לפגישה שקבענו מגיע אוראל אלוש ("הטבח"), אותו תוכלו לראות בקרוב בסדרת הדוקו החדשה של yes, "הדוגמנים", עם מזוודה ענקית. תוך כדי שאנחנו מזמינים קפה, הוא מספר שבתקופה האחרונה הוא חי על גלגלים ומדלג בין בית אמו בחיפה לבתים של חברים בעיר הגדולה. "אני עובד בחיי הלילה של תל אביב. כשמגיע הזמן לישון אני נזרק על ספות של חברים או עושה סאבלטים קצרים", הוא מספר. "אני כל הזמן חוזר לחיפה לבית של אמא, כדי לחסוך את כל הכסף שהייתי מוציא על שכירות. אני מעדיף להשקיע את כל מה שיש לי בפיתוח הקולקציה החדשה של המותג שלי לגברים במידות גדולות, ARALLE+". 

במסגרת הצילומים לדוקומנטרי החדש, תיעדו מצלמות את אלוש, יחד עם עוד ארבעה דוגמנים נוספים, במסע שלהם בתעשיית האופנה הישראלית. אלוש, היחיד מביניהם במידות גדולות, נזכר כמה קשה היה זה עבורו להתלבש כילד שמן. "אמא שלי סבלה ללכת איתי לקניון, כי אף פעם לא מצאנו בגדים במידה שלי", הוא נזכר. "נאלצנו לקנות בחנויות של מבוגרים, וגם שם הבגדים היו צמודים ולא נוחים. כשהייתי מגיע הביתה הייתי פשוט גוזר את החולצות. לא מספיק להלביש אנשים שמנים במידה גדולה. הבגד צריך להחמיא לנו, ויותר חשוב להרגיש לנו נעים. זאת זכות בסיסית שפשוט מגיעה לנו".

את מצוקת המידות הרגיש אלוש לא רק כילד, אלא גם מאוחר יותר בחייו, כשהחל להתנדב בעמותת "הגג הוורוד", המספקת הלנת חירום לצעירים להט"ב. "נוצרה סיטואציה שפשוט לא היו לנו בגדים לחלק לנערים ונערות שמנים", הוא מספר. "אני בעצמי הייתי נער בסיכון בפרויקט היל"ה, אז האינסטינקט הראשוני שלי היה לפתוח את הארון האישי כדי שלכולם יהיה מה ללבוש. לצערי למתנדבים אסור להעביר בגדים בצורה ישירה, אז גייסתי תרומות מחברים שמנים".

מתוך הקמפיין למותג ARALLE+ (צילום: אורי טאוב, יחסי ציבור)
מתוך הקמפיין למותג ARALLE+ | צילום: אורי טאוב, יחסי ציבור

גם אחרי שסיים זוגיות של 11 שנים והצטרף לראשונה לקהילה הדובים, קבוצה גאה של גברים גדולים, היה חשוב לו לקדם שיח בריא של דימוי גוף, אבל לא כולם בתוך הקהילה קיבלו אותו בסבר פנים יפות. "הצטרפתי בהתרגשות לקבוצה בפייסבוק ורציתי לקדם שיח ושינוי", נזכר. "היו כאלה שבחרו להחזיר אהבה, אבל היו גם כאלה שבחרו להגיד שלי היה יותר קל כי אני יפה, כי יש לי סטייל או כי אני לא מספיק שמן. בסוף חשוב לי שיאהבו אותי וזאת לא בושה בעיניי. אני פעיל ברשתות כדי לקדם דימוי גוף חיובי, ועד היום מקבל תגובות כמו 'למה מנה שנייה? למה עוד קינוח? הבטן שלך מציצה וזה לא יפה'. אני יכול להבין שאם מישהו חוגג את עצמו, אתה עלול לפגוש את התסכול של עצמך, אבל אין לי שום מטרה להכעיס. להפך, אני רוצה להזמין את כולם לחגיגה". 

אבל דווקא התגובות השליליות שקיבל לאורך הדרך הן שנתנו לו את הדרייב להפיץ את המסר הזה במרחב ציבורי רחב יותר. "אם אני הולך לדרעק או לפוראבר וכולם מורידים חולצה כי חם, גם אני מוריד חולצה", הוא אומר. "זה לא משנה אם כולם סביבי עם קוביות, אני נותן לאיך שאני נראה במה. אם באותה מסיבה אני רואה שמן שנראה לי עצוב, אני אגש ואגיד לו מילה טובה. לא כי אני מרחם עליו, אלא כי אני מאמין בו. דבר כזה באמת יכול לשנות לו את העולם, או לפחות את הערב".

ומי מעצים או מחזק אותך?
"אני לא אגיד שאני קם בכל בוקר ומרגיש וואו עם עצמי, אבל אני כן עובד בלייצר את התחושה הזאת. אני מתחיל בלהגיד תודה על כל מה שיש לי, אני רוקד ומנשק את עצמי מול המראה, ולומד להתאהב בכל הקפלים של הגוף שלי".

