הילדים האלה רוצים הכול מהכול: סרטונים קורעים, משחקים ממכרים, פרסים שווים, חדשות חמות על כוכבים וכמובן - פייסבוק. בשנה האחרונה הפך הפייסבוק לזירה המרכזית שילדים רובצים בה, והרגשנו זאת גם בפעילות הערה בדף הפייסבוק של מקולנד - אתר הילדים שלנו כאן ב-mako.

אבל למרות גאוות היחידה שלנו, אנחנו יודעים ואוהבים לפרגן לאתרי ילדים אחרים, מצטיינים ומצליחים.

1. דף הבית הראשון שלי

אין תמונה
דף הבית הראשון שלי

דף הבית הראשון שלי צמח מתוך יוזמה מבורכת של צמד הורים שהרימו אתר לטובת הפעוטות שעושים את צעדיהם הראשונים ברשת. הדף הראשון והקטן הפך לדף מלא בערוצי תוכן משותפים עם מעריב לילדים, דיסני, בריינפופ, ביגו, הופ, אצבעוני ועוד.

בנוסף, האתר מציע לגולש הצעיר מלא פעילויות, משחקים פאזלים ודפי צביעה. מומלץ מאוד אזור "הנסיכות" שכולל דרס אפים רבים של הלבשת בובות, איפור, עיצוב חדרים ועוד ומלא משחקי בנות. האתר עבר השנה שיפוצי עיצוב ניכרים וכעת הוא מסודר ונוח מאוד לגולשים המתחילים.

2. מיקמק

אין תמונה
מיקמק

אין כמעט ילדים בגילאי 6 עד 12 שלא מכירים את מיקמק. אם הדור הקודם היה מכור קשות לסימס, הדור הזה מבלה שעות רבות של הנאה בעולם הווירטואלי החדש שמדמה עיר של ממש. כל גולש צעיר מוזמן בתחילה לעצב לעצמו דמות וירטואלית אישית שמייצגת אותו בעולם, ובעזרתה הוא יוצא להרפתקאות, משחקים ופגישות עם חברים מיקמקיים אחרים.

לאחרונה נפתח "מיקפה" בקניון רננים - מתחם בהשראת המשחק שבו הילדים מבלים באטרקציות משחקיות שונות. התור הארוך שמשתרך בכניסה לעולם המשחקים מעיד שיותר מאשר עוד עולם וירטואלי, מדובר בהצלחה מאוד אמיתית בקרב הילדים.

3. ערוצי היוטיוב של יובל המבולבל, מיקי ודוד חיים

אין תמונה
ערוץ היוטיוב של יובל המבולבל

יובל המבולבל, מיקי ודוד חיים הם השילוש הקדוש של זאטוטי ישראל, "גיבורי האור" אם תרצו. הדרך הקלה ביותר לקבל שעה של שקט היא להושיב את הילדים מול דמויותיהם הצבעוניות, ובאורח פלא נשאבים הילדים לתוך מצב היפנוטי דרך בדיחות קרועות ושירים קופצניים.

לשלושת הכוכבים יש ערוצי יוטיוב מושקעים: בדף היוטיוב של יובל המבולבל תמצאו עשרות קטעים מתוך הופעותיו וקלטותיו, כולל ביצועים בלתי נשכחים מהתכנית "רוקדים עם כוכבים".

בדף היוטיוב של מיקי תמצאו את כל הקליפים המוזיקאליים המקפיצים שלה (יש כבר אלפי צפיות לכל קליפ), ובדף היוטיוב של דוד חיים תמצאו את שירי המכולת, שירי מחנה הקיץ ופרסומות מצחיקות בכיכובו של הדוד.

