העוקבים של גל קוזלוב באינסטגרם נתקלים לפחות פעם אחת ביום בישבן החשוף שלו. בדרך כלל זה קורה אחרי האימון היומי, אז הוא מפרסם שלושה סטוריז בבומרנג אחד אחרי השני - עם מכנסיים, בלי מכנסיים ובלי תחתונים. זה כמובן לא כל מה שתמצאו בפרופיל שלו ואתם יכולים לצפות בו גם עובד, מתאמן, מבשל, אוכל ומבלה עם בן הזוג שלו ב-16 השנים האחרונות, יריב אפשטיין, אבל חשיפת הישבן הפכה לריטואל קבוע שהעוקבים לא מוכנים לפספס. 

קוזלוב (39), הצטרף לפלטפורמה לראשונה ב-2013, אחרי שחבר קרוב סיפר לו ששם הוא יוכל לממש את הפוטנציאל האקסהביציונסטי שלו. תמונה אחת בלבד גרמה לאלפי אנשים ללחוץ על "עקוב", אבל הוא לא נשאב לרשת החברתית ולקחו עוד כמה שנים טובות עד שהוא הבין איך הוא יכול לנצל את הפלטפורמה לטובתו. "התרכזתי בתחומי עניין אחרים כמו בישול ואפייה, אבל בשנים האחרונות התחלתי להתייחס לזה ממש ברצינות", מספר קוזלוב, שמגדיר עצמו כבלוגר אוכל, מבקר קולינריה ומפתח גוף, בשיחה עם mako. "התחלתי לפרסם עבודות עם צלמים ואמנים, שיתופי פעולה עם פרופילים גדולים מחו"ל וקידומים כאלה ואחרים". 

גל קוזלוב (צילום: Felipe Rivera - male502il)
עובד בבנק, בלוגר אוכל, מבקר קולינריה ומפתח גוף. גל קוזלוב | צילום: Felipe Rivera - male502il

אבל למרות ש-59 אלף העוקבים שלו כבר מכירים בעל פה את החלקים היותר מוצנעים שלו - הם רצו יותר. הוא מספר כי במשך חודשים ארוכים היה מקבל אינספור הודעות מתחננות בבקשה שיפתח עמוד Only Fans, עד שבסוף הוא הלך על זה. "הצטרפתי במאי האחרון אחרי שמעריצים ביקשו. זה היה נראה לי כמו המשך טבעי לעשייה שלי באינסטגרם", הוא אומר, "אני אוהב שאני יכול להיות חשוף לקהל שלי בצורה הכי אמיתית ובלתי אמצעית, בלי שום צנזורה מטופשת כמו שיש באינסטגרם". 

גם באינסטגרם אתה לא בדיוק צנוע. מה יש באונלי פאנס שאין שם?
"באינסטגרם אני יכול להראות את הישבן הגדול שלי בלבד, מזוויות מסוימות. באונלי פאנס רואים הכל - מקדימה ומאחורה, מלמטה ולמעלה. בנוסף, רואים אותי עושה דברים שכולם אוהבים לעשות בפרטי, אבל אני נהנה לעשות אותם בצורה פומבית. חוצמזה, אני מרגיש מועצם. זה מדליק אותי שאנשים מתחרמנים ממני ויש מלא שישמחו לצפות בי תמורת תשלום". 

יריב ואתה בזוגיות מונוגמית ארוכה. הפרובוקטיבית לא מעצבנת אותו? 
"הלוואי שהוא היה מצטרף, אבל הוא ביישן מדי. אני אוהב אותו יותר כל יום שעובר. עם זאת, אנחנו מאוד שונים ביחס שלנו כלפי מיניות, אבל הוא כבר התרגל לפתיחות שלי ומבין שהביטוי העצמי שלי הוא הדבר הכי חשוב לי. אני לא עושה את זה כי חסר לי סקס, יש לי מספיק ממנו בבית. אם זה היה תלוי רק בי הייתי פותח את מערכת היחסים, מבחינתי אהבה אינה סקס וסקס אינו אהבה". 

