mako
פרסומת

פרו, רבו וחתלו: כמה מגלגל שוק החיתולים בישראל?

במדינה בה מעודדים ילודה, נרשמת גם הכנסה מאוד נאה בתחום החיתולים. שוק החיתולים הולך ומתפתח, והתחרות הגדולה בשוק רק עובדת לטובתנו: המחיר יורד, איכות החיתול עולה וכעת יש גם חיתול חדש בשוק שמבטיח למנוע נזילות במחיר שלא מחורר את הכיס

מירב דוסטר
מערכת מאקו הורים
פורסם:
ייצור חיתולים מפעל אונטקס
ייצור חיתולים מפעל אונטקס | צילום: מירב דוסטר, mako
הקישור הועתק

הם מלווים את התינוק שלנו מרגע יציאתו לעולם ועד לתקופת הגמילה, ומהווים נתח משמעותי בסל ההוצאות החודשי של כל משפחה צעירה. עד לפני כמה שנים היו על המדף רק שני מותגי חיתולים, והברירה היחידה של ההורים הייתה לשלם והרבה. התחרות שהחלה בשוק החיתולים ב-2014, נותנת מענה להורים: המוצרים משודרגים והמחירים יורדים. בימים אלה משיקה "לייף", המותג הפרטי של סופר פארם, את חיתולי לייף בייביז  Dry Protectומתחייבת למחיר הזול ביותר מול פמפרס והאגיס.

איך חיתול נולד

עד שנות ה-80, האימהות נאלצו להשתמש בחיתולי טטרה רב-פעמיים, ולעמול רבות על מנת לכבס ולגהץ אותם. מסוף שנות ה-80 נכנסו החיתולים החד פעמיים לישראל, שאמנם הקשו על האקולוגיה אך הקלו על האימהות. מותגים מרכזיים בשוק באותה עת היו "טיטולים", "ליטופים", "סנו" ו"טפנוקים" שיוצרו במפעלים מקומיים. ב-1996 יצרנית המותג טיטולים, חברת "חוגלה", החלה לשתף פעולה עם חברת קימברלי קלארק במסגרתו ייצרו את חיתולי האגיס. לאחר כעשור, המותגים האגיס ופמפרס שלטו בשוק החיתולים הישראלי ומכרו כ-80 אחוז מהחיתולים החד-פעמיים.

שוק החיתולים בישראל מגלגל למעלה מ-650 מיליון ₪ (!) בשנה. התחרות בין היצרניות על מקומן בשוק החיתולים עושה לנו ולבייביז שלנו רק טוב. כשיש תחרות, היצרנים מחפשים אחר חדשנות ומיקסום של המוצר וחומרי הגלם שלו, על מנת להגדיל את המכירות ולשלוט בשוק.

ייצור חיתולים מפעל אונטקס
כאן מייצרים חיתולים בכיף. העבודה במפעל אונטקס | צילום: מירב דוסטר, mako

הצרכן הישראלי לא פראייר

כעת פיתחה אונטקס במיוחד עבור הרשת את החיתול היחיד בישראל עם ההגנה המשולשת מפני נזילות - חיתולי לייף בייביז Dry Protect.  

ייצור חיתולים מפעל אונטקס
שוק החיתולים בישראל מגלגל 650 מיליון שקל | צילום: מירב דוסטר, mako

דני לוזון, משנה למנכ"ל סופר פארם, ציין כי נושא הספיגה והנזילות הוא המשמעותי ביותר עבור ההורים הישראלים בבחירת חיתול ועל כך ניתן הדגש בפיתוח החיתול החדש. "בנוסף למאות הורים שהתנסו בחיתול טרום השקתו, הוא נבחן במעבדות בינלאומיות (SGS) אשר מהוות את  האוטוריטה המקצועית ביותר בעולם לבדיקת ביצועי חיתולים. מעבדות אלו סיווגו את החיתול ברמה ובציונים גבוהים מאד".

פרסומת

המחיר לצרכן של חיתולי לייף יעמוד על 34.90 לאריזת חיתולים (גודל האריזה בהתאם למידת החיתול). עד כמה שנראה, לאימהות יש כוח צרכני משמעותי. קמעונאים בעולם מבינים שרצוי להיות קשובים לצרכים של האימהות, חלק מהם כאמור הם תמורה הולמת למחיר המוצר. גם מנכ"ל אונטקס, בואזיז מאמין שהצרכן הישראלי לא פראייר. "בכל מקום עלות המחיה היא שונה, האופציות שונות והצרכנים ירכשו על פי סטנדרטים החשובים בעיניהם ועל פי רמת היכולת. הצרכן הישראלי מודע היטב למחיר לעומת התמורה, ויודע לזהות איכות".

חיתולים לייף
המטרה: לספוג את הנוזלים בצורה מהירה ואחידה. החדש של לייף | צילום: mako

*הכותבת הייתה אורחת מטעם סופר פארם במפעל אונטקס