mako
פרסומת

סקר TGI: גל"צ נחלשת, 103FM וגלי ישראל מתחזקות

לפי הסקר לשנת 2022, שבוחן את רמת החשיפה לעיתונות הכתובה ולרדיו, גלי צה"ל ירדה מ-20.4% ל-19.5% וגלגל"צ, שנשארת התחנה הפופולרית בישראל, ירדה מ-27% ל-26.1%. עלייה קלה נרשמה בתחנות התאגיד, וגלי ישראל ו-103FM עלו ב-2%. בגזרת העיתונים, "ישראל היום" אומנם נחלש אבל ממשיך להיות העיתון עם החשיפה הגבוהה ביותר

גיל משעלי
פורסם:
ינון מגל, בן כספית
ינון מגל, בן כספית | צילום: 103FM
הקישור הועתק

סקר TGI לשנת 2022, הבוחן את רמת החשיפה לעיתונות הכתובה ולרדיו בין החודשים ינואר לדצמבר, התפרסם היום (רביעי) ומציג כמה נתונים מעניינים. בין השאר נרשמה ירידה בהאזנה לגלי צה"ל ביחס ל-2021 ועלייה לרדיו גלי ישראל ו-103FM. בגזרת העיתונים, "ישראל היום" שומר על הפער מ"ידיעות אחרונות", הן בימי חול הן בסופי שבוע.

לפי הסקר, שיעור ההאזנה השנתי לרדיו ביום חול ירד ל-63.2% בהשוואה ל-64.6% ב-2021. תחנות גל"צ - גלי צה"ל וגלגל"צ - רשמו ירידה של 1.9% ביחס ל-2021, ועומדות על שיעור האזנה של 36.6% בין ינואר לדצמבר 2022 (בהשוואה ל-38.5% בשנה לפני כן). גלי צה"ל ירדה מ-20.4% ל-19.5% וגלגל"צ, שנשארת התחנה הפופולרית בישראל, ירדה מ-27% ל-26.1%.

מנגד, עלייה תחנות "כאן" רשמו עלייה קלה ל-36.6% (לעומת 36.1% ב-2021) – כאן רשת ב עם שיעור של 21% ביחס ל-20.4%, כאן 88 עם 9.1% ביחס ל-8.6%, וכאן גימל עם 14.9% ב-2022 לעומת 14.7% ב-2021. מי שרשמו עלייה משמעותית יותר ב-2022 הן תחנות הרדיו גלי ישראל, שעלתה מ-3.5% ל-5.5%, ו-103FM – גם כן עם עלייה של 2%, מ-9.6% ל-11.7%. עלייה נרשמה גם אצל התחנות האזוריות המשווקות על ידי שפ"א רשמו גם הן עלייה ועומדות על שיעור האזנה של 29.3% (לעומת 28.5% ב-2021).

עוד עולה מהסקר כי העיתונות הכתובה רושמת היחלשות ברמת החשיפה, כשב-2022 שיעור החשיפה הכולל לעיתונות היומית עמד על 42.1% בקריאת עיתוני יום חול לעומת 44.3% ב-2021. בקריאת עיתוני סוף השבוע שיעור החשיפה עומד על 48.5% לעומת 51.8% בסקר הקודם.

בעיתונים היומיים, "ישראל היום" אומנם נחלש אבל ממשיך להיות העיתון עם החשיפה הגבוהה ביותר, ועומד על 28% לעומת 31% ב-2022. "ידיעות אחרונות" נחלש גם הוא ועומד על 21.6% לעומת 23.9% בסקר הקודם. ב"מעריב" יכולים להיות אופטימיים. "מעריב בוקר" עלה ל-5.3% (לעומת 3.5% בתקופה הקודמת) ו"מעריב השבוע" עלה ל-3.7% (לעומת 3.2% ב-2021). גם ב"הארץ" נרשמה עלייה כששיעור החשיפה לעיתון עומד ב-2022 על 5.2% (מול 4.7% ב-2021).

פרסומת

בעיתוני סוף השבוע, "ישראל היום" ממשיך להוביל עם שיעור חשיפה של 28.3% (לעומת 31.9% בסקר של 2021). "ידיעות אחרונות" אחריו עם 26.8% (לעומת 29.8%). את המקום השלישי תופס "בשבע", עם 6.6% (מול 7.0% אשתקד). במקום הרביעי עיתון סוף השבוע של "הארץ", שעולה לשיעור חשיפה של 6% (לעומת 5.7% ב-2021). את החמישייה הפותחת סוגר מעריב "סופהשבוע" שעלה ל-5.8% (לעומת 5.2% בסקר הקודם). 

בעיתונים הכלכליים, "כלכליסט" (כשילוב בין מוסף של "ידיעות אחרונות" וכעיתון יומי עצמאי) מוביל עם 10.5% (לעומת 11.3% אשתקד). "דה מרקר" (כשילוב בין מוסף של "הארץ" וכעיתון יומי עצמאי) נחלש מעט ועומד על שיעור חשיפה של 5.2% (לעומת 5.3% ב-2021). "גלובס" סוגר את הרשימה עם 4.1%, בדיוק כמו ב-2021.