mako
פרסומת

תיאטרון הומו- לסבי חדש

צעירים מוכשרים, בוגרי "בית צבי", החליטו לא להשלים עם המצב בו מחזות בנושאים "גאים", אינם מגיעים לתיאטרון המיינסטרימי. מה שיצא היא קבוצת "תהל"- תיאטרון הומו- לסבי, המעלה הצגות מקסימות ומרגשות. "אנשים יוצאים מההצגה ומייד שואלים מתי ההצגה הבאה" אומר גיל רשף, ממקימי הקבוצה

צ'ארלי שירלי קליינמן
mako גאווה
פורסם:
הקישור הועתק

תהל- תיאטרון הומו לסבי
סיוון קרצ'נר, ענת זמשטייגמן ב"קיץ אחרון" | צילום: ירמי רייך

תכנים שמדברים על אנשים ומערכות יחסים

איך ומתי הוקמה תהל?

תהל- תיאטרון הומו לסבי
סיוון קרצ'נר, אושרי סהר, אלון אופיר, דינה דורון, גיל וייס, אביהוד תדהר | צילום: לואיז גרין

כל חברי הקבוצה הם בני ובנות הקהילה?

"לא".

למה?

"כי בדיוק כמו שאני לא הייתי רוצה שיגידו לי בתיאטרון שאני לא יכול לשחק סטרייטים כי "אתה לא מבין דילמות של סטרייטים אז אל תיכנס לקבוצה", אני לא אמנע מבן אדם מוכשר שרוצה לקחת חלק בעשייה שיש לה כל כך הרבה משמעות, ואגיד לו שבגלל שהוא סטרייט אז אין לו חלק".

תהל- תיאטרון הומו לסבי
אפי ביבי, יובל טננבאום, גיל וייס, גיל רשף ב"לצאת נקי" | צילום: ירמי רייך

מבחינתך הקבוצה הייתה יכולה להיות סטרייטית לגמרי ולהתעסק בחומרים להט"בים? זה אותו הדבר?

"אני לא חושב שזה אותו הדבר, כי בכל זאת, בגלל שאנחנו חלק ממציאות שאדם סטרייט לא חווה – עם כל הקשיים, הוא לא יכול להוביל קבוצה שעוסקת בזה".

אבל יש לו תסריט.

"הוא יכול לשחק, אבל בקבוצה שכולה בנויה מסטרייטים, יהיה חוסר בהכוונה מבחינת בימוי, לדברים הרלוונטיים. אגב, לדעתי חשוב שסטרייטים יקחו חלק בזה. כי אם המטרה שלנו היא שבסופו של דבר לא יהיה הבדל, לא בעייני האנשים ולא בעייני החוק, חייבים שהקבוצה תהיה מורכבת מכל המינים ומכל הגוונים – כל עוד המטרה היא משותפת ליצור דיאלוג".

תהל- תיאטרון הומו לסבי
גיל רשף, אפי ביבי ב"בעקבות הזמן האבוד" | צילום: אייל לנדסמן
פרסומת

"אין לנו הרגלי תרבות כמו בלונדון"

יש לכם הספק ממש מרשים לקבוצה שפועלת כל כך מעט זמן, חמש הצגות שונות עד כה, זה דבר חיובי?

תהל- תיאטרון הומו לסבי
גיא רוזן, אביהוד תדהר ב"איפה אמא שלי?" | צילום: ירמי רייך

אתה מוצא שלגייז יש מודעות תרבותית גבוהה יותר מסטרייטים?

"אני לא רואה הבדל. אני חושב שגם אם יש לגייז מודעות גדולה יותר, אין להם הרגלי תרבות. זאת אומר, יש חבר'ה להט"בים צעירים שיוצאים קבוע לשבת באויטה או בבית השואבה או יוצאים למסיבות של הקהילה, אבל אין תרבות של "נפגש בערב או בצהריים, נלך לראות הצגה, ואז נלך לשתות בירה או למסיבה". יש מודעות, לאסטטיקה, לאמנות, אבל אין הרגלים. זה לא ב ד.נ.א שלנו, אנחנו לא לונדון. מצד שני, אולי זה בגלל שהתיאטרון לא מספק חומר שהקהל הלהט"בי יכול להתחבר אליו".

יש בעיה נפוצה בכל יצירה סקטוריאלית, שהאג'נדה מעפילה על הערך האומנותי. איך אתם מתמודדים עם זה?

יש לכם מטרה להגיע למיינסטרים, עם כל המגבלויות והפשרה שבדבר?

"אני חושב שמיינסטרים לא חייב להיות התפשרות על איכות, גם הביטלס ופינק פלוייד הם במיינסטרים. המטרה היא להגיע למיינסטרים כשם דבר בזכות האיכות שלנו. אני מכיר אנשים, חברים שלי, שהם אמנים ומוסיקאים וקולנוענים, אבל הם לא הולכים לראות תיאטרון. אני רוצה שהם ילכו לראות תיאטרון. עכשיו הם באים לראות אותנו, יוצאים מההצגה ומיד שואלים מתי ההצגה הבאה".