המחוקקים במדינת מיזורי התכנסו ביום רביעי בשבוע שעבר כדי לדון בלא פחות מתשע הצעות חוק אנטי-להט"ביות  חדשות העומדות על הפרק, כשברקע גל חקיקה אנטי-להט"בי ברחבי ארצות הברית עם יותר מ-250 הצעות חוק חדשות שהוגשו מאז תחילת שנת 2024 - 28 מהן במדינת מיזורי. 

בין הצעות החוק החדשות שעלו לדיון בקפיטול מדינת מיזורי עלתה גם הצעת חוק המבקשת לכפות על חברי וחברות הקהילה הטרנסג'נדרית להשתמש בתאי שירותים התואמים את המין הביולוגי שלהם בלבד. במהלך הוויכוח הארוך בין המחוקקים, עלה לדבר נגד ההצעה הרב הרפורמי דניאל בוגרד, שמגדל ילד טרנסג'נדר בן 10. 

בנאומו מול המחוקקים, סיפר הרב כי משפחתו מנסה "נואשות" להישאר בעיר הולדתם, אך ציין באותה נשימה כי הצעות החוק האנטי-להט"ביות שעולות כעת להצבעה עלולה להוביל אותם לעזוב. "אני הורה לילד טרנסג'נדר בן 10 ואני כאן כי אני נלחם נואשות להיות מסוגל להישאר בבית שלי", הוא אמר בפני המחוקקים ותיאר את בנו כילד מצחיק וחכם עם "מספר אינסופי של חברים". 

הרב שיתף את המחוקקים כי הדבר הקשה ביותר בלהיות הורה לילד טרנסג'נדר הוא ש"הממשלה שלי פשוט לא עוזבת אותנו במנוחה". "אנחנו צריכים לחזור לכאן פעם אחר פעם כדי להילחם על כבוד האדם הבסיסי שלו", אמר הרב. "פשוט להילחם כדי שיוכל לעשות קקי בבית הספר בלי להיות מוטרד. הצעות חוק כאלה יגרשו את המשפחה שלי מהמדינה הזאת, אני מתכוון לזה. אני נלחם נואשות להישאר. ההורים שלי כאן, ואני רוצה שהילדים שלי יגדלו עוד דור בבית שסבא שלי בנה". 

זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה הרב בוגרד הגיע לדבר בקפיטול מדינת מיזורי נגד הצעות חוק טרנסג'נדריות, והוא דיבר בעבר נגד הצעת חוק שהתקבלה ב-2023 ומגבילה את הגישה לטיפולי התאמה מגדרית לצעירים. "אני מרגיש שאני טובע כי זה קורה שוב ושוב ושוב שאנחנו צריכים לבוא לכאן, להילחם רק על הכבוד הבסיסי של הילדים שלנו", המשיך הרב. "אני מתחנן בפניכם - תעזבו אותנו במנוחה".

מרגש לראות את הרב בוגרד מגן בצורה הזו על טובת בנו, אך היה מפתיע במיוחד לשמוע אותו מדבר על הקשר שבין הקהילה הטרנסג'נדרית ליהדות בפני המחוקקים ממיזורי. "בהסתמך על הפגישות האחרונות שלנו אתה נתפס כאדם בעל הבנה טובה של שפה והיסטוריה", שאל את הרב אחד המשתתפים במהלך הדיון בסרטון שהפיץ הרב בעמוד הטוויטר (או X) שלו. "זה קצת עצוב כי למילים חייבת להיות משמעות, אנחנו צריכים להגדיר את המילים ואנחנו לא יכולים לשנות את המשמעות שלהן. לפי הבנתך, מבחינה היסטורית - האם מין ומגדר תמיד היו אותו הדבר?". 

"זה מעניין בתור רב, כי שמעתי הרבה אנשים מדברים על התנ"ך כחלק מהדיונים האלה, אבל אני חושב שאנשים צריכים להבין שאם מסתכלים על ההיסטוריה היהודית אתם תראו שתמיד הייתה היסטוריה של יהודים קווירים. מאז שהיו יהודים, היו גם יהודים טרנסג'נדרים", השיב הרב. "הפרשנות הנורמטיבית של אדם בסיפור אדם וחווה היא שאדם נולד כישות אינטרסקס א-בינארית אחת עם כל החלקים הפרטיים". 

מלבד הפרשנות שהאדם הראשון היה למעשה אדם אינטרסקס שממנו נגזרה האישה הראשונה, הציע הרב בוגרד פרשנויות טרנסיות נוספות לסיפורים התנ"כיים שכולנו מכירים. "יש לנו סיפורים שמציעים שאברהם ושרה היו בעיות פוריות משום שהם היו אינטרסקס. יש טקסט יהודי קדוש מהמדרש בן 1600 שנה שמציע שדינה הייתה אמורה להיוולד גבר, אבל אמא שלה התפללה והאל הפך אותה לאישה". 

עוד סיפר הרב כי קיימים סיפורים חדשים יותר על יהודים טרנסג'נדרים. "יש לנו סיפורים על יהודים באוקראינה לפני 200 שנה שעשו שינוי והתקבלו כגברים בתפילות, במקום שבו נשים לא השתתפו בתפילות", סיפר הרב. "אתם צריכים רק להסתכל על ההיסטוריה היהודית כדי לראות את זה. בנוגע לשאלה על מין ומגדר, המשנה, הבסיס של האמונה היהודית כיום לפני 1800 שנה תיארה שש, שבעה או שמונה מינים של בני אדם, כי להיות טרנס זאת עוד דרך להיות בן אדם". 

למרות נאומו מעורר המחשבה והקריאה הנרגשת למחוקקים, הרב הביע בטוויטר אכזבה רבה כי פוליטיקאים שמרנים מהימין מסרבים להקשיב לעדות שלו. "אני מגיע לקפיטול של מיזורי כבר חמש שנים כדי להעיד נגד הצעות חוק חשוכות המכוונות לילדים טרנסים", הוא כתב. "המחוקקים הפחדנים של המפלגה הרפובליקנית אף פעם לא נשארים לשמוע את העדויות של הילדים והמבוגרים הטרנסג'נדרים שהחקיקה פוגעת בהם".