המשחק בין ארגנטינה לפולין אמש (רביעי) אולי נגמר בשמחה ענקית בקרב האוהדים הארגנטינאים ברחבי העולם, עם 0:2 ועלייתה של ארגנטינה לשמינית הגמר במונדיאל. אבל בקרב אוהדי ארגנטינה בישראל, הבחירה של רשת 13, שם שודר המשחק, לחתוך את ההמנון הארגנטינאי ולצאת לפרסומת עוררה דווקא זעם. "קשה לי להסביר כמה זה הפריע לי אתמול, הבחירה הזו שלא לשדר את ההמנון הארגנטינאי לפני המשחק. בישראל קיימת קהילה ארגנטינאית עצומה שההמנון הוא רגע שיא בשבילה ומכניס לאווירת המשחק. זה הרגיש כמו יריקה בפרצוף. כסף מעל רגש", אמר חזי, תושב הדרום בשיחה עם mako.

 

רגע אחרי שנשמע חלק מההמנון הפולני במשחק אמש, עברו בערוץ לשידור פרסומת הזהב. בסיום הברייק חזרו אל המשחק מבלי להראות כלל את האירוע שאוהדים רבים בישראל ממש לא רצו לפספס - מסי וחבריו שרים את ההמנון הארגנטינאי. "ביזיון אחד גדול"; "ארוסתי ארגנטינאית והיא בכתה בגלל זה, היא חיכתה להמנון" היו רק חלק מתגובות נזעמות רבות בקבוצת הפייסבוק "אולטראס ארגנטינה", שבה חברים למעלה מ-7,000 ארגנטינאים, וזאת בעקבות החלטת הערוץ.

"בשבילי ובשביל אבא שלי חוליאן, ההמנון הוא רגע מרגש במיוחד. אבא שלי עזב את בואנוס איירס לישראל לפני 30 שנה, אבל בנפשו הוא עדיין שם", הוסיפה נטליה, תושבת הצפון בשיחה עם mako. "בכל מונדיאל אנחנו עומדים ושרים את ההמנון עם השחקנים, זה סוג של מוטיבטור כזה להם וגם לנו כדי להיכנס לאווירה. אתמול נותרתי המומה כשבחרו לשדר פרסומת על הרגע הזה. אני מגיעה מהתחום ומבינה את הצד 'המסחרי' - אבל גם לצד הזה יש גבול", המשיכה נטליה.

"בושה. אין לי מילה אחרת להגדיר את מה שקרה אתמול. המונדיאל האחרון של מסי, אולי אחת ההזדמנויות האחרונות לראות אותו שר את ההמנון הזה יחד עם חבריו, ובמקום זה אני צריך לראות פרסומת לווינר? ביזיון, סליחה, אין הגדרה אחרת", סיכם איתי בשיחה עם mako.

מרשת 13 נמסר בתגובה: "אנו מצרים על כל פגיעה שחשים הצופים. אולם בשונה מתאגיד השידור הציבורי שממומן מתקציב ממשלתי, רשת הינה גוף מסחרי המתקיים מפרסום. הדרך היחידה שלנו לשדר משדרי ספורט יקרים הינה שיבוץ שני ברייקים של פרסומות בפרי גיים, בהפסקת המחצית ובפוסט גיים. זאת, כדי שיממנו את העלויות הגבוהות שברכישת משחקים מסוג זה. רק בסמוך לשידור המשחקים, הודיעה לנו פיפ"א כי עלינו לסיים את כל האלמנטים המסחריים שלוש דקות לפני שריקת הפתיחה - מה שגרם לברייק צמוד שריקת הפתיחה, שנמכר ימים רבים לפני כן 'לעלות' על ההמנונים".