4. האתר הרשמי של הראפר איזי

הראפר איזי (צילום: e-z.co.il)
הגיע הזמן שתכירו את איזי | צילום: e-z.co.il

אם לא הייתה לכם בת מיצווש בזמן האחרון סביר להניח שהשם איזי לא אומר לכם כלום, אבל למעלה מ-16 מיליון צפיות ביוטיוב מעידות שהמוני ילדים מכירים ונותנים בלייק. איזי פצח בקריירת ראפ לפני עשור אבל הפריצה הגדולה שלו הייתה באפריל 2011, אז שחרר ליוטיוב את הקליפ "כלבויניקית". הקליפ עשה כבר 3 מיליון צפיות וזכה ליותר מ-9,000 לייקים. מדובר בכוכב עולה וזורח בשמי היוטיוב, שכל קליפ שלו מצליח באופן מיידי בקרב הגולשים הצעירים. ציידי הראשים של הפסטיגל הציעו לו להשתתף השנה במופע, וכך גם ההורים נחשפו לראשונה לתופעה.

באתר של איזי ניתן לשמוע שירים רבים מתוך אלבום הבכורה שעתיד לצאת, לצפות בקליפים מתוך ערוץ היוטיוב הרשמי, להציע לאיזי שורות לשיר חדש ולהתכתב עם הראפר.

5. אתר ערוץ הילדים

אין תמונה
אתר ערוץ הילדים

שוב אתר ערוץ הילדים נכנס לרשימה המכובדת. זוכרים את הסיסמא הטובה והישנה "ערוץ הילדים זה אנחנו ויחד נישאר?", "ערוץ הילדים זה אנחנו ועוד הרבה יותר?". אז זהו, שאי אפשר לשכוח, וגם הילדים של היום חיים אותה. אמנם יש עוד כמה ערוצי ילדים חדשים בסביבה, וגם להם יש אתרים לא רעים, אבל ערוץ הילדים עדיין לא איבד מקסמו, וכך גם האתר שלו, שממשיך להיות אתר ילדים מוביל ברשת.

את כל הסדרות שמשודרות בערוץ ניתן לראות ב-VOD, ויש מגוון עשיר של משחקים ופעילויות שמתעדכנות על בסיס יומיומי. העיצוב פלאשי ולא מאוד נוח, אבל הגולשים הצעירים לא מתלוננים.

 בחירת הסלב: מעיין אלוני ממליץ על "חתולונובלה"

אין תמונה
חתולונובלה

מעיין אלוני, כוכב "כאן בגרים בכיף" ו"קופיקו", ממליץ לילדים על "חתולונובלה" - טלנובלת החתולים הכי לוהטת ברשת. הרשת בארץ ובחו"ל מוצפת בתמונות ובסרטונים מצחיקים של חתולים, אבל הטלנובלה על חתולים בכיכובם של מיצי מיאו, מיצי קיצי ומיצי ביטון מככבת אצל הישראלים.

גם ילדים נסחפים לטירוף הזה, ומעיין מספר שכל בית הספר שלו חזק בעניין. למי שלא מכיר, מדובר בסרטונים קצרים בהם מככבים חתולים מרחבי האינטרנט, תחת עלילה קורעת ובדיבוב מצחיק.


והנה עוד כמה המלצות של כוכבי ילדים:

נואל ברקוביץ' ממליצה על אפליקציית Song Pop: "אני מתחרה המון מול חברים. זו אפליקציה מאוד ממכרת שכיף להתרענן בעזרתה בשירים שכבר שכחנו".

כרמל לוטן ממליצה על אתר המשחקים וואלה כיף: "למה? כי זה כיף! יש שם את המשחקים הכי שווים, במיוחד באבלס טראבלס. גם מומו הפרה אחלה של אתר".

יובל המבולבל ממליץ על האתר של הופ!: "תמצאו שם משחקים מעניינים, תכנים לימודיים ואת כל הדמויות האהובות מהערוץ. ההילדים שלי מאוד אוהבים ונהנים לשחק באתר הזה".

מיקי ממליצה על קופיקו: "תוכלו למצוא שם את הפרקים המלאים של הסדרה, קטעים ממאחורי הקלעים ואת 'קופיקופדיה' - שם קופיקו מלמד את הילדים נושאים מגוונים עם שלל תמונות".

דוד חיים ממליץ על האתר צ'יקי: "יש בו המון משחקים, הפעלות לילדים, שירים, חוברות צביעה ושעשועים של כל החברים שלי (וגם שלי)".