אין ספק שבחירת שם לתינוק זו אחת ההחלטות הכי חשובות ומשפיעות שהורים יכולים לקבל בנוגע לילד או לילדה שלהם. ואם הבחירה של שם אחד יכולה להיות מסובכת, תחשבו עכשיו מה קורה כשההורים מחליטים לתת לבנם או לבתם שני שמות – מה שמכונה שם שני או שם אמצעי.

בעוד שרבים חושבים שמדובר בטרנד חולף או דווקא בפתרון נוח בו ההורים לא מצליחים להחליט על שם אחד ששניהם אוהבים, מתברר ששם אמצעי הוא עניין בעל משמעות גדולה והשלכות קבליות מרובות. אז רגע לפני שאתם בוחרים שם נוסף לילדכם (אם בכלל), אל תפספסו את ההמלצות הבאות על פי חכמת הנסתר.

אל תקראו על שם אדם שנפטר בנסיבות טראגיות

להרבה הורים יש רצון להעניק לילד שם נוסף על שם אדם קרוב ואהוב (על פי עדות האשכנזים – אדם שנפטר. על פי עדות המזרח – על שם אדם שחי). לעיתים מדובר בשמות ותיקים יותר עם פז"ם רציני כמו אהרון, מנחם, שרה או לאה שרוצים להזכיר מבלי "לתפוס" את השם הראשון. אולם לא תמיד מומלץ לעשות כן. בכל זאת מדובר בילד חדש המתחיל את חייו בשמחה ובתקווה. באופן כללי לא מומלץ לקרוא לילד על שם אדם שנפטר בגיל צעיר או בנסיבות טראגיות, לעומת זאת אם אתם רוצים לקרוא לילד על שם אדם שנפטר בשיבה טובה – עדיף שתעשו זאת רק כשם אמצעי. אם אתם בוחרים בכל זאת לקרוא לילדכם על שם מישהו – עשו זאת בשיקול דעת.

>> בעזרת השם: איך בוחרים שם לתינוק לפי הקבלה?

אישה משחקת עם תינוק (צילום: shutterstock)
בלי טרגדיות. שמרו על חיוביות | צילום: shutterstock

חפשו שם עם אוריינטציה חיובית

במידה ובכל זאת אתם רוצים לקרוא לתינוק או לתינוקת על שם אדם אחר, רצוי לשנות מעט את השם כך שיזכיר את האדם, אך לא ישכפל את הקארמה שלו. למשל – על שם אדם שנקרא אריה – לקרוא לילד ארי, או על שם אישה שנקראה אלונה – לקרוא לילדה אלין, ויויאן אביב ועוד. כמו כן, הרבה פעמים במקרים של חולי או חולשה מוסיפים לילד שמות עם סגולה של ריפוי וחיות כמו – רפאל, חיים, חי ועוד

בחרו שם שהילד או הילדה יהיו גאים בו

הרבה פעמים הורים רוצים להעניק לילדיהם שם מיוחד או בעל משמעות, אך פחות פופולרי בקרב בני אותו גיל, מה שלעיתים מביא את הילדים להתבייש בשם שלהם, שהוא למעשה גם המהות שלהם. זכרו שלכל שם עם משמעות, יש ילד שצריך להסביר אחר כך למה קראו לו ככה. נכון שבגיל שמונה עשרה הם יוכלו להחליף אותו, אבל עדיין – למה לסבול עד אז?

השתמשו בשם השני בחיי היומיום

אחד מהדברים שמעניקים לשם את הכוח שלו הוא השימוש בו. ברגע שאתם לא עושים שימוש בשם השני/האמצעי – אין לו משמעות מבחינה נומרולוגית והוא שם רק לתפאורה בלבד. יש קהילות רבות (כמו הקהילה החרדית) שנוהגות לתת לילדים שני שמות – אך מקפידים גם להשתמש בהם בחיי היומיום (יוסף-חיים, צבי-יהודה). לשימוש בשני השמות יש השפעה גדולה על חיי הילד. כמו כן, צריך לזכור שהאנרגיות של האותיות נטעמות באדם ובייעוד שלו רק אחרי חצי שנה.

אל תבחרו שם נוסף לתינוק לפני שנולד

כמו השם הראשון, גם השם השני הוא מכלול של גורמים רבים כמו תאריך הלידה, המזל האסטרולוגי והשם הראשון והדומיננטי. לעיתים יש התנגשות באנרגיות בין שני השמות, לעיתים הילד נולד בתאריך שמצריך התייחסות מיוחדת וחיזוק על פי מפה נומרולוגית ולעיתים גם התאריך בו נולד או המיקום משפיעים על האנרגיות המתאימות לבחירת השם. אל תתקבעו מראש על שם מסוים, חכו עד להולדת התינוק ואל תהססו להתייעץ עם רב או נומרולוג כדי להרגיש שלקחתם בחשבון את כל הנתונים.