אירועי הגאווה (צילום: זיו שדה)
שילוב של גאווה וארצישראליות. טיזר ראשון מתוך הקמפיין | צילום: זיו שדה

בשבוע שעבר צולם הקמפיין שיוביל את מצעד הגאווה התל אביבי ואת אירועי חודש הגאווה. בתמונה הראשונה ששוחררה מטעם מנהלי הקמפיין נראות הילה ושלי, זוג לסביות, ובתן המקסימה. "צילמנו אותן בסצנה של פיקניק משפחתי בפארק הירקון", סיפר יוני מייזלר שמפיק את הקמפיין ביחד עם אימרי קלמן.

"במהלך הצילומים הגיעה בחורה והתעניינה מה בדיוק אנחנו עושים. סיפרנו לה על הקמפיין, והיא אמרה: 'וואלה, אתם מתארים בדיוק את מה שקורה שני מטרים ממכם'. היא הצביעה על שלושה זוגות של לסביות עם ילדים שישבו ועשו פיקניק בפארק הירקון. זה היה נורא מגניב, כי אתה רוצה להעביר מסר, והנה אתה מקבל המחשה בשטח שהקמפיין באמת משקף את המציאות", מוסיף מייזלר.

פרסום התמונה הראשונה מגיע בתזמון מושלם: בשבת (5.5) יתקיים פיקניק המוני של משפחות הקשת בפארק גני יהושוע לציון "יום השוויון הבינלאומי".

מביאים את הגאווה לפריפריה

כל הארץ דגלים (צילום: אימרי קלמן)
השנה, כל הארץ דגלים. הקמפיין של אירועי הגאווה 2012 בעיצובו של אימרי קלמן | צילום: אימרי קלמן
תחת הסלוגן "כל הארץ דגלים דגלים", שבא לחבר את המצעד לפריפריה ולשבור את תדמית "הבועה התל אביבית", יצא צוות הקמפיין לשורת צילומים שבאים להביא סיטואציות הממחישות את הדומה והשונה שבין הקהילה לבין החברה. התמונות צולמו ב-3 מתוך 7 סטים שונים שבהם צולם הקמפיין: בחוף גורדון, בפארק הירקון ובתחנת אוטובוס בצומת גלילות.

"הקמפיין מורכב מסדרה של שמונה אימאג'ים, המציגות סיטואציות שכולנו מכירים מהיומיום, מהחיים בישראל, כחברה – ולחבר אותם לנושאים של גאווה", מספר מייזלר. "הקמפיין בא להראות שקהילת הלטה"ב נמצאת בכל מקום, שיש לנו את הזכות להיות שונים בכל מקום בו אנו נמצאים, יחד עם הזכות להיות שווי זכויות".

"מה שמלווה את כל האימאג'ים זה שדגל הגאווה מופיע בכל האימאג'ים בצורה כזאת או אחרת", הוא מוסיף.

"תהליך הצילום של הקמפיין דורש מאיתנו להתעסק הרבה בנושאים רגישים, חלקם נושאים שאפילו בתוך הקהילה אנחנו לא מעזים לשאול", מסביר קלמן, שאמון על העיצוב הגרפי והקריאייטיבי של הקמפיין. "אני מרגיש שאני לומד כל כך הרבה מהמצולמים, מהסיפורים שלהם ומהתחושות שלהם בנוגע למצעד ולמקום של הקהילה והגאווה בחיים שלהם".

הצלם זיו שדה מספר כי בתור הומו שהגיע מהפריפריה, מקיבוץ אפיקים שעל שפת הכנרת, הוא נרגש מאוד מהיציאה של הקמפיין מגבולות תל אביב. "זה מרגש אותי שאנשים יבינו ויראו שאנחנו נמצאים בכל המדינה. אני חושב שהקמפיין הזה ידבר לא רק לקהילת הלהט"ב, אלא לכל מי ששונה בחברה, שמעניק עוד גוונים לחברה".

על הסטיילינג בקמפיין אחראית מורן סוסו, על האיפור אמונה ליעוז, שמשמשת גם כאחת המצולמות בסצנה הטרנסג'נדרית של הקמפיין. יין יושק באירוע חגיגי עם רון חולדאי ב-19 במאי במועדון השפגאט.

>> מאחורי הקלעים של צילומי קמפיין הגאווה 2012