"מה זאת התועבה הזאת? תפסיקו עם האג'נדה הסטרייטית שלכם", כתב אחד, ואחר הוסיף: "מישהו פה חושב על הילדים? מה יקרה להם אם הם יראו גבר ואישה מתנשקים? התנ"ך על פי ליידי גאגא, פרק 3, פסוקים 12-16". "מתי אנשים התחילו להיות הטרופובים?", שאל אחד העוקבים בתגובות לצילום הנשיקה ההטרוסקסואלית, וזכה למענה: "זאת תגובה סאטירית לשנאה שקיבלו שני הגברים המתנשקים". 

קמפיינים גאים של רשתות גדולות ומוכרות מעולם לא עברו מתחת לרדאר מבלי לחטוף מבול של שנאה ברשתות, והפעם הגיע תורו של מותג היוקרה גוצ'י, שחוטף ביקורת ברשת לאחר שפרסם קמפיין חגיגי לתקופת החגים בו נראים מספר זוגות, חד-מיניים והטרוסקסואלים, מתנשקים. 

הקמפיין החדש פורסם ברשת החברתית אינסטגרם תחת החזון היצירתי של המנהל האמנותי של המותג, המעצב סבטו דה סרנו, ומספר את סיפורם של אנשים שצולמו בסצנות שונות של מסיבות חג המולד, בעוד הם מביעים את אהבתם זה לזה, או זו לזו, או זה לזו. 

הצילומים של הזוגות הסטרייטים זכו ללייקים ואהבה בלי דרמה מיותרת, לפחות בהתחלה, אבל באופן צפוי, תחת הצילומים של הזוגות המתנשקים החד-מיניים החלו להיערם תגובות זועמות של גולשים הומופובים, שהתקשו לגלול הלאה את הפיד והרגישו חשק עז לבטא בורות. "שני גברים חולי נפש מתנשקים, אבל אוקיי גוצ'י, אתם חייבים לכבד את כל העוקבים והלקוחות שלכם", כתב מגיב אחד. "יש אנשים שלא מקבלים את הדבר הזה בגלל התרבות, הדת והמנטליות שלהם". 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎GUCCI‎‏ (@‏‎gucci‎‏)‎‏

גולשים שונאים אחרים כתבו שהם לא ביקשו לראות זוג גאה מתנשק, בעוד רבים אחרים הודיעו בתגובות כי הם הסירו עוקב מהמותג. עם זאת, רוב התגובות היו מלאות בתמיכה ואהבה כלפי הצילומים, והיו גם עוקבים שביקשו לראות יותר נוכחות גאה בקמפיינים של המותג, כשהם מציינים כי גברים רבים בתעשיית האופנה הם חברי הקהילה הגאה. 

האינפלציה בתגובות השנאה בצילומים הגאים של הקמפיין הובילו גולשים רבים להגיב בדרך מקורית, והם התחילו להשאיר תגובות "שנאה" מזויפות על גבי הצילומים של הזוגות הסטרייטים, בהשראת תגובות השנאה לצילומים הגאים. 

"מה זאת התועבה הזאת? תפסיקו עם האג'נדה הסטרייטית שלכם", כתב אחד, ואחר הוסיף: "מישהו פה חושב על הילדים? מה יקרה להם אם הם יראו גבר ואישה מתנשקים? התנ"ך על פי ליידי גאגא, פרק 3, פסוקים 12-16". "מתי אנשים התחילו להיות הטרופובים?", שאל אחד העוקבים בתגובות לצילום הנשיקה ההטרוסקסואלית, וזכה למענה: "זאת תגובה סאטירית לשנאה שקיבלו שני הגברים המתנשקים". 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎GUCCI‎‏ (@‏‎gucci‎‏)‎‏

התגובה של הגולשים לשנאה הייתה ללא ספק מלאה בהומור, אבל קרבות הגולשים בשבוע האחרון סביב הקמפיין הגאה של גוצ'י מאיר פעם נוספת על מגמה הולכת וגוברת של מותגים, גדולים וקטנים כאחד, המתמודדים עם איומים בחרם צרכנים בגלל קמפיינים גאים או שיתופי פעולה עם דמויות מקהילת הלהט"ב. 

אחת הדוגמאות הבולטות לחרם שכזה היא שיתוף הפעולה בין השחקנית וכוכבת הרשת הטרנסג'נדרית דילן מולבני למותג הבירה המצליח "באד לייט". כזכור, הקהל האמריקאי השמרני לא אהב את הפרזנטורית החדשה וקריאות רבות לחרם הובילו לנזק כלכלי אדיר לחברת האם של המותג, "אנהאוזר בוש". בתקופת זמן קצרה איבדה החברה יותר מ-6 מיליארד דולר, כ-27% מערך החברה. למרות הנזק התדמיתי והכלכלי, ראוי לציין, בתקופה שעברה מאז הספיק המותג להשתקם.