חופש, נופש, טיולים וחו"ל, אלה המילים הכי מגרות שאנחנו חולמים עליהן בימי השגרה המעייפים. וכשהמצב הכלכלי לא מזהיר חשוב לתת לגוף ולנפש לנוח, אבל בלי לאפס את חשבון הבנק. אנחנו ב-mako חופש עובדים קשה כדי למצוא עבורכם את הדילים הכי שווים והכי משתלמים, את החופשות בארץ הכי מפנקות וגם את הבלוגים שיסדרו לכם את לוח הזמנים של החופשה הבאה. המומחיות הזאת מאפשרת לנו להציג בפניכם חמישה אתרים מצטיינים במיוחד, שיהפכו את החלום שלכם למציאות. 

1. איסתא וגוליבר

איסתא
מושך אליו הרבה גולשים ביחס לאתרי תיירות ישראליים אחרים. איסתא

בקטגוריית האתרים להזמנת חופשה נבחרו פה אחד איסתא וגוליבר. האתר של חברת התיירות איסתא הוא אחד הוותיקים בתחום שמספק שירותי הזמנת נופש בארץ ובחו"ל, חבילות נופש, טיולים מאורגנים, חופשות סקי וגם חבילות תיור לאירועי ספורט והופעות מוזיקה ברחבי העולם. נתונים מאתר התיירות הבינלאומי Alexa מראים כי האתר פופולרי בקרב טווח הגילאים 25-34, מרבית האנשים גולשים אליו ממקום העבודה, והוא מועדף בעיקר על נשים עם רמת השכלה של תואר ראשון ומעלה. עם זאת, בדיקות בעבר העלו שבאתר מופיעים גם דילים שקצת קשה לקבל בפועל, כי נגמרו או שנמכרו מלכתחילה בכמויות נמוכות. 

גוליבר (צילום: צילום מסך)
לאחרונה השיק מנוע הזמנות חדשני לבית מלון בחו"ל כולל דירוג גולשים. גוליבר | צילום: צילום מסך

גם גוליבר הוא אתר תיירות עם ממשק זמין ונוח, אשר מספק אפשרות להזמנות נופש בארץ ובחו"ל. באתר תוכלו למצוא מבצעים תקופתיים, טיסות וחבילות נופש לאתרים נפוצים בארץ ובחו"ל, הפלגות נופש וטיולים מאורגנים - ולאחרונה הושק גם מנוע הזמנות חדשני לבתי מלון בחו"ל, כולל דירוג הנקרא GLV Meter, שכולל שקלול של חוות דעת גולשים מאתר TripAdvisor, מחיר ומיקום.

בנוסף, לאחרונה נכנסה החברה כשותפה גם בחוליו, אפליקציית הטיסות ברגע האחרון. 

2.  טרווליסט

טרווליסט (צילום: צילום מסך)
ויש גם גם אפליקציה לסלולר. טרווליסט | צילום: צילום מסך

טרווליסט הוא אתר תיירות ישראלי ותיק, שבשנה האחרונה השיק אפליקציה לסמארטפונים, המאפשרת השוואת מחירי טיסות מהטלפון הסלולרי. האתר והאפליקציה משווים בין סוכנויות תיירות שונות בארץ ומוצאים לגולש את הדילים המשתלמים ביותר מבחינת עלות-תועלת. כמו כן, ניתן למצוא שם השוואות מחירים של קלאבים, טיולים מאורגנים, מלונות, השכרת רכב, חבילות ספורט וחבילות סקי.

הממשק כולל מנוע חיפוש לעסקאות נופש רגילות, חיפוש גמיש לפי מחיר או חיפוש לפי מפה. לאחר בחירת הפרמטרים לחיפוש, או בחירה בעיר יעד בארץ או בחו"ל, מתקבלת רשימה של תוצאות וכל שורה מסמלת עסקה מוגדרת לפי ימים ומחיר. לחיצה על כפתור השוואת המחירים יוביל את הגולש לדף עם כל המחיר של סוכנויות התיירות הרלוונטיות. 

3. פריזאית

אין תמונה
להריח את פריז עוד לפני שנחתתם. פריזאית

לספוג את האווירה המהפנטת של הרחובות, להריח את הריח המשכר של המאפים בקונדיטוריות, ובעיקר להישבות בקסם הזה, שרק מי שביקר בפריז מבין. כנרת רוזנבלום, שהתגוררה בבירה הצרפתית עם משפחתה למשך תקופה, העלתה לפני ארבע שנים וחצי בלוג ממכר על עיר האורות. וכשאנחנו כותבים ממכר, אנחנו מתכוונים לכך שמדובר בדיוק באחד מאותם אתרי טיולים שגם אם אינך זקוק להם באופן ממשי, אתה נסחף אל תוך מערבולת שלמה של חוויות שעוד לא חווית, ומוסיף לך עוד יעד חלומי לרשימת ה"חופשה של השנה הבאה".

