בזמן ששוב התייבשתם בתור לקופת החולים השכונתית, עולם אתרי האינטרנט הרפואיים הספיק לעשות עוד כמה קפיצות דרך ענקיות. כיום אפשר לקבל, בלחיצת כפתור, חוות דעת רפואית מקצועית ישר למחשב או לנייד שלכם; מידע תמציתי ואמין על תרופות, מחלות ודרכי הימנעות מהן; מיפוי של הרופאים הכי טובים בכל אזור בארץ; מחשבונים רפואיים ועוד ועוד.

אנו ב-mako בית ומשפחה, מגישים לכם עדכונים ומדריכים רפואיים בנושא הורות, וגם בנושא הריון ולידה – באתר 9 חודשים. קבלו את האתרים המצטיינים בתחום הבריאות:

1. משרד הבריאות   

אין תמונה
אתר משרד הבריאות

בחירה מפתיעה אך מוצדקת: אמנם מערכת הבריאות הישראלית חשופה ללא מעט ביקורת בשנים האחרונות וקיימים בה ליקויים רבים, אך מעטים יודעים שאתר משרד הבריאות הישראלי הוא מעיין בלתי נדלה של אלפי עמודי מידע איכותי. באתר תוכלו למצוא על ידי ניווט נוח ופשוט- הנחיות ברורות למניעת מחלות וזיהומים, חיסונים כדאיים, מחקרים עדכניים, מספרי טלפון חשובים לעת צרה, ואפשרות ביצוע תשלומים רפואיים שונים.
משרד הבריאות פשוט מצוין - אם לא במציאות, לפחות באינטרנט.

אין תמונה
רפואה אינפו

2. רפואה אינפו

תגלית השנה שלנו, האתר "רפואה אינפו" הצליח למצב עצמו כאחד האתרים המובילים בישראל בתחום קבלת מידע רפואי עשיר, זמין ואמין באינטרנט, כך העידו בפנינו מספר רופאים מומחים, שהודו שאף הם לעיתים שואבים ממנו ידע מקצועי. כאמור, הייחודיות של "רפואה אינפו" היא באיכות, ולא פחות חשוב מכך- בכמות.
ציפינו מאתר מקצועי שכזה, שהפנייה העיקרית בו תהיה לרופאים, או לכל הפחות לבעלי מקצועות אחרים בתחום הבריאות, אך הופתענו לגלות שהמידע הרב מופיע בבהירות ובפשטות.

אין תמונה
אתר דוקטורס

3.  דוקטורס

מה תמצאו כאן? ובכן, מה לא; ממדריכי תרופות וניוזים בנושאי בריאות ותזונה, ועד מחשבונים ואינדקסים של רופאים מומלצים.

האתר מעוצב כמו מגזין לייפסטייל מקצועי, עם כתבות במגוון נושאים ועם ניווט נוח וידידותי למשתמש. הסרגלים בצד מקלים על ההתמצאות במדריכים השונים, והפורומים מסודרים בצורה אופטימלית, כשההודעות האחרונות מופיעות כמבזקים קצרים. את הכתבות באתר כותבים רופאים מנוסים, מה שמוסיף לתחושה שבאתר הזה - יש על מי לסמוך. שורה תחתונה: מגזין הבריאות הכי מקצועי ברשת.

רשת רפואה
מדנט. רשת רפואה

4. מדנט רשת רפואה

הכי מעודכן: אתר מדנט שייך לחברת מול"י, המתמחה בפיתוח פתרונות אינטרנט בתחום הרפואה והבריאות. ניתן לומר, שהייחודיות של מדנט היא בכך שהוא מגיש לגולשים את העדכונים הכי חמים ובוערים בעולם הרפואה.  צוות האתר כולל גם רופאים שמעדכנים מה חדש בכנסי רפואה בעולם.

אין תמונה
שווה בדיקה

5. שווה בדיקה  

"היציאה" (אתר עם טוויסט): האתר "שווה בדיקה" הוא למעשה תוכנית משותפת של משרד הבריאות, בית חולים וולפסון וההסתדרות הרפואית הישראלית. מה שמגניב בו, שבעזרת כמה פרטים בסיסיים (כמו תאריך לידה, גובה, משקל והאם אתם מעשנים), תוכלו לקבל תוך מספר שניות "תוכנית עבודה" למען בריאותכם, כולל המלצות לעלות על המסלול הנכון.

מעבר לכך, "שווה בדיקה" מציע לגולשים את פעולות המניעה, החיסונים והבדיקות לאיתור מוקדם של מחלות לגברים, נשים וילדים בכל גיל. המידע שתקבלו מסתמך על המלצות משרדי הבריאות בארץ ובעולם, תוך התחשבות בנתונים הייחודיים של מערכת הבריאות בישראל.

המלצת המומחה: ד"ר אריק אלפר  

"רוב אתרי הבריאות הישראלים יתנו לכם מידע כללי על מחלות שונות. אתר "כמוני" הולך צעד אחד קדימה: אם חליתם במחלה מסוימת, האתר ייתן לכם הזדמנות לדבר עם ישראלים אחרים שסובלים מאותה מחלה. שם תוכלו להתייעץ על טיפולים, להחליף חוויות אישיות, לרכל על רופאים והכל באנונימיות מלאה. סוג של קבוצת תמיכה וירטואלית, שלעיתים חשובה יותר מהטיפול עצמו".


המומחים שהשתתפו בבחירת האתרים: פרופ' יעקב גוזל, מנהל מחלקת הרדמה, בי"ח שערי צדק, רופאו לשעבר של אריאל שרון; ד"ר מאיה פלטי, מומחית ילדים, קופ"ח לאומית; ד"ר עקיבא טרטנר, רופא עור מומחה, בי"ח בלינסון, קופ"ח מכבי, כללית, מאוחדת