mako
פרסומת

חברה בקריסה: הבעיות שדיסני חייבת לפתור

לפני מספר ימים הפתיעה דיסני את כל העולם והודיעה על פיטוריו של המנכ"ל הישן ומינויו של המנכ"ל לשעבר - בוב אייגר. אייגר נקרא לדגל על ידי ההנהלה על מנת להציל את החברה שנמצאת בחודשים האחרונים בקריסה. הבעיות המרכזיות בהן יצטרך לטפל מלבד המחירים בפארקים: סטרימינג וספורט

דרור גלוברמן ודני פלד
דיגיטל
פורסם: | עודכן:
מניית דיסני
אילוסטרציה: IgorGolovniov, shutterstock
הקישור הועתק

בוב אייגר, המנכ"ל החדש-ישן של דיסני, הוזעק על ידי ההנהלה על מנת להציל את החברה שממשיכה לקרוס. אייגר כיהן כמנכ"ל דיסני בין השנים 2005 עד 2020 והודיע על חזרתו המיידית לתפקיד ב-20 בנובמבר 2022, לאחר שפוטר מחליפו - בוב צ'אפק.

לאייגר יש הרבה בעיות לפתור, ולא מעט אתגרים עמם הוא יצטרך להתמודד כדי להציל את החברה, אבל יש שני אתגרים משמעותיים שבלי שייפתרו החברה כנראה לא תוכל לחזור להיות מה שהיא הייתה.

הבעיה האמיתית של דיסני היום היא הסטרימינג. מחיר מנוי של דיסני פלוס עומד היום על 6.99 דולר. בהשוואה למשל למנוי של נטפליקס שעולה 12.99 דולר או מנוי ל-HBO שעולה 14.99, דיסני פלוס אכן נמצאת הרחק מאחור עם מחיר נמוך מאוד, שנקבע בהתחלה כדי להקפיץ את גרף ההצטרפות.

פרסומת

המנכ"ל החדש מתכנן להכניס פרסום לדיסני פלוס ולהעלות את המחיר ל-7.99 דולר. לקוחות שיבקשו שירות סטרימינג ללא פרסומות ישלמו כבר 10.99 דולר.

בעיה שנייה שהמנכ"ל החדש יצטרך לפתור במהירות היא הספורט, שם דיסני בהחלט נמצאת במצוקה גדולה. נטפליקס המתחרה קונה בימים אלה זכויות לשידור של משחקי ספורט, כי היא מבינה שקשה מאוד לייצר נאמנות בקרב הצופים בסדרות. למשל לסדרה כמו "דברים מוזרים" יש מעריצים שצופים בנטפליקס רק כשהעונה משודרת. עם סיום העונה הם נוטשים. לדעת נטפליקס, ספורט מייצר נאמנות לטווח ארוך.

אפילו אפל חתמה על הסכם לשידור משחקי כדורגל בארה"ב. בינתיים דיסני נשארת עם ESPN, שלא הופך למותג ספורט שלא מכניס מספיק רווחים. אם יש אתגר שדיסני צריכה לפתור - זה האתגר הזה.

פרסומת