>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?

אין תמונה
נשבעו אמונים לתמיד. טוני וג'ייסון

"הפלאזה" בסנטרל פארק בניו יורק ידע חתונות גדולות ומרגשות. בית המלון היוקרתי הוא אחד המקומות האהובים על תושבי התפוח הגדול לקיום טקסי חתונה. בחודש יוני האחרון רשם המקום את נקודת הציון הוורודה, אחרי שהתקיימה בו החתונה הגאה הראשונה עבור זוג מאותו המין.

טוני וג'ייסון קשרו את הקשר בטקס מרגש ומיוחד. היום המרגש תועד על ידי ה"ניו יורק פילם-וורקס", שהעלו לאחרונה בעמוד הוימאו שלהם את הסרטון שמסכם את האירוע.

הנישואים הגאים הכניסו לניו יורק 259 מיליון דולר

שנה אחרי שאושרו נישואים גאים במדינת ניו יורק, חשפו גורמים רשמיים בעיר ניו יורק כי החתונות הגאות הניבו לעיר כ-259 מיליון דולר בשנה. הסכום כולל את עלות החתונה באולמות כמו גם סך בזבוזים של אורחים שהגיעו לעיר לצורך האירוע. הנתונים נחשפו על ידי ראש העירייה, מייקל בלומברג והדוברת קריסטין קווין עם ציון שנה לאישור החוק, ביולי האחרון.

מדינת ניו יורק אישרה נישואים גאים ביוני האחרון והייתה לשישית במדינות ארה"ב לאשר להומואים וללסביות להתחתן. בקרב צמוד של 33 תומכים מול 29 מתנגדים, אישר הסנאט בעיר את הצעת החוק. לאחר אישורו, התחתנו אלפי זוגות גאים במדינה - 42 שנה אחרי שיצאו לרחובות במהומות סטונוול, שהציתו את גל המחאה של הקהילה הגאה בארה"ב ובעולם.

מהומות סטונוול החלו בעיר ניו יורק ב-29 ביוני 1969, כשהקהילה הגאה ותומכים נלהבים בזכויותיה החליטו להשיב אש להצקות, הטרדות והתעללות של משטרת ניו יורק. אירועי סטונוול הובילו לקיום מצעד הגאווה בשנה שלאחר מכן בעיר ניו יורק ובערים נוספות. מאז, מתקיים מצעד הגאווה בערים הגדולות בעולם במהלך חודש יוני, זכר לאותם אירועים מכוננים.

>> נישואים גאים בניו יורק. בקרוב אצלנו?