העלייה הרוסית כבר מזמן כאן, ויחד עם כל הדברים הנפלאים שהיא הביאה איתה, קיבלנו גם שמות יפים במיוחד. אז בנות שקוראים להן סשה או קסניה זה הזמן שלכן להבין מה פירוש השם שלכם, ולהרים ראש בגאווה. ואם עומדת להיוולד לכם בת ועדיין לא החלטתם איזה שם לקרוא לה, ובא לכם להיות מקוריים, כדאי לכם לקרוא את הרשימה הבאה. ואיך אומרים אצלנו: פז'לסטה. 

אנה - השם אנה משמש לרוב ככינוי בשפה הרוסית לשם המקראי - חנה. הורים הבוחרים בשם אנה לבתם רוצים מצד אחד לבטא את שאיפתם להיטמע בתרבות הגלובלית ולפתוח לה דלתות בעולם הגדול ומצד שני לבטא את החיבור שלהם למקורות היהדות.

ויטה - המקור של השם ויטה הוא בשפה הלטינית, אשר בה פירושו הוא המילה חיים. כמו כן, ויטה הוא כינוי חיבה מקוצר לשם ויקטוריה. בגרמנית משמעות השם ויטה היא יער או חורשת עצים. הורים הבוחרים בשם ויטה לבתם רוצים להעניק לה ערכים של ניצחון, שמחה, חיות ומשמעות. כמו כן, יש בשם הזה גם זיקה לטבע, לבריאה ולאווירת חופש ושחרור.

לוסי דובינציק  (צילום: צ'ינו )
לוסי דובינצ'יק. אור, זוהר וזיו | צילום: צ'ינו

ויקטוריה - שם ויקטוריה יש מקורות שונים בשפה הלטינית. הפירוש המילולי של השם הוא שושנת מים. בנוסף, הוא כולל בתוכו גם את המילה ניצחון ואכן ויקטוריה הייתה אלת הניצחון במיתולוגיה הרומית. הורים הבוחרים בשם ויקטוריה לבתם רוצים להעניק לה מסוגלויות גבוהות וחוויות ניצחון לאורך כל שנות חייה בכל אשר תפנה. כמו כן, השם מבטא שאיפה להיטמע בתרבות הגלובלית.

לוסי - המקור לשם לוסי הוא בשפות הלועזיות, בה הפירוש שלו הוא אור, זוהר וזיו. השם לוסי משמש גם כקיצור לשם לוסיה או לוסיאנה. הורים הבוחרים בשם לוסי לבתם רוצים להצהיר על האור והשמחה שהכניסה למשפחתם, לצד הרצון להיטמע בתרבות הגלובלית ולפתוח לה הזדמנויות בעולם הגדולה.

ליזה - השם ליזה מהווה שם חיבה או קיצור לשם אליזבט שהוא הכינוי הלועזי לשם אלישבע. השם ליזה מהווה גם קיצור לשם עליזה. הורים הבוחרים בשם ליזה לבתם רוצים להצהיר על שאיפתם כי היא תהיה אדם שמח, מאושר וטוב לב. 

מיכאלה - השם מיכאל מורכב מצירוף המילים "מי" ו-"כאל", כלומר - מי כמו האל. בחירה בשם מיכאלה לבת מהווה ביטוי לאמונה החזקה של ההורים באל ורצונם להאדיר אותו על פניו האדמה.

מריה - מקור השם מריה הוא בברית החדשה, שם זהו שמה של אמו של ישו. השם העברי של מריה הוא "מרים הקדושה", השם שאיפתם של ההורים להקנות לבתם ערכים של קדושה, טהרה, רוחניות ונשיות. 

קסניה  (צילום: אביב חופי)
קסניה טרנטול. רחבת לב ונדיבה | צילום: אביב חופי

מרינה - המקור לשם מרינה הוא בשפה הרוסית, והוא מבטא כינוי לשמות מריה ומרים. הפירוש המילולי של השם מרינה בשפה העברית הוא מקום לעגינת ספינות. השם מרינה מבטא את הזיקה של ההורים לעולם הימי וכן למקורות דתיים (נוצריים ויהודיים).

קטיה - המקור לשם קטיה מגיע מהשפה הרוסית והפירוש המילולי שלו הוא טהורה, תמימה, נקיה, צלולה, צחורה. הורים הבוחרים בשם זה לבתם רוצים לבטא את היותה דף חלק ונקי ביום היוולדה ואת השאיפה שלהם שהיא תישאר מאירה לאורך כל שנות חייה.

קסניה - המקור לשם קסניה הוא בשפה היוונית, בה הפירוש שלו הוא מארחת, אישה מכניסת אורחים, רחבת לב, נדיבה ומכילה. הורים הבוחרים בשם קסניה לבתם רוצים שהיא תגדל להיות אדם לבבי, חברותי, מכניס אורחים, נדיב ואדיב.