טרנדים הולכים וחוזרים, מגמות אופנתיות מתחדשות ומתיישנות ברגע ומעטות הן הקלאסיקות. אלו שמנצחות כל עונה, כל גחמה, הן על זמניות ותמיד יבואו טוב. שם קלאסי הוא קצת כמו שמלה שחורה קטנה: תמיד יפה, תמיד נכון, תמיד מנצח. מתלבטים מה יהיה השם לילד שיחזיק גם בעוד עשרות שנים? הנה כמה מהשמות הישראליים היפים יפים שלא מתיישנים ולא נמאסים וכמה טוב שכך.

שמות לבנות

תמרמסוג השמות שמתלבשים נפלא גם על פעוטה מתוקה ואולי אפילו טוב יותר על אישה מבוגרת  שכבר עברה אי אלו דברים בחיים. המקור לשם תמר הוא בתנ"ך, שם הוא מופיע כשמן של דמויות מקראיות: הראשונה היא בתו של דוד המלך ואחותו של אמנון שמוזכרת בספר שמואל. השנייה היא תמר, אשתו של ער, כלתו של יהודה ואם לבניו התאומים - פרץ וזרח, המוזכרת בספר בראשית. תמר הוא גם שמו של הפרי הגדל על עץ הדקל והוא נחשב לאחד משבעת המינים שנשתבחה בהם ארץ ישראל ולגמרי פרי הנשנושים האידיאלי של שעת ערביים. רק אומרים. רוצים עוד מידע על השם? רק תבקשו

אביגיל4 הברות והרבה מאוד יוקרה. יש משהו בשם הזה שמרגיש אצילי ומלכותי ולא בכדי, הוא מסתובב בקרבנו שנים וייישאר עוד שנים רבות. השם אביגיל מוזכר בתנ"ך כשמה של אחת מנשותיו של דוד המלך ואשת סודו. אביגיל הייתה ידועה בהיותה שוחרת שלום ומונעת שפיכות דמים בממלכה. היא נחשבה לאחת מארבע הנשים היפות בעולם ואחת מכ"ג נשים ישרות גדולות בצדקות בישראל. עוד סיבה טובה לקרוא לבת שלכם ככה. לעוד פרטים על השם המקסים הזה, היכנסו.

אדווההיופי בשם הזה טמון בכך שאינו נפוץ מדי. הוא קיים, הוא נוכח אבל במינונים הנכונים. מקפיד להישאר ייחודי ויפה לאורך שנים. השם אדווה מוזכר בספר שמואל ב' בתנ"ך, שם הוא מתאר תל או ערימה, אלא שבימינו השם מתייחס לגלים קטנים על פני המים, מעין נחשול או זרם מים חלש. אבל אין שום דבר חלש במשמעותו. לפי הניתוח הנומרולוגי (4), אנשים עם שם זה הם אנשים ביתיים, מאוזנים ויציבים השואפים לשלמות. בקיצור, לקחנו. לעוד פרטים על אדווה.

איילהלשם איילה שני פירושים. איילה הוא גם הכינוי של נקבת האייל - צביה, וגם הכינוי לאור הראשון ביום (מכאן בא הביטוי איילת-השחר). איילה בתנ"ך מוגדרת כסמל של שבט נפתלי שקיבל את הברכה להיות מהיר וקל רגליים "כאיילה שלוחה". אחד השמות הישראליים היפים שיש ולא סתם הוא נותר נצחי ומיוחד.

גליכשחושבים על השם גלי, קשה שלא לזמזם את השיר המקסים שכתב אהוד מנור והלחין קובי אשרת (וזכור לטוב גם מהחידוש של ירמי קפלן). לשם גלי כמה מקורות. הראשון הוא כשם חיבה לשם גל, תנועת מים בים שמתרחשת סמוך לחוף בעת מפגש בין המים לאוויר. פירוש המילה גלי הוא גם דבר שיש בו גלים או הגל שלי. בתנ"ך מופיע השם גלי בספר ישעיהו, במשמעות ציווי לנקבה לספר ולגלות דבר שאינו ידוע. אבל דבר אחד לגמרי ידוע: השם הזה ישרוד עוד הרבה אחרינו.

נועה. מלבד העובדה שזה שם נצחי ואהוב, הוא גם חזק מאוד במשמעותו. השם נועה מבטא ערכים של עוצמה נשית, צדק, נחישות, משפחתיות ושוויון. המקור של השם נועה הוא בתנ"ך שם הוא מופיע כשמה של אחת מחמש בנות צלופחד שביקשו באופן חריג לרשת את נחלתו מכיוון שלא היו לו בנים.

 

שמות לבנים

אהודיש משהו מעט ארכאי בשם הזה שניתן לתינוק במשקל 3 קילו ועם זאת בעל עוצמה וכוונה. השם אהוד מגיע אלינו מהתנ"ך. למעשה, זה היה שמו של השופט השני בתקופת השופטים – אהוד בן גרא, אשר מוכר בזכות פעולת התחבולה שלו נגד עגלון מלך מואב שהובילה לשחרורם של בני ישראל. בניקוד נוסף ניתן לפרש את השם כאדם אהוב על סובביו. וככה אנחנו אוהבים להתייחס אליו. אדם אהוד ואהוב, יש משהו טוב יותר לבקש עבור היקרים עלינו, תגידו?

דן/דני. לא יודעים מה אתכם, אבל השם הזה מיד זורק אותנו לקיבוץ. שם כה ישראלי ומתוק שבעבר התחבר יותר עם שמות לבנים בלבד אם כי כיום הוא יוניסקס לחלוטין ומקסים באותה מידה. אם כי מקור השם דן מספר סיפור לא פשוט: בספר בראשית בתנ"ך, דן הוא שמו של אחד מבניו של יעקב (ושל שפחת רחל - בלהה). רחל בחרה את השם הזה לבנה מכיוון שאלוהים שפט אותה לעקרות. עניין זה מוביל לפירוש הנוסף של השם דן - שפט (כנגזרת של המילה דין). דן הוא גם שמו של קיבוץ בגליל העליון ושל נחל באותו אזור. הקיבוץ קרוי על שם עיר קדומה המזוהה עם תל דן שנמצא בסמוך אליו.

הללהשם הלל מרגיש לנו כמו שם מודרני יותר ואופנתי יותר, אבל הוא לחלוטין שם חשוב ויקר שלא מתיישן והוא יפה ומיוחד בכל גיל. לשם הלל כמה מקורות. הלל הוא כינוי לקובץ מזמורים אשר נהוג לקרוא אותם ביהדות לאחר התפילה בימים ומועדים מיוחדים, והם כוללים דברי שבח והודיה לאל. כמו כן, הלל היה שמו של אחד מגדולי התנאים בתקופת בית שני שהיה ידוע בסבלנותו, נועם הליכותיו ואורך הרוח שלו.

נמרודהקלישאה אומרת שגברים לא אוהבים שמגדירים אותם "חמודים" אבל מה נעשה שכל הנמרודים שאנחנו מכירים הם פשוט האנשים הכי חמודים בעולם. זו הסיבה שצריך עוד כאלה. השם נמרוד, אגב, מגיע אלינו מספר בראשית בתנ"ך, שם הוא מופיע כנין של נח. נמרוד החמוד של ימינו ידוע בכלל כמי שהיה גיבור ציד ומלך על בבל, כלנה וארך. כמו נמרוד היה מי שבנה את נינוה ומי שיזם את בניית מגדל בבל. נמרוד הוא גם שמו של מבצר השוכן בצפון הארץ, בסמוך לחרמון וכן שמו של יישוב באזור רמת הגולן.

יאירמה אנחנו מבקשים בחיים עבור האהובים עלינו? בריאות, שמחה ואור. השם יאיר הוא קלאסיקה ישראלית והוא מגיע ממספר מקורות בתנ"ך, כשמה של דמות מקראית - יאיר בן משה, השופט הרביעי. המשמעות המילולית של השם היא - יפיץ אור סביב, יקרין אור. שם עם אנרגיות, חיוביות וערכים שמחים. אין מה להתלבט בעצם.