אף אישה לא שוכחת את הלידה שלה. את ההתרגשות, הצירים, הכאב והרגע המאושר שבו הניחו עליה, סוף סוף, את התינוק או התינוקת (או התינוקות) שלה. אצל קולווינה ג'ולין, צעירה בת 28 ששקעה בתרדמת במהלך ההיריון, אין שום זיכרון כזה - ולמעשה, הפגישה הראשונה עם הבת שלה הייתה חודש וחצי אחרי הלידה.

אחרי שעברה אירוע מוחי קשה בשבוע ה-23 ההיריון, נותחה קולווינה כדי לנקז את הדימום המאסיבי שהצטבר בראשה. "יום אחד היא אמרה לי שכואב לה הראש, ומיד אחר כך התמוטטה. טסנו לבית החולים והיא נכנסה מיד לניתוח, אני זוכר שמהנתח יצא אליי, ואמר לי: 'אף פעם לא ראיתי מישהו שיצא ממצב כזה, אבל היא צעירה ואולי יש סיכוי'", אמר מאט, בעלה של קולווינה. אבל אחרי הניתוח, קלווינה לא התעוררה, ושקעה בתרדמת שאיש לא ידע כמה זמן תימשך.

"גם בתרדמת, היא הייתה שולחת יד ומלטפת את הבטן שלה", אמרה אמה של קלווינה, סו. "היא לא הייתה בהכרה ולא הגיבה לכלום, אבל היה ברור שהיא יודעת שהיא בהיריון". כמה שבועות אחרי שנכנסה לתרדמת, כשהייתה בשבוע 29, נכנסה קולווינה ללידה מוקדמת. בתה, מיה, חולצה מגופה בניתוח קיסרי, והועברה מיד לטיפול נמרץ. היא שקלה קצת פחות מקילו וחצי, והרופאים נאלצו להחיותה פעמיים, אחרי שאיבדה דופק ונשימה. אבל לאט לאט היא גדלה והתחזקה, ובמקביל - אמא שלה התחילה להראות סימני חיים.

אחרי שפקחה עיניים, הייתה לקלווינה רק בקשה אחת: לראות את התינוקת. "אני זוכרת שהתעוררתי, ובאינסטינקט ידעתי שילדתי ושהתינוקת בסדר", אמרה קלווינה בראיון ל"דיילי מייל", אחרי שכבר השתחררה וחזרה עם מיה הקטנה הביתה. "זה נס בלתי נתפס ששתינו שרדנו את הסחרור הזה".

>> איך יולדים בתרדמת? מסתבר שזה לא כזה נדיר