איך יודעים שאנחנו כבר בחודש מאי? רשימת השמות הפופולריים של אפריל כבר באוויר, וכמו כל חודש מבחינתנו מדובר בלא פחות מסיבה למסיבה. אז איך חוגגים? כמו שאנחנו אוהבים - עם רשימת עשרת השמות האהובים ביותר על גולשי mako בחודש אפריל. אה כן, ויש לנו גם חמישייה חדשה שכדאי לשים לב אליה יותר, כי אולי היא זו שתביא לנו את הקיץ. 

  1. איתי
    אין מה לעשות, עובדה זו עובדה, וכשאתם אוהבים אתם אוהבים - השם איתי ממשיך איתנו במקום הראשון ואין לנו בעיה עם זה. מקור השם איתי הוא בתנ"ך שם נזכרים שתי דמויות שנקראות בשם זה. אחת מהן היא איתי הגִתי שמוזכר בספר שמואל ב' כמי שהלך אחרי דוד המלך והאמין בו, והשנייה איתי בן-ריבי – גם הוא אחד מגיבוריו של דוד המלך. יש הנותנים לשם איתי ראשי תיבות של "ארץ ישראל, תורת ישראל" וכן "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני". השם מדורג כבר כמה שנים ברציפות במקומות הראשונים בדירוג השמות שניתנו לזכרים יהודים.

  2. אימרי
    אולי זה האיום שלנו מהפעם הקודמת, אבל אחרי אינספור חודשים בראש הפסגה, השם אימרי ירד למקום השני. למי שעדיין לא הספיק להתעדכן - השם אימרי מגיע אלינו מהתנ"ך שם הוא מופיע בספר דברי הימים א' ובספר נחמיה כשמו של אבי זכור, אחד מבוני החומה המחודשת של ירושלים. מקורו ככל הנראה בקיצור השם אמריהו.

  3. ארייה
    הופה הופה! מי זה זינק בשני מקומות בזכות הכתבה שעשינו עליו? תרשו לנו לזקוף את זה לזכותנו, כי אין לנו יותר מדי זכויות חוץ מזה. השם אריָה מגיע אלינו מהשפה האיטלקית ופירושו אוויר לנשימה, שאיפה. כמו כן, בעולם המוזיקה אריה היא כינוי לחיבור שירי או שירת יחיד באופרה או באורטוריה, בליווי כלי. השם מזכיר מילה עברית קרובה מענף החקלאות, אֲרִיָּה, ופירושה הוא לקיטה ואיסוף של פירות, בעיקר תאנים (אָרָה תאנים, עשבים, דבש = קטף, אסף, תלש).
  4. גאיה
    השם גאיה מגיע אלינו מהמיתולוגיה היוונית, שם הוא מופיע כשמה של אלת האדמה והארץ שהולידה את אל הים ואל המים, או כמו שמקובל לכנות אותה בעברית - "אמא אדמה". עוד משמעות לשם גאיה היא צורת הנקבה לשם גיא המתייחס לשטח צר בין הרים.

  5. ליה
    השם ליה מגיע מהשפה העברית והוא הלחם של המילים "לי" ו-"יה", כלומר האלוהים שלי או האלוהים בשבילי. השם ליה הוא גם כינוי לשם התנ"כי לאה, שמה של אחת מארבע האימהות של עם ישראל, אשתו של יעקב אבינו, אחותה של רחל אמנו ובתו של לבן הארמי.

  6. נועם
    השם נועם מופיע בספר משלי בתנ"ך כביטוי לדרך התנהגות. הפירוש המילולי של השם הוא התנהגות נעימה, נינוחה ואדיבה. את השם נועם אפשר לכתוב גם בלי האות ו' - נעם.


  7. לביא
    השם לביא מופיע בספר יחזקאל בתנ"ך כתיאור לגור אריות. הלביא מופיע גם בספר איוב כתיאור לבעל חיים חזק שמתפקד גם כסמלו של שבט יהודה.

  8. נועה
    המקור של השם נועה הוא בתנ"ך שם הוא מופיע כשמה של אחת מחמש בנות צלופחד שביקשו באופן חריג לרשת את נחלתו מכיוון שלא היו לו בנים. ניתן לכתוב את השם גם בכתיב חסר - נעה.


  9. יהלי
    השם יהלי יכול להתפרש בשני מובנים. הראשון כנגזרת של השם "יהל": יהל לי, מפיץ האור שלי. המובן השני הוא צירוף של המילים "יה" ו-"לי", כלומר -האל למעני או האל שלי.

  10. מאיה
    השם מאיה מגיע אלינו מהשפה הרומית-לטינית 'מאי' - שמה של אלת האביב והפיריון במיתולוגיה. כמו כן, בשפה הארמית, הערבית וההודית - פירוש השם הוא מים. בנוסף, מאיה הוא גם שמם של בני שבט עתיק ממרכז אמריקה. 

החמישייה: השמות שפספסתם וכדאי לשים אליהם לב

ואיך אפשר לסיים את הכתבה בלי הפינה בה אנו מסבים את תשומת ליבכם לשמות פופולריים שאולי פספסתם בין מאות השמות במאגר השמות הגדול שלנו. והפעם עם חמישייה שתביא לכם את הקיץ, מוכנים?

קינןהמקור של קינן הוא בתנ"ך, שם הוא מופיע כנין של אדם וחווה, הבן של אנוש ואביו של מהללאל. בספר הישר הוא מתואר גם כמי שהיה המלך הראשון של בני האדם.

אהודהשם אהוד מגיע אלינו מהתנ"ך. למעשה, זה היה שמו של השופט השני בתקופת השופטים – אהוד בן גרא, אשר מוכר בזכות פעולת התחבולה שלו נגד עגלון מלך מואב שהובילה לשחרורם של בני ישראל. בניקוד נוסף ניתן לפרש את השם כאדם אהוב על סובביו.

יפעתהשם יפעת מגיע אלינו מספר יחזקאל בתנ"ך והוא למעשה הטייה של המילה יפעה שפירוש משהו יפה, מלא הוד, מפואר ומרשים. יפעת הוא גם שמו של קיבוץ בעמק יזרעאל.

אביעדהשם אביעד מופיע בתנ"ך, אבל לא כשם של דמות אלא ככינוי לגבורתו של האל אשר בא לפאר אותו כאלוהים נצחי. השם עצמו מורכב מצירוף של "אבי" ו-"עד" ומעיד על הקשר לאב המשפחה ועל הנצחיות שבשרשרת הדורות.

לילךהשם לילך מגיע אלינו מעולם הצומח והוא שם של צמח נוי ריחני, הכולל עשרה מינים, המלבלב בעונת האביב. השם לילך הוא גם שמו של גוון סגול הקרוי על שם צבעו של פרח הלילך.