"כשאתה מיילד את אשתך אני לא רק חובש במד"א אני קודם כל בעל ואבא", מספר אבי עברי, בן 39 משדמות מחולה, בצפון בקעת הירדן, חובש מד"א שרק לפני כחודש הצטרף לשורות הארגון. "היה לי חשוב להיות חלק מהתהליך למרות שלפי דעתי חשוב שלידה תתקיים בחדר לידה, זה מקומה הטבעי".

אשתו של אבי, רעות (39), חששה שביום הלידה בעלה יהיה במשמרת. בצהרי יום שבת לפני כשבוע, כשאבי  יצא למשמרת כחובש במרחב גלבוע - הוא לא תיאר לעצמו כשהמשמרת שלו תסתיים בלידה של ביתו השישית. באמצע המשמרת, צלצלה רעות אל אבי והודיעה לו שהיא עומדת ללדת. במרוץ נגד השעון הצליח אבי, בתזמון מושלם - להגיע בזמן וליילד את ביתו השישית כאשר עבורו הייתה זו הלידה הראשונה שביצע במסגרת תפקידו.

לאחר שיחת הטלפון, הזעיק אבי מיד את צוות האמבולנס שנמצא באזור שדמות מחולה. הצוות הגיע אל ביתה של רעות ולאחר בדיקות ראשוניות, החלו לפנותה לכיוון בית החולים, כשבאותו הזמן אבי פועל בקדחתנות על מנת למצוא מחליף למשמרת כדי להגיע בזמן ללידה.

"ידעתי שהלידות שלי די מהירות. בכל זאת זו כבר לידה שישית וברגע שהייתה התחלה של משהו מייד התקשרתי לבעלי", מספרת רעות עברי. "אני גרה במרחק של 45 דקות נסיעה מבית החולים. הרמתי לבעלי טלפון. עליתי לאמבולנס כשהכל היה רגוע. כל סיפור הלידה נמשך חצי שעה. זה פשוט היה כמו חלום. אבי חשש בהתחלה שהוא יילד אותי אבל בסופו של דבר הכל יצא לטובה".

רעות עברי (צילום: אלבום משפחתי)
רעות עברי | צילום: אלבום משפחתי

רגעים ספורים לפני ההגעה לבית החולים, החלה הלידה להגיע לשלביה המכריעים והאמבולנס נאלץ לעצור בצד הדרך. רגע לאחר מכן, החלה הלידה.

"בתקופה האחרונה, אבי דיבר הרבה על כך שהוא מפחד לפספס את הלידה, בגלל המשמרות", מספרת אורית אוחנה, פאראמדיקית מד"א במרחב גלבוע. "באותו הערב הוא צלצל אליי ואמר לי שזה קורה ושארוץ אליה הביתה. היינו איתו בקשר במהלך כל הנסיעה, רצינו שהוא יהיה שותף לתהליך ולשמחתנו הוא הגיע בתזמון מדהים ופשוט קפץ לאמבולנס כשהראש החל לצאת. הוא תפקד באותו הרגע כחובש וכבעל – שמצד אחד דואג להיבטים הרפואיים ומהצד השני מחזק ומחבק. הוא התרגש מאוד וכולנו שמחנו שאבי היה זה שיילד את אשתו ושהוא הספיק להגיע בזמן".

"שבועיים הייתי בכוננות לידה וניסיתי  לחשב את המשמרות. כשנכנסו לחדר היולדות בבית החולים, והייתי במדי מד"א – האחיות לא הבינו למה אני נכנס יחד עם היולדת לחדר. לקח להן זמן להבין שאני גם האבא וגם החובש המיילד", אומר אבי.