אחת הסיבות שהבלוג הזה כזה מוצלח, הוא שראשית, הוא פשוט עושה חשק. הוויזואליה בו מלמדת על השקעה, והעיצוב שלו מריח אירופה וטעם טוב. העין אוספת על הדרך המלצות על בתי מלון מיוחדים וטובים, מסעדות, קונדיטוריות ובתי קפה שווים, תערוכות אמנות ואפילו המלצות על פעילויות עם המשפחה. רק תבחרו את מה שעושה לכם טוב.

אמנם כנרת כבר גרה בארץ למעלה משנתיים, אבל היא ממשיכה להפעיל את הבלוג , כמו גם את עמוד הפייסבוק "פריזאית". בשניהם ההמלצות הכי עדכניות ממשיכות להגיע, כמו גם פוסטים של כותבים אחרים שמנדבים את האינפורמציה שלהם על פריז ועוד כמה הגיגים שמעניין לקרוא.

4.  בלונדון יש

בלונדון יש
מה יש בלונדון, מה בלונדון יש

הלית קולט, עיתונאית, די ג'יי ואשת רדיו וטלוויזיה שגרה בלונדון למעלה מתשע שנים, אחראית לבלוג "בלונדון יש", שמספק המלצות על כל מה שקורה ושווה עכשיו בבירה הבריטית.

כבר עם כניסתכם הראשונה לבלוג תזכו לחוש בקוליות הלונדונית, ובאופן מפתיע גם בקווים הישרים של העיר ובמינימליזם הצנוע של בירת התה העולמית. עם עיצוב שלקוח מעולם האייקונים של האנדרגראונד, פשוט לא תרצו להיפרד מהעיר בגרסתה הוירטואלית, וכן תרצו לארוז מזוודה, להשאיר מאחור את ארץ הקודש ולהגיע כמה שיותר מהר לעיר האפרורית אך הצבעונית כל כך.

"בלונדון יש" נוצר מתוך אהבה גדולה וזו מורגשת בכל תמונה, בכל מילה ובכל המלצה. החל ממסעדות, דרך שופינג ותרבות וכלה בחיי לילה – אם אתם נוסעים ללונדון זה הממתק שחייב ללוות אתכם.

5. מדריך הפסגה

מדריך הפסגה
פסגת הצימרים. מדריך הפסגה

מכירים צימרים? שאלה רטורית לתייר המקומי שמחפש נתיב בריחה קצר וזמין מחיי היומיום. אין כמעט ישראלי אחד שלא בילה לפחות 2 לילות בבקתת עץ או בסוויטה מבודדת, ומגוון הצימרים העצום בארץ לא מסייע  לתהליך הבחירה המעייף. אתרי צימרים יש בשפע, אבל מעטים הם אלה שבאמת אפשר לסמוך עליהם. "מדריך הפסגה" הוותיק, הוא כנראה האמין מבין כולם. אז נכון, חופשה משפחתית לא תצא לכם ממנו (האתר מיועד לזוגות בלבד), אבל היי - בדיוק בשביל זה יש סבתות.

צימרים עם בריכה מחוממת, צימרים לסוף השבוע הקרוב, צימרים עם נוף פנורמי וגם מלונות בוטיק; הפסגה מרכז נופשים לפי נושאים שונים, לפי אזורים, ואפילו לפי צימרים שפנויים בסוף השבוע הקרוב. בנוסף, האתר מוסיף לכל צימר את חוות דעת המערכת וגם את דירוג הגולשים. אם תגוללו את עמוד הבית של הפסגה, תגיעו לתנאים המחמירים שבזכותם צימרים מוצגים במדריך, או במילים אחרות - לא סתם רק צימרים עם ציונים גבוהים מופיעים באתר. אלה שציון הגולשים שלהם נמוך מ-8.0 פשוט לא עוברים את אחוז החסימה.

כשתיכנסו לאתר היוקרתי, תחשבו שמדובר בפלטפורמה עממית, אפילו זולה מעט. הלוגו המיושן והעיצוב הדל עלולים להטעות את הגולש, שיניח שהוא הגיע לעוד אחד מאותם אתרים שלאו דווקא מציגים את המציאות כפי שהיא. אבל אם אתם מחפשים חופשה זוגית רומנטית בארץ, לכו על האתר שסוגר השנה עשור ואולי באמת תגיעו לפסגה.

* השתתף בהכנת הכתבה: עמי רוחקס דומבה