mako
פרסומת

הקהילה הגאה בעולם בעד חמאס - החמ"ל הוורוד משיב מלחמה

עשרות בכירים בעולם הפרסום, אנשי קריאייטיב, יועצי תקשורת וכוכבי רשת מהארץ ומחו"ל התגייסו ל-PINK TANK, חמ"ל ורוד שהוקם במטרה להרחיב את מעגל ההשפעה של ההסברה הישראלית כחלק מהמאבק על דעת הקהל של הקהילה הגאה בעולם: "צריכים מעורבות של כל אנשי הקהילה ותומכיה בישראל", אמר המפיק שמעון שירזי

עידן יוסף-ימין
פורסם:
מתוך סרטונים של החמל הוורוד PINK TANK
מתוך סרטונים של החמ"ל הוורוד PINK TANK | צילום: instagram
הקישור הועתק

בכירים בעולם הפרסום והתקשורת בישראל הקימו בהתנדבות מלאה את החמ"ל הוורוד להשפעה בינלאומית PINK TANK, במטרה להרחיב את מעגל ההשפעה של ההסברה הוורודה כחלק מהמאבק על דעת הקהל הלהט"ב העולמית על הסכסוך והמלחמה.

הצורך בחמ"ל הגאה נולד עם פרוץ המלחמה, אז בוצר ניטור של הפעילות ברשתות החברתיות בכל העולם ממנו עלה שישראל מאבדת נקודות יקרות בתמיכה של קהילת הלהט"ב העולמית. למעשה, הקהילה הנוטה לתמוך באופן מובהק לטובת חמאס, זאת למרות הטבח ומצב זכויות האדם והלהט"ב תחת שלטון ארגון הטרור. מאז עליית הקמפיין אמש זכו שני הסרטונים לאינספור שיתופים, ועד לכתיבת שורות אלה צפו בהם יותר מ-100 אלף פעמים ב-12 שעות.

בין מייסדי החמ"ל, בו חברים אנשי תקשורת, פרסום ומשפיעני רשת מהקהילה הגאה, אפשר למצוא את העיתונאי לשעבר יניב חלילי, כיום מנהל התקשורת של עידן ובתיה עופר, איש חיי הלילה שמעון שירזי, איש יחסי הציבור ודובר תיאטרון הבימה רון גרנות, הפרסומאי איתן גפן, כוכבת הטיקטוק ליצ'י ודמויות משפיעות נוספות.

"החמ"ל הוקם תוך מספר שעות על מנת לטפל בקרב ההסברה על דעת הקהל של הקהילה", מספר שירזי ל-mako ומצרף שני סרטוני הסברה אותם הפיץ החמ"ל ביממה האחרונה, שמיועדים לפלח גאה בשפה ייחודית לו. "זוהי השעה הלאומית להתייצב לצד הקהילה הגאה במאבקה בזמן המלחמה ועל מנת להשפיע על דעת הקהל. אנחנו צריכים מעורבות של כמה יותר של כל אנשי הקהילה ותומכיה בישראל", מסביר שירז .

הנרטיב המוביל את הקמפיין אולי ברור לקהל הישראלי, אבל רבים בקהילת הלהט"ב בעולם לא מבינים את האמת הפשוטה: חמאס לא טוב לפלסטינים ובטח שלא טוב לקהילת הלהט"ב - בין אם הפלסטינית ובין אם העולמית. כעת מתכוונים בחמ"ל הוורוד לפעול סביב השעון כדי לגייס את הקהילה הגאה בעולם לטובת ישראל. "לשם כך אנחנו צריכים שיתוף פעולה של הגולשים, לשתף את החומרים על מנת ליצור אימפקט בינלאומי אפקטיבי", מסר גרנות.

פרסומת

חלילי אומר כי צוות ההסברה עובד על הפצת חומרים וסרטונים נוספים שיעלו בימים הקרובים, עם מסרים ברורים שיגעו בעצבים הרופפים של הקהילה כחלק מהמאבק שמתנהל בימים אלו ברשת. בנוסף, מלכות הדראג הישראליות המצליחות טלולה בונט ויוסלה הצטלמו למספר סרטוני הסברה במסגרת הקמפיין. בשתיים ינסו בדרכן התיאטרלית להעביר מסר שקהילת הלהט"ב העולמית חייבת לגנות את התמיכה בחמאס.