גל קוזלוב (צילום: Felipe Rivera - male502il, instagram)
"מעריצים ביקש שאפתח אונלי פאנס.. זה היה נראה המשך טבעי לעשייה באינסטגרם". גל קוזלוב | צילום: Felipe Rivera - male502il, instagram

"בושה היא מנגנון חברתי מטופש"

פלטפורמת אונלי פאנס הושקה לראשונה ב-2016 והפכה פופולרית בשנה החולפת. הדרך הטובה ביותר להגדיר אותה היא שילוב בין אינסטגרם לאתר פורנו, ויצרני התוכן שמתחזקים בה פרופיל רשאים לפרסם איזה תוכן שהם רוצים, גם בעירום. אלא שכאן, בניגוד לאינסטגרם או פייסבוק, הקהל שמעוניין לצפות בתוכן צריך לשלם דמי מנוי חודשיים כדי לקבל גישה. 

למרות שהשיטה מזמנת לפלטפורמה כוכבי פורנו או אושיות רשת כמו קוזלוב, היא לא מיועדת רק לתוכן פורנוגרפי ואפשר למצוא בה גם יוצרי תוכן "רגילים" כמו מוזיקאים, קומיקאים ואפילו שפים, אבל בניגוד לשאר הרשתות החברתיות, אונלי פאנס מאפשרת להם לייצר רווחים, עליהם גוזרת החברה קופון של 20%.  בגזרה המקומית, אפשר למצוא את כוכבת הרשת אילנו'ש, שפתחה השנה פרופיל אונלי פאנס כדי לאפשר לעוקבים שלה לתמוך בה כלכלית, מה שרשתות כמו יוטיוב ואינסטגרם לא עושות. 

כמה מאות אנשים משלמים דמי מנוי עבור גישה לעמוד שלך. אתה מרוויח מזה כסף טוב? 
"אונלי פאנס זה כמו כל עבודה. אתה צריך לקום וללכת אליה, אפילו שאתה יכול לעבוד בה מכל מקום. אם אתה לא מעלה תכנים או אם התכנים לא מעניינים מספיק – אנשים לא יחדשו את המנוי, אז צריך לרגש אותם קצת כל יום, וכל כמה ימים לרגש אותם הרבה. יש לי מזה הכנסה חמודה, אבל אני מתייחס לזה יותר כאל דמי כיס, הכנסה נוספת שאינה עיקרית. עיקר ההכנסה שלי היא מהעבודה שלי בבנק". 

גל קוזלוב (צילום: גל קוזלוב, instagram)
"זה מדליק אותי שאנשים מתחרמנים ממני ויש מלא אנשים שישמחו לצפות בי תמורת תשלום". גל קוזלוב | צילום: גל קוזלוב, instagram

אז דוגמן העירום עובד בעבודה אפורה. הקולגות יודעות? 
"כל עיסוק יכול להיות אפור או צבעוני, זה תלוי בבן אדם ולא בהכרח בהגדרת התפקיד. אצלי, בגלל שיש לי המון עיסוקים, אין הפרדה והכל מעורבב וגלוי. אני אעשה הכל בצורה הכי טובה שאני יכול ולא אוותר על כלום. הקולגות מכירים אותי המון שנים ולשמחתי אני תמיד מקבל פירגון והערכה בכל תחומי העשייה שלי". 

אתה לא הישראלי היחיד באונלי פאנס, אבל בניגוד לאחרים, לך אין בעיה להתראיין בנושא.   
"אני יכול להבין אנשים שמתביישים, כי הם חונכו בצורה מסוימת וזה כנראה חזק מהם. לי זה ברור כשמש שבושה היא מנגנון חברתי מטופש, במיוחד בהקשר של עירום וסקס, אלו סימנים של חברה פרימיטיבית. אם חונכת שעירום זה 'אסור' ונחשפת אליו פחות, כל חתיכת עור תגרור גירוי לא פרופורציונלי. כולם עושים סקס, לכולם יש איבר מין, כולם משתוקקים למגע ותשוקה - אז למה זה טאבו ולמה עירום הוא בהכרח מיני? עירום יכול להיות חוויה אקסטטית בלי שתהיה מינית. לי זה לא מפריע, להיפך, זה הופך את היכולת שלי 'לא לשים זין' לייחודית למדי. עצוב לי על כל קורבנות החברה, שהבושה לא מאפשרת להם לממש את עצמם, בכל תחום".

