>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?

בשנים האחרונות הפך איזור Hell's Kitchen בניו יורק  לאחד האיזורים הגאים ביותר בעיר. מועדונים, חנויות, מסעדות, ברים ובעיקר חתיכים ברחובות הופכים את החלק הזה של המיד-טאון לחביב על גייז, שמגיעים מכל העולם לבלות. בסוף השבוע מתהדרת השכונה גם בבית מלון גאה ראשון בתפוח הגדול.

אין תמונה
חתיכים בבריכה במרכז ניו יורק

מלון הבוטיק האקסקלוסיבי "The Out NYC", הממוקם בין שדרות 10 ו-11, במרחק קצר מצ'לסי, טיימס סקוור והסנטראל פארק, פתח את שעריו ב-1 במרץ, אחרי חמש שנים של תכנונים ועבודה.

חדרים בשיתוף עם גברים אחרים

"מזה שנים יש לו חזון להקים מלון לגייז במיקום מרכזי ונוח", אמר איאן סימפסון רייזנר, מבעלי קבוצת Parkview Developers, שהקימה את המלון, "אבל כזה שיהיה גם נוח ורגוע. מקום בו האורחים יוכלו לאכול, לבלות וליהנות". וזה בדיוק מה שהמלון הזה חורט על דגלו. בשישה צבעים, אם תרצו.

מדובר בחדרים מעוצבים ברמה הגבוהה ביותר, עם הקפדה על הפרטים הקטנים, בעיצובו של המעצב פאול דומינגז.

המקום מתאים, בין היתר, לקיום אירועים קטנים וגדולים, חתונות וכנסים. בנוסף, ייפתח במלון גם מועדון לילה ענקי. בכל זאת, גייז.

באשר למחיר: קשה למצוא מחירים זולים בניו יורק, אך ביחס לשאר בתי המלון בהחלט מדובר במחירים סבירים. חדר במלון העליז יעלה כ-250$ (על הסטנדרט). על חדרים שווים יותר, תשלמו יותר. למסכנים שבכם מציע המלון אירוח משותף – חדרים בסגנון "הוסטל", בהם חולקים האורחים חדרים עם אנשים נוספים – נשמע כאופציה מעניינת במיוחד, בהתחשב באופי של חלק מהשוהים. חדרים אלה יעלו כ- 99$ ללילה.

דארן קופר, יועץ בכיר לחברה הבינלאומית Out Now Consulting, המתמחה בשיווק לקהילה הגאה מוסר כי מדובר בטרנד חם בעולם, שהולך וצובר תאוצה. "באופן מסורתי, חלק גדול מבתי המלון הידידותיים לגייז היו ממוקמים בריזורטים ובאזורי נופש. משנת 2003 חלה מגמה להכניס את בתי המלון לתוך הערים. אותם בתי מלון מיועדים לקהילה הגאה, אך מתייגים עצמם גם כ'סטרייט פרנדליים'. בכך הקהילה הגאה מודיעה כי היא חלק מהמיינסטרים, אבל שיש מקום גם לסטרייטים".

אין תמונה
הדרת נשים בלובי? לא יפה!

בין היתר, ציין קופר כי הסיבה לשינוי נבעה מעצם העובדה שהתייר הגאה לא שינה את אורחות חייו והמשיך לטייל בעולם – גם אחרי הפיגוע בתאומים. זאת בניגוד להאטה בשוק בקרב חתכים אחרים באוכלוסייה.

"מדובר בקהל אטרקטיבי"

ביורן הנסון, דיקאן בית הספר לתיירות, אירוח וניהול ספורטיבי באוניברסיטת ניו יורק, מסביר כי העובדה שמחקרים מראים כי מדובר בעשרה אחוזים מהאוכלוסייה, הופכת את קהל היעד לאטרקטיבי במיוחד. החוק המאפשר להומואים וללסביות להתחתן, שאושר לאחרונה, מוסיף לחגיגה ולסיכויי ההצלחה של בית המלון.

ובכל זאת, לא כולם מתרגשים מבית המלון. הנרי האלטוולט, מייסד שותף בחברת חקר השוק "אטמוספיר" תיאר את בית המלון ככזה ש"נחמד שיש אותו, אבל לא חובה שיהיה אותו".

"מדובר באתגר לא קטן", מסביר האלטוולט. "בניגוד לאתרי נופש בהם האורחים שוהים זמן רב בבית המלון, בעיר ניו יורק מרבים להסתובב ברחובות ובאתרי התיירות והחדר במלון ממלא פונקציה אחרת לגמרי – לא משנה מה הנטייה המינית שלך". במקביל, מציין האלטוולט, כי בתי מלון "רגילים" כבר פונים שנים רבות לקהל הגאה ומטפלים בנושאים שונים תוך התחשבות בקהל היעד. "כיום, מנהל הקבלה בבתי מלון רבים יודע לשאול 'איזו מיטה תרצו – זוגית או נפרדת' ביתר רגישות".

ועל אף האתגרים הרבים העומדים בפני המלון, נראה כי הומואים המטיילים בעולם יותר מחתכים אחרים באוכלוסיה, יכולים לעזור לו להצליח, בשיתוף חברים מפה לאוזן. כפי שמסכם זאת קופר: "לקהילה הגאה יש יתרון גדול: "היא קטנה – אבל היא מדברת".

>> הראל סקעת: אני רוצה להיות אבא"

>> צפו: חייל מארינס מנשק את בן זוגו

>> היכנסו ותיהנו מכתבות נוספות בערוץ הגאווה