>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?

אין תמונה
דרך מקורית להציג את טיעוניו. פיל סניידר

לעתים אנשים הולכים שולל אחרי רעיונות ששנאה עומדת בבסיסם, מבלי שהם כלל מודעים לכך. הספר "הגל" של מורטון רו (הידוע גם בתור הסרט "הנחשול") מתאר כיצד קבוצה שלמה של תלמידים נסחפה אחרי אידאולוגיה – שרק בסופה מסתבר להם שהיא נאצית. הכומר ד"ר פיל סניידר ממדינת מיזורי נשא נאום רווי שנאה נגד הומואים – ורק בסופו הוא חושף כי "התבלבל" והביא נאום מאמצע המאה הקודמת שנועד להצדיק הפרדה גזעית בין לבנים ושחורים בארצות הברית.

הנאום יוצא הדופן נשמע במהלך ישיבה של מועצת העיר ספרינגפילד, העיר השלישית בגודלה במדינה, שעסקה בהוספת העירוניות האוסרות על אפליית להט"בים. הכומר סניידר, המשמש מטיף בכנסיית ברנטווד, ביקש לדבר בפני חברי המועצה. בדבריו הוא קורא מתוך נאומים של מטיפים לבנים מהמאה הקודמת, תוך שהוא מחליף את המילים "מיזוג בין גזעים" ל"זכויות להומואים".

"אני דואג לעתיד עירנו", אמר. "כל קריאה מדויקת בתנ"ך צריכה להבהיר שזכויות להומואים מנוגדות לאמת הפשוטה של דבר האלוהים. "כפי שכבר הזהיר מטיף אחד, בני האדם הרחיקו לכת בחציית הגבול ששרטט אלוהים בעשותם חוקים מיוחדים למען הומואים ולסביות – ובכך עשו צעד נוסף בהבאת יום הדין אל הארץ הזאת".

"כאשר אתה מנהל עימות עם הסדר האלוהי הקיים – יש לך צרות"

סניידר הוסיף: "צעד זה של זכויות הומואים הוא אבן דרך נוספת לחוסר המוסריות וההפקרות שיאפיינו את הימים האחרונים (שלפני סוף העולם, ד.ז). התקנות הללו מייצגות שלילה של כל מה שאנחנו מאמינים בו, ואנחנו לא רוצים שתכפו אותן עלינו. זה לא שלא אכפת לנו מהומוסקסואלים, אבל הזכויות שלנו יופקעו, והשקפות לא נוצריות ייכפו עלינו ועל ילדינו, וניאלץ ללכת נגד המוסר האישי שלנו.

"שם בחוץ, סוכנים ממשלתיים מנסים להפריע לסדר האלוהי הקיים. זה לא עומד בקו אחד עם התנ"ך – אל תתנו לאיש להוליך אתכם שולל. הליברלים שמובילים את התנועה הזאת כבר לא מאמינים עוד בתנ"ך, אבל כל נוצרי טוב, המאמין ביסודות התנ"ך, אינטליגנט ושמרן יכול לקרוא את דבר האלוהים, ולדעת שמה שקורה הוא אינו מן האלוהים.

"כאשר אתה מנהל עימות עם הסדר האלוהי הקיים – יש לך צרות. אתה לא מייצר הרמוניה. אתה מייצר הסחת דעת וצרה, והעיר שלנו נמצאת בסכנה הגדולה ביותר שהיא אי פעם הייתה בה בכל תולדותיה. הסיבה היא שהתרחקנו מהתנ"ך של אבותינו".

הטיעונים דומים גרמו למטיף "להתבלבל"

 אלא שבשלב זה של הנאום, מביא סניידר את הטוויסט, כאשר הוא מצטט "בטעות" מתוך הנוסח הישן, שהתייחס להפרדה הגזעית. "אתם מבינים, הזכות להפרדה הגזעית... אני מצטער, רק רגע...", אמר ואז קרא בגמגום קל, כאילו אינו מבין כיצד הגיע הטקסט הזה לידיו: "הזכות להפרדה גזעית מבוססת באופן ברור על כתבי הקודש, גם במצווה וגם במתן דוגמה".

ואז אמר הכומר: "אני מצטער, הבאתי איתי את הדפים הלא נכונים הערב. שאלתי את הטיעונים שלי מהמאה הלא נכונה. מסתבר שמה שקראתי בפניכם במשך כל הזמן הזה הם ציטוטים ישירים של מטיפים לבנים משנות ה-50' וה-60', שכולם תומכים בהפרדה גזעית".

סניידר ממשיך בדברי תוכחה לקהל ההמום: "כל מה שאני עשיתי הוא פשוט להוציא את המילים 'מיזוג בין גזעים' והכנסתי במקומן את המילים: 'זכויות להומואים'. אני מניח שהטיעונים ששמעתי לאחרונה בספרינגפילד נשמעו כל כך דומים לאלה, עד שבלבלתי ביניהם. אני מקווה שלא תעשו את אותה הטעות. אני מקווה שאתם תישארו בצד הנכון של ההיסטוריה".

>> טרנסג'נדרית בת 16: "למה אנשים מתעללים בי?"