מאז התחילה הקורונה יש עלייה במספר הישראלים שהופיעו בפלטפורמה, יש מי שטוען שזה נובע מקשיים כלכליים. 
"כשאני חושב על זה, אני באמת מקבל יותר ויותר פניות מישראלים שכותבים לי שנרשמו. חלק גם כותבים שאפיקי ההכנסה האחרים שלהם הושבתו. למי שיש את הביצים והזמן יכול להניב הכנסה יפה, אבל כאמור, מדובר בהרבה עבודה, יצירת תכנים וגם קידום שלהם. מי שבא בלי קהל יצטרך לעבוד קשה כפליים כדי להגיע לכמה שיותר אנשים". 

אנשים משלמים עבור תוכן ארוטי או פורנוגרפי שלך - אפשר לקרוא לזה זנות דיגיטלית?
"לדעתי המילה 'זנות' נושאת סטיגמה שלילית בגלל הבושה עליה דיברנו בהקשר של עירום ומין ובגלל ניצול של אוכלוסיות מוחלשות לטובת שירותי מין. אבל מה קורה כשהיוצרות מתהפכות והכוח נמצא ביד מספק השירות? אתה רואה גבר לבן, חזק, חכם ומשכיל, עם אפשרויות תעסוקה אינסופיות, מספק חווית צפיה אירוטית מתוך מודעות מלאה, בלי טיפת בושה, בלי שאף אחד מכריח אותו ועם שליטה מלאה על סוג התכנים ועל הקהל שלו. אין כאן בושה ואין כאן ניצול - זה לא נשמע כמו עיסוק חלומי?". 

גל קוזלוב (צילום: Felipe Rivera - male502il, instagram)
"בושה היא מנגנון חברתי מטופש, סממן של חברה פרמיטיבית". גל קוזלוב | צילום: Felipe Rivera - male502il, instagram

"אבא עושה לי לייקים על תמונות תחת"

למרות שאפשר בקלות לחשוב אחרת, קוזלוב יצא מהארון בשלב מאוחר יותר של חייו והבין מהי הנטייה המינית שלו רק באוניברסיטה, במהלך לימודי תואר ראשון במנהל עסקים ותקשורת. "היציאה מהארון הייתה הדרגתית ונמשכה שנים. האחרונים שסיפרתי להם היו ההורים שלי וגם זה קרה רק לפני כמה שנים בודדות". 

זאת אומרת שניהלת זוגיות ארוכה עם גבר וההורים לא ידעו מה התפקיד שלו בחייך. 
"נכון. יריב היה יריב, אני מניח שהם חשבו שהוא שותף לדירה או חבר טוב. תראה, אי אפשר להגיד שאני בן אדם סגור, אבל אף פעם לא הרגשתי צורך לשתף ברגשות שלי כלפי אנשים אחרים, בלי קשר לזה שאני הומו, אז אף פעם לא ממש הרגשתי צורך שידעו מי ומה אני בדיוק. משכתי את זה שנים עד שהבנתי שאני עושה להם עוול, שאני מרחיק אותם במקום לקרב אותם. הם רצו להיות מעורבים יותר בעולם הפנימי שלי, אז ישבנו לארוחת בוקר ויצאתי מהארון. יש לי את ההורים הכי מדהימים בעולם. אני לא מגזים. ידעתי שהם יאהבו אותי ולא משנה מה אני אבחר לעשות". 

גל קוזלוב (צילום: Felipe Rivera - male502il, instagram)
"אבא שלי עוקב אחרי באינסטגרם ועושה לי לייקים על תמונות תחת". גל קוזלוב | צילום: Felipe Rivera - male502il, instagram

בטוח היה איזשהו קושי. 
"הקושי הכי גדול היה דווקא כשיצאתי מהארון הנוסף שלי וניפצתי להם את הפנטזיה שיהיו להם נכדים ממני. אני רואה ילדים ומתחיל לגרד לי בכל הגוף מעצבים. בחיים שלי יש מקום לייצור אגואיסטי אחד בלבד והוא אני". 

הם יודעים איזה תכנים אתה מפרסם ברשתות החברתיות?
"הם יודעים שאני עושה מה שבא לי ותומכים בי. אני לא יודע אם הם יבינו מה זה אונלי פאנס, אבל אבא שלי עוקב אחרי באינסטגרם ועושה לי לייקים על תמונות תחת. הוא לא מתרגש מעירום ולא מתבייש. אמא שלי קצת יותר ביישנית, אבל זה לא מזיז לה, היא יודעת שאני שונה ממנה והיא מאושרת כל עוד טוב לי".