אחרי ש"סתלבט בקיבוץ" זכה בתואר שיר השנה במצעד הישראלי השנתי של מאקו וגלגלצ, ונונו זכתה בתואר פריצת השנה ואשת השנה באותו המצעד, הגיע הזמן לעבור לתואר שכולנו חיכינו לו - שם השנה (רמז: לא נונו). אז נכנסו למאגר השמות הגדול שלנו, כדי לחפש את הבחירה המנצחת שלכם, והתוצאות - מפתיעות בחוסר מפתיעותם (יש מילה כזאת?).

אז רגע לפני שנגלה איך יקראו לבני ה-20 של עוד עשרים שנה, ניסינו לחפש עוד כמה שנות שזו דווקא לא הייתה השנה שלהם - אבל מגיע להם צ'אנס. אז קבלו את 10 השמות שידעו שנים יפות יותר:

  1. פסח

    אנחנו יודעים מה אתם חושבים: לא, זה לא החג הזה. אבל מסתבר שלצד היותו חג בישראל פסח מתפקד גם כשם פרטי מן המניין. אז אם במקרה המשוער שלכם יוצא לקראת האביב, אל תהססו לקחת אותו בחשבון. המקור לשם פסח מגיע אלינו מהתנ"ך שם הוא מופיע כשמו של אחד משלושת הרגלים הנחגגים בדת היהודית, והראשון לפי לוח השנה המקראי. החג מציין את יציאת עם ישראל ממצרים, נחגג בעונת האביב ונקרא גם חג המצות וחג החירות. 


  2. מכבית

    ואם כבר אנחנו בקטע של שמות עם ניחוח של חג, מכבית זה שם נהדר לילדות שעתידות להיוולד בחג הניסים והאורות (או לחילופין, שאבא שלהן אוהד שרוף של צהוב-כחול). למעשה השם מכבית הוא צורת הנקבה של השם מכבי - שהוא כינויו של יהודה בן מתתיהו החשמונאי, שהיה אחד ממנהיגי המרד ביוונים בתקופת שלטונם בארץ ישראל. 

  3. צוקית

    את השם צוקית יצא לנו לראות בשנים האחרונות על המסך בתור שמה של אחת מכוכבות חתונמי, אבל עדיין הוא נחשב לנדיר ומיוחד - במיוחד. אז אם אתם חובבי טבע, מטפסי הרים או אלופי באנג'י - יש מצב שמצאנו לכם שם מושלם. השם צוקית מגיע אלינו מעולם החי והוא שמה שם ציפור שיר הדומה לקיכלי אולם שייכת למשפחת החטפיתיים. פירוש שמה הלועזי של הציפור הוא "שוכן הרים", מה שמסביר את שמה העברי המגיע מהמילה "צוק" שפירושה בליטת סלע תלול.


  4. צהלי

    למקרה שאתם פטריוטים רציניים, משרתים בקבע או חובבי צבא הגנה ישראל לדורותיו - השם הזה הוא לגמרי בשבילכם. עוד אופציה היא אם אתם גרים בצהלה ומחפשים משהו שיבטא את גאוות היחידה של השכונה. כך או כך - לא יזיק לשם הזה לעלות קצת בסטטיסטיקות שלנו. לשם צהלי יש כמה מקורות. הראשון הוא השפה העברית בה הוא מבטא ציווי לנקבה לשמוח ולהביע אושר וצהלה. כמו כן השם צהלי הוא למעשה נגזרת של צה"ל - שמו של צבא ההגנה לישראל. 

  5. משואה

    והנה הגענו שם שהוא כולו לתפארת מדינת ישראל, ותתפלאו או לא - אבל בינינו הסתובבו ומסתובבות לאורך השנים כמה משואות כאלו שמביאות לסקרנות בכל מקום שהן מגיעות אליו. המקור לשם משואה הוא בשפה העברית ופירושו לפיד, אבוקה, מקל מאיר נושא אש. הטקס המרכזי ביום העצמאות הישראלי נקרא - טקס הדלקת המשואות ופעולת הדלקת המשואה נחשבת לכבוד גדול. 


  6. צורית

    קצת כמו חברתה צוקית, גם צורית הינה שם מז'אנר ה"נפוץ-לא נפוץ" וגם כאן התגייסנו לטובת העלאת הסטטיסטיקה של השם הנפלא הזה. לשם צורית כמה פירושים בשפה העברית וזו לגמרי עוד סיבה לבחור אותו. הראשון הוא הטיית נקבה לשם צור שפירושו אבן קשה, חלמיש. בנוסף, צורית הוא גם שמו של צמח בשרני ממשפחת הטבוריתיים.  


  7. עוזיה

    עוזיה הוא ללא ספק שם שלא מוערך מספיק, אחרי הכל מדובר בשם של מלכים. השם עוזיה מגיע מספר עמוס בתנ"ך, שם הוא מופיע כשמו של מלך יהודה. כמו כן, השם מהווה צירוף של המילים "עוז" ו-"יה", כלומר - הכוח של האל או כוח מהאל. גם כוח וגם מלוכה - מה עוד נשאר לנו לבקש מיורש העצר הנסיך הנולד?


  8. ישעי

    לא רבים יודעים אבל השם ישעי מתאים במיוחד לתקופה הזו של השנה. השם ישעי מגיע אלינו מהשפה העברית בה הוא נגזרת של השורש י.ש.ע כלומר - הצלה ועזרה. ישעי - הישע שלי, העזרה והישועה שלי. ישעי הוא גם שמו של מושב בסמוך לבית שמש. וכמו שאמרנו - בספר תהילים מופיע השם ישעי באחד המזמורים המוכרים ביותר - "לדוד ה' אורי וישעי" - אותו נוהגים לקרוא מראש חודש אלול ועד אחרי החגים. מה שנקרא - יש לכם זמן להחליט. 

  9. צדוק

    ואיך אפשר בלי לתת קצת יותר כבוד לשם שאנחנו מכירים יותר בתור שם משפחה. מסתבר שמסתובבים לא מעט זכרים שנושאים בגאווה את השם המיוחד והסמלי הזה. פירוש השם צדוק מגיע אלינו מהתנ"ך, שם הוא מופיע כשמה של דמות מקראית - צדוק הכהן שהיה כהן גדול בבית המקדש בירושלים בתקופת מלוכתם של דוד המלך ושלמה המלך. צדוק כיהן גם במשכן גבעון לפני מעבר ארון הברית לירושלים. 

  10. צמרת

    ואיך אפשר לסיים רשימה כזאת בלי שם שכשמו כן לא הוא - הרי ברור שהשם צמרת נועד לכבוש פסגות ואם זו לא תהיה נבואה שמגשימה את עצמה לשנה הבאה - אנחנו סוגרים את הבסטה (אל תדאגו, זה רק איום). השם צמרת מופיע בספר יחזקאל בתנ"ך ומשמעותו החלק העליון של העץ, הראש. השם צמרת גם מייצג כתוצאה מכך דרג עליון, ניהולי.

ועכשיו, הרגע שכולנו חיכינו לו - אלו שהכי אהבתם, אלו שהכי הקלקתם, אלו שפשוט עשו לכם את השנה - קבלו את רשימת 60 השמות שהכי חיפשתם בתשפ"ב:

  1. אימרי

  2. איתי

  3. אריאל

  4. ארייה

  5. לביא

  6. נועה

  7. ליה

  8. ארי

  9. גאיה

  10. דניאל

  11. רומי

  12. עומר

  13. נועם

  14. ריי

  15. יהלי

  16. מיה

  17. ארבל

  18. ליאם

  19. אופיר

  20. יובל

  21. אורי

  22. קאי

  23. עידו

  24. מאיה

  25. עלמה

  26. ליב

  27. מיקה

  28. יהל

  29. אלה

  30. אליה

  31. בארי

  32. ליאן

  33. ניתאי

  34. לני

  35. עילאי

  36. גוני

  37. אדל

    הקאמבק הגדול של אדל (צילום: מתוך "סטרדיי נייט לייב", yes ו-STING TV)
    הלו מהצד השני. אדל | צילום: מתוך "סטרדיי נייט לייב", yes ו-STING TV

  38. איתן

  39. יהב

  40. איתמר

  41. ניב

  42. תומר

  43. זיו

  44. ליבי

  45. עדי

  46. הראל

  47. אביגיל

  48. אן

  49. רוני

  50. איב

  51. טליה

  52. נוגה

  53. רפאל

    רפאל יונתן עמר (צילום: מתוך "חתונה ממבט ראשון", קשת12)
    זו הייתה השנה של רפאל. עמר | צילום: מתוך "חתונה ממבט ראשון", קשת12

  54. גיא

  55. נהוראי

  56. עומרי

  57. עמית

  58. בר

  59. נבו

  60. ינאי

 בהיריון או אחרי לידה? מזל טוב! באפליקציית איזי ריכזו את כל מה שחשוב לדעת: