אחד הדברים שכל אישה בהריון מתקדם, שמתכוננת ללידה עושה, זה להכין תיק עם כל הדברים שהיא תצטרך בבית החולים במהלך הלידה ואחריה. אלא שלמרינה שגב זה לא ממש קרה.

שגב הגיעה למוקד מכבי בשבוע 28 להריונה עם תאומים, לבדיקה שגרתית והחלה להתלונן על לחצים בפלג גוף תחתון. כשבדקו הרופאים בקופת חולים את הסיבה, גילו כי היא בפתיחה מלאה ואחד הראשים כבר מציץ החוצה.

"קצת היינו בשוק מכל מה שהיה אבל מתרגלים לאט לאט לסיטואציה", מספר האב הגאה אוהד שגב. "לא חשבנו בכלל שאנחנו נגיע לסיטואציה הזו. הלכנו לבדיקה שגרתית של אולטרסאונד ופתאום מרינה החלה להרגיש כאבים. היא הלכה לשירותים וכשחזרה היא אמרה לי שהיא מדממת. אני יודע שדימום בשלב כזה של ההיריון הוא לא דבר טוב, ולכן עלינו קומה אחת למעלה במרפאה למרפאת הנשים, ועשינו בדיקה במהלכה הרופאים אמרו לנו שרואים ראש".

זה רגעים מאוד מפחידים. איך מרגישים? יש בכלל זמן לפחד?
אוהד: "אין זמן לכלום. זה היה כל כך מהר. פתאום היא התחילה להרגיש לא טוב והתחילו לה כאבים".

מרינה: "אני ממש לא הבנתי מה קורה ופתאום התחילו לילד אותי. הייתי בלחץ".

מה עבר לך באותו רגע בראש?
מרינה: "כלום".

אוהד: אני אזכיר לה מה עבר לה באותו רגע בראש. היא רק רצתה לשמוע את הבכי. בכל ההמולה מסביב זה מה שהיא רצתה".

הם כרגע בפגייה נכון? מה המצב שלהם?
אוהד :"ברוך ה' הם מגיבים טוב. זה פשוט נס מה שקרה שם. אני לא יודע איך להגדיר את זה".

מי שהייתה נוכחת בלידה הייתה האחות גאולה טביב שסיפרה שבכלל ניהלה את מתחם חיסוני הקורונה הסמוך למרפאת הנשים, כשקיבלה לפתע טלפון מהמזכירה להגיע מהר כי מרינה באמצע לידה".

עברת פעם אירוע דומה למה שקרה?
"ש לי ניסיון, אני מיילדת כבר 30 שנה, אבל לא נכחתי בלידה ספציפית כזו של שבוע 28 פלוס חמישה ימים", היא אומרת. "אנחנו כצוות מקצועי, התפקיד שלנו הוא לסייע ואין זמן לחשוב אם אנחנו יכולים או לא יכולים. התחלנו להיערך לקבלת הלידה והזעקנו ניידת טיפול נמרץ אבל לא היה זמן לפנות אף אחד כי אחד התינוקות כבר הציץ החוצה".

בהריון או אחרי לידה? מזל טוב!באפליקציית איזי  ריכזו את כל מה שחשוב לדעת: