ישראל חוגגת 75 שנה וזו בהחלט סיבה למסיבה. ואיך אנחנו אוהבים לחגוג? עם מצעדי שמות חגיגיים. אז לכבוד המאורע, החלטנו לחטט בנתוני רשות האוכלוסין וההגירה ולדרג את השמות הכי פופולריים בישראל - וגם הציוניים ביותר, וגם להבין עד כמה באמת הם פופולריים. שנתחיל? 

נתחיל עם השם ציון, שמגיע מהתנ"ך ומהווה אחד מהכינויים של ירושלים. המילה מוזכרת בספר שמואל כשמה של מצודה שהגנה על העיר. המילה ציון מוזכרת גם בספר ירמיהו ככינוי לארץ ישראל, מופיעה בהמנון הלאומי של מדינת ישראל והיא המקור לשמה של התנועה הלאומית היהודית - הציונות. אז כמה ציון(ים) יש בישראל? לא פחות מ-19,464, כך שסביר להניח שכל אחד מאיתנו יש איזה ציון שהוא מכיר. אבל מה לגבי השם מדינה? כיום חיות בישראל 227 נשים עם השם מדינה, אין ספק שמדובר בשם פחות פופולרי. 

שמות ליום העצמאות
Infogram

ומה לגבי חודש אייר? החודש בו הוכרזה המדינה - ה' באייר - 826 א.נשים בישראל נושאים את השם המיוחד, ואנחנו רק מנחשים ש-99% מהם גם נולדו בחודש הציוני.  גם השם הרצל, שמו של חוזה המדינה - בנימין זאב הרצל, הפך לשם משמעותי כש-2,967 ישראלים נושאים אותו כשמם הפרטי. אנחנו זוכרים לפחות אחד שהצליח להסעיר מדינה שלמה. ד"א, רק לפרוטוקול - מצאנו גם 5 אנשים הנושאים את השם "דוד בן גוריון" - כשם פרטי בלבד (קצת ארוך לא?)

ומה לגבי קצת שירים? אז תקוה (עם ו' אחת) מצאנו - 3,548 (סיומת נפלאה למדינה שהוקמה ב-48'), ואילו תקווה עם 2 ו"וים - 261. מפתיע, הא? ואיך אפשר בלי ה-שיר, בה"א הידיעה - "שאו ציונה נס ודגל" - מצאנו 452 א.נשים בישראל 2023 שקוראים להם נס (אולי דווקא בהקשר של חנוכה) אבל דגל - לא מצאנו אפילו אחד. כך שאם אתם מחפשים שם מקורי וציוני לילד שלכם - נדמה לנו שמצאנו לכם את התשובה. חג עצמאות שמח.