>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?

אין תמונה
"אוהבת אותך ומקבלת אותך כמו שאתה". מתוך הסרטון
לקראת החגים הקרבים, מציג אתר חדש "האמא שלך לחג" (Your Holiday Mom) מסרים מרגשים מ40 אימהות (וביניהן גם כמה אבות), שמבקשים להעניק חיבוק וירטואלי חם ואוהב לכל אותם ילדים הומואים, לסביות, ביסקסואליות וטרנסג'נדרים, שלא זוכים ליחס זה מההורים שלהם.

"חג שמח, זו האמא שלך לחג, אם תרצה אותי.

אני לא אמא מיוחדת, רק עוד אמא בעולם, אבל אמא שמקבלת אותך כמו שאתה וחוגגת אותך כמו שאתה.

הייתי אומרת שלא אכפת לי מה הזהות המגדרית או הנטייה המינית שלך, אבל זה לא נכון – כי זה חלק ממך. לכן, כן אכפת לי. אכפת לי ממך. אכפת לי שתוכל לאהוב את מי שאתה רוצה, ויותר מכך – שתוכל לאהוב את עצמך.

כ"אמא חג שלך" – אני אוהבת אותך, אכפת לי ממך, אני מתעניינת בך, אני רוצה שתאהב ואני רוצה שיאהבו אותך. יותר מזה, אני רוצה שתכבד את עצמך.

באופן אישי אני מאמינה שהעתיד מחכה לך. אני רואה שהעולם משתנה ואני חוגגת את זה איתך. אני רוצה שתוכל להביע את אהבתך, שתוכל ליהנות מהחיים. אתה בדיוק מי שהיית אמור להיות.

אני אומרת זאת לילדים שלי ואגיד זאת לנכדיי. לא אכפת לי מה אתה בוחר להיות, רק שאתה בוחר להיות אתה. זה לא מסר קשה, אבל להרבה הורים זה כן קשה. אז בגלל שלי לא קשה, חשבתי להציע את עצמי כ'אמא חג שלך'.

אתה אולי לעולם לא תכיר אותי, אבל עדיין, אם תרצה אתה יכול לדמיין שיש אמא בעולם איפשהו שרוצה לחבק אותך, לראות אותך זוהר כמו שאתה, מנצנץ. אני אוהבת את מה שאתה הופך להיות, אני מתעניינת בך ורוצה לראות אותך מאושר. זה המסר שלי. חג שמח".

רובין רייס, מייסדת האתר, סיפרה לאתר האפינגטון פוסט כי הגיעה למסקנה כי בקרב צעירים להט"בים קיים צורך לפרויקט שכזה, במיוחד בתקופת החגים. "לפני שלושים שנה אחי התאבד בגלל נטיותיו המיניות, בגלל שהוא 'פחד' שהוא גיי. עד היום אני חשה את אותו חור בלב. אני עושה כל שביכולתי על מנת לתמוך בצעירים להט"בים".

בשנים האחרונות החלה רייס להעניק מתנות שונות לצעירים השוהים במקלטים לנוער להט"בי, אך בשנה שעברה החליטה לעשות דבר מיוחד. "לראשונה הקלטתי את עצמי במסר אישי, לו קראתי 'האמא שלך לחג'".

רייס מספרת, כי השנה ידעה שהם זקוקים ליותר מקול אחד, לכן ביקשה את עזרתן של 40 אימהות, שיפתחו את ליבן. בהמשך הצטרפו גם מספר אבות. "אנשים מכל תחום נמצאים שם, וזה סיפור שאיננו שומעים בכל יום".

באתר יעלה מסר חדש מכל אם ואב עד ל-1 בינואר 2013.