אבא מחליף חיתול (צילום: Nancy Louie, Istock)
מי לא מתעורר בלילה? | צילום: Nancy Louie, Istock
לא המחיר, לא דליפות – מלחמת החיתולים הנוכחית פרצה בגלל פרסומת מעליבה, שמציגה אבות כיצורים לא יוצלחים, שלא מתעוררים בלילה להחליף חיתול ובאופן כללי תורמים לגידול התינוק בערך כמו שמיכת פעילות יד שנייה.

"היה הייתה דובונת מתוקה מאוד, שכל הזמן עשתה פיפי", נפתחת הפרסומת המדוברת. "אז אמא החכמה שלה הלכה והלכה לסופר פארם (...) ומאז את ישנה כמו דובי תינוק, אמא ישנה כמו דובי ואבא, שתמיד ישן כמו דובי, ממשיך לישון כמו דובי". בשלב זה נשמעת מחאתו החלושה של האב (הבלתי נראה), שאומר: "שמעתי את זה", ונתקל בתגובה ארסית של האם "אה, את זה הוא שומע".

העלבתם אותנו, לא נקנה 

כמה אבות שדווקא כן שומעים את התינוקות שלהם בלילה, ואפילו יודעים איך להחליף חיתול לגמרי בעצמם, לא היו מוכנים לשבת בשקט נוכח הייצוג המזלזל – והבעירו אתמול את הרשת. במתקפה, שככל הנראה תואמה מראש, פורסמו אתמול במקביל מספר פוסטים בנושא: עמרי אימבר-חלפין, פעיל בקידום הורות ובעל האתר "אבהות ישראלית", כתב נגד הטיטולים החדשים את הפוסט "הטיטול שהילדים שלי לא ילבשו"; יואב כהן-מלמד כתב שה"חיתול מסריח…ולא מקקי"; יואב מורן כתב "תפסיקו להתייחס אלינו כמו לזבל"; עמירם בניון כתב על גול עצמי; איתמר סולומון פרסם את הפוסט הצד האפל של הירח; אוהד קויתי כתב "לפרסם בכל מחיר"; אליסף יעקב כתב את הפוסט מסריח מהראש ואילן שיינפלד חרא של חיתול, התחרות של הרשתות בספקיהן, תרבות הקופונים ועוד כמה דברים. המוטיב החוזר בכולם: הפרסומת פוגעת בגברים, ולכן לא נקנה את הטיטולים החדשים.

"אני באופן אישי לא בא לחולל מהומות או לפגוע בפרנסה של אף אחד", מסביר אימבר-חלפין בשיחה הבוקר עם mako. "אבל אם בוחרים להציג מגזר או מגדר שלם בצורה כל כך פוגענית, צריך להביא בחשבון שאותו מגזר לא ישתף פעולה ולא יקנה מוצר שהפרסומת שלו משפילה אותו".

מילא פוגעת בגברים - הפרסומת החדשה פוגעת בנשים

לדבריו, אפשר רק לדמיין איך הרשת הייתה משתוללת אם פרסומת הייתה מציגה נשים בצורה מזלזלת כל כך. "אנחנו הגברים נרדמנו בשמירה. זו לא הפרסומת הראשונה שמציגה גברים כלא מעורבים, לא אכפתיים ועצלנים, ומעבר לפגיעה בגברים עצמם יש כאן גם פגיעה בנשים – הסטיגמה הזו מקבעת אותן כמטפלות בלעדיות, ומסירה אחריות מגברים. כל עוד לא יתנו לגברים דרך להיכנס לבית, לא תהיה לנשים דרך לצאת מהבית, לעשות קריירה ולקיים חיי שיתוף עם בני הזוג, ולא 'להיעזר' בו במטלות ההורות".

גבר מאכיל תינוק בבקבוק (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
לקיים שיתוף עם בן הזוג, ולא 'להיעזר' בו במטלות ההורות | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

גם הבלוגר יואב מורן מ"במבה ביסלי" חושב שהפרסומת פוגעת בנשים לפחות כמו שהיא פוגעת בגברים: "כל פרסומת כזו רק ממצבת יותר את האם כבעלת הנטל העיקרי לטיפול בילד, כאחראית לבישול, ניקוי, סידור וטיפול בילדים ובאבא המפונק. אנחנו רואים את הפרסומות האלה כל הזמן, גדלים עליהם, ואלו המודלים שמושרשים בנו. חלאס. לא מוכן לקנות את החיתולים שלהם, לא משנה כמה הם נוחים או נעימים".

_OBJ

בהמשך של אותו הפוסט, טוען הבלוגר שהגברים הם שמאפשרים שישפילו אותם בתקשורת. "זו לא הפעם הראשונה שמשפילים אבות (או גברים) לשם מכירת מוצר. או שמשפילים נשים לשם מכירת מוצר – אבל על זה אנחנו שומעים יותר, תודות להבנה של הנשים שהן לא שותקות על השפלה בתקשורת. הבנה שהגברים ברובם עוד לא הגיעו אליה, לצערי".

תגובת לייף: "סיטואציות המוכרות לרבים מחיי היום יום"

מהסופר פארם נמסר: "השפה הפרסומית של סופר-פארם זוכה לאורך השנים לתשבוחות רבות בארץ ובעולם. המסר המרכזי שמלווה כל קמפיין הוא 'כבר מרגישים יותר טוב'. בפרסומת של חיתולי לייף החדשים, סופר-פארם לוקחת סיטואציות מחיי היומיום המוכרות לרבים ומתייחסת אליהן בקריצה ובהומור מבלי כל כוונה לפגוע ברגשותיו של אף אדם".

>> האם כדאי שבן הזוג יראה את התינוק יוצא בחדר הלידה?