כשמשפחות בוחרות לתעד את רגעי הלידה של אחד מהילדים, הן בדרך כלל מציבות את העדשה מול פני האם היולדת – במטרה ללכוד את קשת ההבעות והרגשות הצפים בשעה הבלתי רגילה הזו, בה מגיח אדם חי מתוך גוף האישה. אבל משפחה קנדית אחת החליטה דווקא להפוך את המצלמה, ולראות מה עובר ברגעים המרגשים האלה על האבא.

כשהאם הכורעת ללדת ביקשה מג'יידין פראנד צלמת הלידה לצלם את הלידה מהכיוון ההפוך, היא ידעה מה היא עושה. "בלידה הקודמת שלה, שלא צולמה, היא ראתה בעיניה איך מגיב בן הזוג שלה לרגע בו הגיח התינוק שלהם", סיפרה הצלמת, "ובלידה השניה שלה היא אמרה שהיא חייבת לתעד את הדבר המדהים הזה".

ובצדק: התמונות שלכדה הצלמת מרגשות, ואפשר לראות בהן כיצד האבא קולט בעצמו את הלידה בעזרת המיילדות. "אני רואה הרבה לידות, ויש הרבה אבות שקשה להם לראות את בת הזוג שלהם בסבל, והם נסגרים. לעומת זאת, יש כאלה שהופכים להיות המיילדים הכי טובים בעולם ונותנים ליולדת המון עזרה. האבא הזה ממש משך את התינוק שלו מתוך הרחם", סיפרה הצלמת, שתיארה כיצד האב היה נרגש כל כך, שברגע שהגיש לאמא את התינוק הוא התמוטט בקצה המיטה. "זה היה רגע מלא עוצמה", אמרה.


Theodore's Birth Story from Cradled Creations on Vimeo.

אם אתם חושבים שלהסתכל על לידה במבט פרונטלי זה מזעזע או דוחה, אתם ממש טועים. "הגברים בדרך כלל לא רואים את הגוף של האישה שלהם כשהם רואים לידה, הם רואים יצור חי נדחק דרך מעבר צר כדי להגיח אל אוויר העולם הזה, וזה אחד מהניסים הכי גדולים של הטבע", סיכמה פראנד.

>> הלידה הביתית של אווה אמורי מרטינו\ בתה של סוזן סרנדון