ולאהבה יש מקום בחיים שלך?
"בטח. כולנו רוצים להיות נאהבים, אבל כרגע אני רווק לא הולל. אידיאל היופי בקהילה הגאה מחמיר יותר מאשר אידיאל היופי הנשי. אני מכיר באפליקציות גברים שמוכנים לשלם לי רק כדי לשבת ולהסתכל עליי, אבל לא ישתו איתי קפה בחוץ"._OBJ

לפי מה שאתה מספר, זו ממש עוד יציאה מהארון להודות שאתה נמשך לשמנים.
"זה עצוב אבל גם נכון. יצאתי לדייט עם מאמן כושר, ושאלתי אותו איך זה שמצד אחד הוא עוזר לאנשים לרדת במשקל, אבל מצד שני הוא נמשך לגבר שמן כמוני. הוא ענה לי שהוא שומר את המשיכה לשמנים לעצמו. שהוא לא 'בחוץ' עם העניין. שתבין שבסוף הדייט הוא הזמין אותי לאימון ניסיון אצלו". 

איך עונים לדבר כזה?
"עונים מה שצריך ומה שמרגישים. עניתי שביום שהוא יפסיק להחביא אותי, ובעיקר את עצמו, הוא יקבל צ’אנס לאמן את הגוף האלוהי שלי. אנחנו בשיאו של חודש הגאווה והסלוגן המתיש הזה, 'הכן את גופך', נמצא בכל מקום. לא צריך להכין שום דבר. הגוף נולד מוכן. בכל גודל, צורה וצבע. אין צורך להרעיב את עצמנו, או לזרז הורדה במשקל בכל צורה. אוכל נותן לגוף אנרגיה, ובלי אנרגיה אין לנו חיים. מי שלא יאפשר שיאהבו אותו כשהוא שוקל 300 ק"ג, לא יצליח גם כשהוא יהיה 60".

כל הרגעים הללו הובילו את אלוש להקים את המותג ARALLE+, שהושק בתחילת השבוע (ראשון) בשלוותה בתל אביב, בו הוא עובד כבר שנים. כשנשאל לגבי אופי האירוע, שנשא את השם "מלך הקסטות", ענה אלוש כי הוא אוהב לחבר בין אופנה לשורשים המזרחיים שלו. "חשוב לי להחזיר עטרה ליושנה, להשמיע קלאסיקה מזרחית ולתת לה כבוד - משריף ועד אביהו מדינה", הוא אומר. "הכל מתחבר במדויק, חג הביכורים עם קולקציית הביכורים שלי. זו ברכה גדולה". 

הקולקציה החדשה מבית ARALLE+ כוללת גופיות סבא, תחתוני אהרל'ה עטופות בשקיות מאפה חומות וחולצות מכופתרות שארוזות בקרטוני פיצה. במקביל למכירה אונליין, עתידה לקום גם חנות פופ-אפ. "מגיעה לכולנו האופציה להגיע פיזית ולמדוד. לא רק לשבת בבית ולדמיין איך הבגד אולי יראה וירגיש עלינו", אומר אלוש.

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by ARALLE+ (@aralle_plus)

עכשיו, החלום הגדול ביותר של אלוש הוא לראות גברים מאושרים מסתובבים עם שקיות מלאות  בבגדי המותג שלו. "כשהחלטתי שעכשיו זה הזמן, זה פשוט קרה", הוא מספר. "אנשים טובים ומוכשרים התגייסו ועזרו לי להפוך הכל למציאות. חשוב לי שה-DNA שלי יבוא לידי ביטוי בכל דבר שאני עושה". 

לקמפיין הראשון של המותג החדש, גייס אלוש את דוגמן הפלאס סייז אביהו גורזאד וכוכבי "מאסטר שף" לשעבר שחר לוי ואסף דיי. הצילומים לקמפיין התקיימו במסעדה של לוי בנחלת בנימין (Fed and Bev), ודיי היה אחראי על הארט. "היה קשה נורא לגייס גברים שמנים להצטלם", מודה אלוש. "רובם הגדול מעדיפים לא להיות במרכז תשומת הלב. אני לא מאשים אותם, כי ככה הם רגילים, אבל כן רוצה לתת להם את ההזדמנות".

היו תגובות יוצאות דופן לגברים שמנים בתחתונים באמצע היום בנחלת בנימין?
"הסביבה הגיבה מהמם ואפילו צילמנו את התגובות. הרגשנו בנוח, אז כולם הרגישו אותו הדבר. אני אומר תודה על כל רגע כזה ועל כל מילה טובה ומחזקת שאני מקבל". 

ניתן ליצור קשר בלינק הבא