mako
פרסומת

דיסני: אין יותר "תחפושות לבנים" ו"תחפושות לבנות"

אחרי שרשתות ענק כמו "טרגט" ו"Toys 'r' Us" ביטלו את החלוקה בין בנים לבנות במחלקות הצעצועים, גם דיסני מודיעה כי התחפושות לא יחולקו יותר לפי מגדר. מעכשיו הסיסמה: "אני מהממ/ת"

ג'ורג' אבני
mako גאווה
פורסם:
הקישור הועתק

רשת חנויות דיסני החליטה לסיים את ההפרדה המגדרית של תחפושות ליל כל הקדושים (האלווין) שהייתה נהוגה בחנויות הרשת. מעתה, במקום להציג 'תחפושות לבנים' ו'תחפושות לבנות', תציג הרשת 'תחפושות לילדים' ו'תחפושות לפעוטות'.

דיסני ביטלה חלוקה מגדרית בתחפושות
החלוקה הישנה באתר

כמו בכל שנה, גם השנה נבחר נושא מרכזי המכתיב את מבחר התחפושות שמציעה הרשת. הקונספט השנה הוא "אני מהממ/ת". מדובר בצעד דומה לזה שנקטו בו רשת החנויות "טרגט" ורשת "Toys 'r' Us" .

השינוי הגיע בעקבות מחאה שאינה קשורה לדיסני, שהתעוררה לאחר שבית ספר בארצות הברית מנע מאחת התלמידות להתחפש לספיידרמן. בעקבות הסיפור נערכה צעדת תחפושות בניו יורק בהשתתפות הורים וילדים, שהביעו את רצונם להתחפש לאו דווקא בתחפושות התואמות את מינם.

דיסני ביטלה חלוקה מגדרית בתחפושות
הקמפיין החדש
פרסומת

"זה מפתיע שעד היום יש חנויות המקטלגות צעצועים ובגדים לילדים על סמך המגדר", אמרה שרה גרנט, אם לשניים ומארגנת אירועי "הורות אחרת", "הצעד המבורך של דיסני היה צריך להיעשות מזמן. גם ככה יש כל כך הרבה לחץ על בנים ובנות, וזה יהיה נהדר אם הסטיגמה המודבקת לבנות שלובשות בגדי נערים, ולהיפך, תוסר, ותפסיק לתגבר סטריאוטיפים מגדריים".