מאת׳רקר היא אחת מרשתות מוצרי התינוקות הגדולות והותיקות בבריטניה. ניתן למצוא שם כל דבר מביגוד וציוד להריוניות ועד לכל צרכי התינוקות והאם, ומעכשיו אפשר גם למצוא שם נחמה ומקור רב להזדהות. הרשת, כאמור מרכזית ועל כן בעלת שטחי פרסום רבים, יצאה בקמפיין שמוציא אל האור את הגוף הפוסט-לידתי האמיתי. מעניין לגלות שהמראה הזה, הכה אמיתי, מצליח לקטב את הציבור. יש המריעים לבחירה הכנה, ויש המזדעזעים ממנה.

מאת׳רקר יצרו קמפיין בשם ׳אמהות גאות בגופן׳, שמנסה ליצור תנועה ולסחוף אחריו אמהות שגופן נראה דומה, כזה שההריון הותיר בו סימנים, והן לא מתביישות בהם יותר. האמהות שבקמפיין נראות שמחות ומרוצות, בידיהן ילדים מתוקים ולגופן בגדים תחתונים. הקמפיין נותן לגיטימציה לגוף להיות בדיוק מה שהוא, וכמה שזה נשמע טרוויאלי, מדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית.

View this post on Instagram

A post shared by Mothercare UK (@mothercareuk) on

החברה עבדה על הקמפיין עם עשר אמהות, לכל אחת סיפור שונה, והצלמת שנבחרה היא סופי מיאן, צלמת אופנה שעלתה לכותרות לפני כשנתיים כשהצהירה שלא תרטש יותר סימני מתיחה בצילומים שלה. "התמויות מראות את החוויה של לידה באופן הכי רגשי וטהור," אומרת מיאן. "המטרה היא שאמהות בכל הגדלים והצורות יזדהו עם התמונות בדרך זו או אחרת, ויקבלו ביטחון לחבק את החלקים הלא מושלמים שלהן."

מרבית התגובות ששטפו את הרשתות החברתיות היו מאוד חיוביות. נשים רבות צילמו את שלטי החוצות וכתבו כמה מרענן המראה הזה, והודו לחברה על צעד קטן ובטוח לעתיד האנושות, או לפחות לעתידן של הנשים שבתוכה. יש גם טרולים שזוקפים ראשיהם השעירים וטוענים שאלה לא דברים שהקרנית האנושית צריכה לסבול במרחב הציבורי. כרגע נראה שהרוב לגמרי בעד השינוי בדימוי של האם היולדת, ושהעולם מוכן להביט גם בצד הזה של הנשיות.

View this post on Instagram

A post shared by Mothercare UK (@mothercareuk) on


View this post on Instagram

A post shared by Mothercare UK (@mothercareuk) on

"במאת׳רקר אנחנו מאמינים שאמהות הן יפהפיות, ושמגיע להן להרגיש גאות ובטוחות בעצמן ובגופן," כתבו לצד תמונתה של קסיה, אם ג׳ינג׳ית האוחזת בתינוקה 17 שבועות לאחר הלידה. "תמיד ידעתי שהגוף שלי ישתנה אחרי הלידה," מספרת קסיה, "אבל לא ציפיתי שיקח לי כל כך הרבה זמן לחזור לעצמי. מעולם לא הייתי רזונת, אבל עליתי במשקל הרבה יותר מכפי שציפיתי. לפעמים עצוב לי שבניגוד לחלק מחברותי שילדו, הגוף שלי לא קפץ חזרה למקור. אני יודעת שעבור כל אישה זה אחרת, ועכשיו אני כבר פחות כועסת על עצמי. רציתי לקחת חלק בקמפיין כדי להראות שזה נורמלי להיראות כמו שאני נראית אחרי שמביאים תינוק לעולם. רציתי להראות לעולם שהתינוק הרבה יותר חשוב מסימני המתיחה."

View this post on Instagram

A post shared by Mothercare UK (@mothercareuk) on


View this post on Instagram

A post shared by Mothercare UK (@mothercareuk) on