"הם נותנים עדיפות לרצונות של גברים שרוצים להתפשט ליד נערות"
הסופרת הבריטית ג'יי קיי רולינג קוראת לחרם צרכנים על רשת החנויות הבריטית מרקס אנד ספנסר, שנמצאת במוקד סערה בעקבות תלונה של לקוחה על עובד טרנסג'נדר, שפנה אליה ואל בתה בת ה-14 במחלקה להלבשה תחתונה ("גובהו היה לפחות 1.83 מטר. בתי נותרה מבוהלת")

לקוחה של רשת החנויות הבריטית "מרקס אנד ספנסר", ששהתה באחת החנויות עם בתה בת ה-14, הגישה לאחרונה תלונה על עובד טרנסג'נדר שניגש אל השתיים ושאל אם הן זקוקות לעזרה, בעת ששהו במחלקה להלבשה תחתונה - ועוררה סערה. אחרי שמוקדם יותר השבוע דיווח ה"דיילי טלגרף" שהמותג התנצל בפני האם, שהגיעה לחנות לרכוש חזייה מתאימה לבתה, כעת קוראת הסופרת הבריטית ג'יי קיי רולינג לחרם צרכנים.
"הגיע הזמן שנשים יצביעו דרך הארנק", כתבה רולינג. "אם חנויות כמו מרקס אנד ספנסר ימשיכו להתעלם מהפסיקה של בית המשפט העליון בנוגע למרחבים לנשים בלבד, תוך מתן עדיפות לרצונות של גברים שרוצים להתפשט ליד נערות מתבגרות, או לעזור להתאים חזיות לנערות צעירות - חרם נראה כמו תגובה הולמת".

הקריאה של רולינג מגיעה אחרי גל תגובות נגד טרנסג'נדרים ששטף את הרשת בעקבות המקרה. אלא שהן לא הגיעו רק מגולשים ומהסופרת הבריטית; פיונה מקאננה, מנהלת הקמפיינים בארגון Sex Matters, הידוע בעמדות ביקורתיות ונוקבות כלפי סוגיות של מגדר, גינתה את המותג בהצהרה לתקשורת ואמרה כי עליו "לחשוב מחדש על סדרי העדיפויות שלו".
"זה מה שקורה כשעסק ממקד את הפעילות שלו סביב רגשות של גברים שמזדהים כנשים, גם אם זה בא על חשבון הלקוחות שלו. זה לחלוטין לא ראוי שגבר ייגש לנערה מתבגרת במחלקה להלבשה תחתונה. העובדה שהוא לבוש בבגדי נשים לא משנה את זה. זה מדהים שגבר מרשה לעצמו לחשוב שיש לו זכות לעשות דבר כזה, רוב הגברים מבינים עד כמה זה לא מתקבל בברכה. הרשת צריכה לחשוב מחדש על סדרי העדיפויות שלה ולזכור שגם לנשים ולנערות יש זכויות, ושאסור לאפשר לגבר הזה להסתובב במחלקה להלבשה תחתונה לנשים, מתוך מידה בסיסית של הגינות וכבוד".
בתלונת האם, שנותרה אנונימית, צוין כי למרות שחבר הצוות היה "מנומס", האינטראקציה הייתה "לחלוטין לא הולמת" והותירה את בתה "בתחושה מבוהלת". בתלונה עצמה, היא ציינה שהעובד שדיבר איתה היה "אישה טרנסג'נדרית, כלומר גבר ביולוגי", והוסיפה כי מדובר בנתון מובן מאליו שכן "גובהו היה לפחות 1.83 מטר. בתי נרתעה, אז סירבתי בנימוס להצעה ועזבנו מיד. היא הייתה נסערת באופן גלוי".
בתגובה, נציג שירות לקוחות של הרשת יצר קשר עם האם, ומסר לה: "אנחנו מצטערים מאוד על המצוקה שבתך חשה במהלך ביקורה בחנות שלנו. אנו מבינים עד כמה הרגע הזה חשוב ומשמעותי עבורה, ובכנות מצרים על כך שזה לא התנהל כפי שציפיתם". בנוסף הובטח לאם שבביקור הבא תקבל בתה סיוע אחרי שייעשו "הסידורים הדרושים" להבטחת חוויה "נוחה וחיובית ככל הניתן". לצד ההתנצלות, אישרה רשת החנויות, שהואשמה לא אחת בפרוגרסיביות בשנים האחרונות, כי אותו עובד שייך למחלקת הביגוד ולא מסייע בהתאמת חזיות, לכן פשוט מילא את תפקידו כשפנה לשתיים. האם, לעומת זאת, לא התרצתה, וקראה לרשת ליישם מדיניות שתבטיח שעובדים טרנסג'נדרים יתרחקו מנשים צעירות כדי לשמור על "בטיחותן וכבודן".