ממנתחת מערכות לבעלת מותג

אין תמונה
לילך יניב
מי אני: לילך יניב 36, אמא של טליה ואייל, מרעננה, בעלת מותג yoombah
הבייבי שלי: ריפודיות לכסאות בטיחות וסלקלים.
איך נולד הרעיון למוצר?  "הייתה זו נסיעה שגרתית ברכב עם בתי הפעוטה, כשלפתע הקטנה הודיעה ש"ברח לה". החלפתי לה בגדים אבל כשהתכוונתי להושיב אותה חזרה במושב הבטיחות, גיליתי שהוא ספוג ברטיבות ובריח. ואז הסתבר שלהוציא את הריפוד של מושב הבטיחות זה דבר מאוד מורכב וצריך לפרק את הכיסא על מנת להוריד אותו לכביסה.  בספטמבר 2010, אייל (בני השני) נולד והחלטתי שאני רוצה לצאת לעצמאות וידעתי שאני צריכה לחפש פתרון לבעיית הריפוד לכיסאות הבטיחות והסלקלים.
איך התחלת להניע את הגלגלים לכיוון עסק משלך? "ניהלתי שיחות רבות עם הורים והבנתי שזה מוצר שבאמת יכול לשפר את איכות חייהם, להאריך את חיי המושב לילדים נוספים ויכניס שמחה לרכב בצבעים נעימים. הבנתי שאת המוצר הזה אני רוצה לייבא אך התעוררה בעיה והיא שלא נמצא המוצר המדויק העונה למכלול הדרישות של ההורים. אחד היה מפוליאסטר, השני לא במידות והשלישי קשה להלבשה. כך, לאחר התחבטויות החלטתי לעצב ולייצר בעצמי את המוצר. כמובן שאת המוצר היה צריך לשייך למותג כלשהו. כך קם לו המותג yoombah. מותג של מוצרי איכות ונוחות לילדים ולהורים. הריפודים של יומבה נכנסו לארץ בסוף 2012 ומשווקים היום במעל ל-40 חנויות ונמכרים גם ישירות דרך אתר החברה."
כיסוי לסלקל
הריפודיות של יומבה
איך את עובדת היום? האם זה כלכלי לך גם יותר? "
אני עובדת רוב הזמן ממשרד בבית, וזה האי הפרטי שלי. אני גם מבקרת בחנויות בהם במוצרים שלי נמכרים ומנהלת פגישות עם לקוחות. בטווח הקצר בוודאי שלא מדובר בצעד כלכלי, אלא בהשקעה גבוהה שההחזר עליה מתפרס על פני תקופה. אך בהסתכלות לטווח הארוך, אין לי ספק שזה ישתלם כלכלית".
האם יש לך עוד מוצרים בחברה? "לקראת סוף חודש אפריל יתווסף לסל המוצרים של המותג מוצר חדש: חבקים מעוצבים לרצועות הבטיחות של הסל קל ומושבי הבטיחות. ועובדים על מוצר חדש למשדרג את חווית הנסיעה להורים ולילדים. המוצר ייכנס למכירה בעוד מספר חודשים.

ממנהלת שיווק ליבואנית עגלות

איריס - צרכנות הורית (צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי)
איריס ברלד | צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי
מי אני: איריס ברלס ( 38), אמא לתאומים, מרעננה
הבייבי שלי: ייבוא עגלות Bumbleride
איך נולד הרעיון למוצר? "בשנת 2009 התבשרנו שאנחנו בהריון עם תאומים, בחיפוש אחר עגלה, הדבר החשוב ביותר עבורנו היה שתהיה נוחה, איכותית, ולא הסכמתי להתפשר על העיצוב. לאחר בדיקות ממושכות, שהתישו בעיקר את בעלי, לא מצאתי עגלה בארץ וחיפושים קדחתניים העלו את עגלת האינדי תאומים של חברת Bumbleride - עגלה פונקציונלית שעטופה בעיצוב חדשני ומוקפד. מאז היא מלווה אותנו. רכשתי את העגלה אך ורק על סמך תמונה באינטרנט וקריאת ביקורות חיוביות ברשת. היה מאוד לא פשוט להביא אותה ארצה. ניסיתי דרך חנויות אמריקאיות ואתרי אינטרנט שלא שולחים פריטים לארץ, אפילו פניתי לחברה עצמה, שהסכימה לשלוח את העגלה לארץ  אבל בעלויות מאוד גבוהות ולא ריאליות. בסופו של דבר הצלחתי להביא את העגלה לארץ".
איך התחלת להניע את הגלגלים לכיוון עסק משלך? "זה היה תהליך ארוך ומורכב, שדרש הרבה אורך רוח. בהתבסס על הניסיון שלי בשיווק, והניסיון העסקי המשפחתי, יצרתי קשר עם משרדי החברה הראשיים בארה"ב. הצגתי תכנית עסקית, וטסתי לפגישה עם מנכ"ל החברה. החלטתי לייבא את העגלה ארצה כשהתאומים היו בני למעלה משנה. ראיתי את התגובות הנהדרות שקיבלתי ברחוב ומאימהות אחרות מסביב ושמעתי יותר ויותר על הצורך של אימהות טריות לתאומים לעגלה שתתאים לצרכים השונים של הילדים. בעקבות הניסיון האישי המוצלח שלי- הבנתי שקיים ביקוש בשוק ללא מענה בעיקר לעגלה בתחום התאומים. בנוסף, חברה קרובה הזמינה את עגלת היחיד והבנתי שגם פה מדובר בעגלה איכותית עם תמורה מלאה".
איך את עובדת היום? האם זה כלכלי לך גם יותר? "כעצמאית, למעשה כל האחריות מוטלת עליי. היום שלי מחולק ל-3 חלקים. עד אחה"צ אני עובדת בעסק. החל מ  16:00-20:00 אני עם הילדים, ובשעה 20:00 אני שוב חוזרת לעבוד, בעיקר עבודה על המחשב ומול ארה"ב. שעות העבודה והאחריות מרובות, אך יש בצד כך סיפוק אדיר".
אין תמונה
עגלת התאומים במבלרייד
האם יש לך עוד מוצרים בחברה?
בנוסף לפעילותינו בתחום עגלות במבלרייד, אנו מייבאים 3 מותגים נוספים של מוצרים בעלי ערך מוסף ירוק וידידותי לסביבה: Natures Purest מותג בריטי לבגדי תינוקות, דנדיליון (Dandelion) מותג אמריקאי מתפתח הכולל: צעצועי התפתחות, בובות רכות, נשכנים, רעשנים וכלי אוכל, והקמנו גם  אתר מכר באמצעותו ניתן לבצע הזמנות בצורה קלה, נוחה ומאובטחת www.naturespurest.co.il.

ממנהלת אדמינסטרטיבית לבעלת סטודיו לעיצוב מוצרי תינוקות

אין תמונה
אלינור רון
מי אני: אלינור רון (39), אמא של איליי בן 13, יהלי בן 9, רואי בן 8, בעלת Simply good
הבייבי שלי: מנסארי – מנשא בד
איך נולד הרעיון למוצר? "לפני 13 שנים, נולד בני הבכור, אילי במשקל 2 ק"ג בלבד וחיפשתי מנשא מתאים שאוכל להחזיק אותו קרוב אליי, כל המנשאים היו גדולים מדי בשבילו. חברים שבדיוק חזרו מדרום אמריקה, הסבירו לי ששם נהוג לקשור את התינוק לאם באמצעות בד. בן זוגי ישי ואני ניסינו טכניקות שונות של קשירה ותוך כדי תנועה פיתחנו אפשרויות נשיאה נוספות. אנשים ראו אותנו ברחוב עם המנשא והתחילו לשאול שאלות ולהתעניין ואז הבנו שצריך להפיץ את הבשורה". .
איך התחלת להניע את הגלגלים לכיוון עסק משלך? "התחלתי למכור את המנשא מבית לבית ובמהרה גיליתי התעניינות רבה במיוחד אצל הורים לפגים, מתובנה זו נולד מנשא הבד 'מנסארי', מנשא הבד הראשון שנמכר בארץ, שהפך ללהיט בקרב הורים לתינוקות רכים, ועל שמו נקראה גם החברה. לאחר כשנה, נפלה לידיי הזדמנות נדירה ונפגשתי עם יעל כץ, פסיכולוגית התפתחותית בשילב, שהייתה באותה העת בשלבי הריון סופיים. נתתי לה לנסות את המנשא והדלת לשילב הייתה פתוחה בפניי. העסק התחיל לתפוס תאוצה- ישי החליט לעזוב את העבודה ולהצטרף אליי. התחלנו בפיתוח מוצר נוסף, מגבת פרפרים, שהפכה ללהיט בקרב הורים לתינוקות וככל שפיתחנו מוצרים נוספים, הגיע ביקוש גם ממדינות אחרות. שינינו את שם החברה ל- Simply good, והפכנו עם הזמן, למותג בית ברשת שילב. כיום מוצרינו נמכרים באירופה, אוסטרליה, ברזיל, יפן, קוריאה, סין, הונג קונג, ארה"ב וקנדה".
אין תמונה
"חיפשנו מנשא בד לתינוק קטן". מנסארי של סימפלי גוד
איך את עובדת היום? האם זה כלכלי לך גם יותר?
 "עסק עצמאי שמתנהל מהבית, אינו תחום בשעות עבודה או "שעות משרד". ישי ואני עובדים יחד ולמעשה נמצאים 24 שעות יחד. חלוקת העבודה ביננו היא ספורדית ותלויה בזמינותו של מי מאתנו ברגע נתון. לגבי כלכליות – העסק מפרנס אותנו בכבוד".
האם יש לך עוד מוצרים בחברה? כיום, חברת Simply good מפתחת ומייצרת מעל 40 מוצרים ביניהם: מוצרי הנקה, תיקי החתלה, מנשאים, משחקי התפתחות, משטחי פעילות, מוצרי אמבטיה לילדים ועוד.

ממנהלת שיווק לייבוא בגדי תינוקות

קלאודיה - צרכנות הורית (צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי)
קלאודיה שפירו סרגוס | צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי
מי אני: קלאודיה שפירו סרגוס, בת 32, נשואה , אמא ליהלי ולקרני, בעלת העסק "קרני בייבי בוטיק"
הבייבי שלי: ייבוא בגדי תינוקות וילדים.
איך נולד הרעיון: "עם לידתו של בני הבכור, נחשפתי לתחום בגדי התינוקות. חיפשתי עבורו מוצרים מיוחדים ושונים שלא ניתן למצוא בכל מקום, אבל לא מצאתי מענה. אז החלטתי שעם הניסיון שלי בתחום השיווק והפיתוח העסקי, והחוש והאהבה לאופנה  אייבא לארץ את מה שלדעתי מייחד בגדי תינוקות וילדים: בגדים צבעוניים, שמחים, שובבים, וחדשניים. כבר מהתחלה ההתלהבות מהסביבה הורגשה.המוצרים הראשונים שייבאנו הפכו להיות להיטים בכל הארץ, הביקוש גדל וצמח, הפידבקים על בחירת הקולקציות, על איכות המוצרים ועל אופן השירות, רק חיזקו ודרבנו לגדול ולפתח את המותג.
קלאודיה - צרכנות הורית (צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי)
בין המוצרים של קרני בייבי בוטיק | צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי
איך את עובדת היום? האם זה כלכלי לך גם יותר?
"כיום אני עצמאית לאחר שהייתי שכירה במשרה מלאה.  למדתי לתכנן את לוחות הזמנים שלי וליהנות מהבחירה שעשיתי,  כך שאני זמינה יותר לילדיי ולפיתוח המוצרים והרחבת העסק. העסק שלנו נמצא באינטרנט , שם כל החידושים נמצאים , ואנחנו כל פעם מנסים להפתיע ולרגש עם המוצרים שלנו, בדיוק כפי שאני רציתי בהתחלה להרגיש כשחיפשתי בגדים לקרני שלי".
איזה עוד מוצרים יש מלבד בגדים: "מאז שקרני בייבי בוטיק הוקם שילבנו גם חדשנות בכל הנוגע לתחום האמהות , אם זה שרשראות מעוצבות עם חריטת שמות הילדים, חבילות לידה אופנתיות , ועד עיצוב וייצור בישראל של סינרי הנקה ייחודיים תחת המותג שלנו".

>> גאלה קוגן: "בהריון החזה שלי סוף סוף גדל"
>> לגדול בלי חיתול: 3 אמהות משתפות בהחלטה

הריון יפה לך: הצטרפי לעמוד הפייסבוק של תשעה חודשים