החיבור בין ליין מסיבות לעיר הוא חיבור עדין והפכפך. לא כל גימיק יכול להפוך להצלחה כלכלית, ויותר מכך – להתעלות ולהפוך לאירוע תרבותי בעיר. בסצינה של ליינים באים והולכים, יש משהו כמעט מנחם בחזרה של ליין הפאג בחמישי (10.12), למועדון הבית שלו, הזיזי.

בן גל, ממנהלי הליין, מייחס את ההצלחה לשילוב בין המוזיקלי לוויזואלי, בהתאם לחזון של מייסדי הליין, רועי רז ואיתן טל. "רועי הוא במאי קליפים ופרסומות שעובד בארץ ובעולם, ואיתן טל הוא צלם אופנה מוערך בתעשייה המקומית. הם צמד שכל עולמו אסתטי, לכן הקליפים וההזמנות תמיד היו מתוקתקים", הוא מסביר את מה שהיום, בעולם של קליפים יחצ"ניים ועיצובים גרפיים מובהקים שמותאמים לכל ליין או לוקיישן הפכו לתו תקן. כשרז וטל ניגשו לבחור "יורשים" לניהול העונה הנוכחית של הליין, העיסוק באסתטיקה שיחק תפקיד מרכזי: "שלושתנו (גל, ליאל בומברג וטל ממן) עוסקים בתחום הצילום והעיצוב הגרפי, והעולם הוויזואלי הוא חלק בלתי נפרד מהחיים הפרטיים שלנו".

החיבור האסתטי הוא חלק מהחוויה השלמה שמנהלי הליין רוצים להציע לבליינים, והוא משיק לסגנון המוזיקלי, ומשלים אותו. "הסגנון המוזיקלי שהפאג הביא לחיי הלילה של תל אביב היה ייחודי", אומר גל. "דיסקו האוס עם נגיעות טכנו, שעליו היה אחראי הרזידנט אביחי פרטוק, יחד עם סוללת די.ג'ייז מכל העולם". על האורחים הוא מוסיף ואומר " דאגנו תמיד לרענן את המסיבות עם אמנים מקומיים - מציפי שביט עד נינט טייב".

מציפי שביט עד נינט

נוסף על הקליפים, הפלאיירים והופעות האורח, הבעלים זוכרים שהם באו לעשות שמח. "אחד הרגעים הזכורים של הליין היה בשנת 2006, כשהפאג החליט לארח את הדי.ג׳יי הכי מצליח ברומניה, DJ PUYU. החבורה החליטה ליצור דמות של די. ג׳יי פיקטיבי, ולשווק אותה כדבר הכי לוהט שהגיע מרומניה אי פעם. רק אחרי מספר ראיונות לכלי תקשורת מקומיים ואינספור שמועות, חשף PUYU שהוא בעצם לא קיים. במסיבה אגב הוא ניגן סט היסטרי, ועד היום אנחנו לא מוכנים לחשוף את שמו". היי-לייט נוסף התרחש ב-2008, במועדון הברזילי. "בפאג החליטו שקונפטי זה הכי 2007, והלכו על הדבר האמיתי. ברגע השיא של המסיבה ירו בתותחי קונפטי עם שטרות כסף אמיתיים".

חוזרים לתחיה. סרטון קידום העונה החדשה של הפאג:

מנהלי הליין מבקשים גם להדגיש את החיבור לעולם האופנה: "גם בגלל הקשר הישיר של איתן, וגם בגלל הפרפורמנס הייחודי של הליין". גל מרחיב בנושא הפרפורמנס: "הליין תמיד היה ידוע בפרפורמנס הייחודי שלו, שונה מכל מסיבת גייז אחרת: אדג'י, עם דמויות נועזות שנמצאות בחלל המסיבה וגורמות לך להיכנס לעולם שנקרא פאג. עולם שאתה מרגיש שאתה יכול להיות בו מי שאתה רוצה להיות".

הגלגול הנוכחי של הליין מציב סוגיות חדשות. חיי הלילה, כמו כל יצור תרבותי, מתפתחים ומשתנים, ומנהלי הפאג נדרשים להתאים את עצמם. כשנשאל על העונה החדשה לעומת עונות קודמות, גל עונה שאין כוונה להתעלם מהמורשת. "להפך, עם הסתכלות עמוקה אל העבר והסתכלות עוד יותר עמוקה להווה, אנחנו הולכים להחזיר את הפאג בצורה הטובה ביותר שאפשר לעשות אותו. חזרנו למועדון שהיה לנו לבית וזכה למעמד מיתולוגי - הזיזי, שנפתח על ידי איתן ורועי, ומייצג כל מה שהפאג רוצה לייצג. אנחנו נמשיך את המסורת. זה הזמן הכי טוב בשבילנו לחזור".

היי בנטורל

השנה האחרונה העלתה לכותרות (ואולי לא באופן מספק) את סוגיית סמי המסיבות, שגבו לאחרונה כמה קורבנות בנפש. בפאג מודעים למורכבות של הסוגיה - מצד אחד, כל מי שנכח במועדון בשנים האחרונות יודע שהם שם, ושהם כנראה לא הולכים לשום מקום. יש גם מי שיגידו שבכמות הנכונה, הם משפרים את האווירה ומעצימים את חוויית הבילוי. מאידך, לא צריך תשדיר של אל-סם בשביל לדעת שצריכה לא מבוקרת, בין אם בכמות הסם או בחומרים המרכיבים אותו, עלולה להיות מסוכנת. "ההתייחסות אל הנושא צריכה להיות עדינה", אומר גל. "מצד אחד, יש את האחריות הבסיסית שהיא של הבליין, שכאדם בוגר צריך לבחור בעצמו אם הוא רוצה להתנסות בחוויה הזו או לא". על שאלת אחריותם של בעלי המועדונים ומנהלי הליינים, הוא אומר: "מצד שני יש את האחריות הגדולה של החברה, של משרד החינוך. צריך לחנך את הנוער להכיר את הסמים האלה ואת ההשלכות. אני חושב שאני, כמנהל ליין, שם את האחריות שלי בין שני הצדדים האלה".

ולקינוח, כמה מהפלאיירים הכי זכורים בתולדות הפאג, NSFW#: