מי שמוצא את עצמו מתחבט מול הדרך הטובה ביותר להכיר פרטנר לחיים יכול בהחלט להביא בחשבון את שלל האפליקציות והאתרים הישראלים שקיימים היום. בסמארטפון, בפייסבוק, בטאבלט, ברשת ואיפה לא, האהבה כל הזמן מחכה לכם מעבר לפינה. 

הכרויות לאקדמאים, סטודנטים, צמחונים, יהודים וסתם אנשים "ספונטניים בעלי מבנה גוף בינוני שאוהבים טיולים לאור ירח".  אם אתם עדיין לא רשומים לאפליקציית ההכרויות של mako, דייטינג-בוק זה הזמן, ועכשיו אפשר לעבור לעוד מקומות וירטואלים בהם תמצאו אהבה אמיתית. מקסימום, תתאהבו.

1. קבוצת הפייסבוק "בחורים שווים בין בחורות"

בחורים שווים בין חברות
Sharing is Caring. בחורים שווים בין חברות

מי שהתנסתה בעולם הדייטינג הקשוח יודעת לספר לחברותיה כמה קשה למצוא בחור טוב שם בחוץ. האבירות, ככל הנראה, חלפה חלקית מן העולם, ובישראל? לא בטוח שנותר לה זכר. מה יותר טוב מהמלצה של חברה? מישהי שמכירה את הנפש הפועלת על בוריה ויכולה לאשר שמדובר באוצר בלום, ולא סתום בלום.

בשביל המלצות כאלו, וכדי להשאיר שביב של תקווה לבנות, נפתחה קבוצת הפייסבוק "בחורים שווים בין בחורות", בה ניתן להמליץ על ידידים רווקים, מעניינים שתמיד רוצים שתסדרי להם מישהי, ואת לא בטוחה ממש את מי.

הקבוצה קיימת ללא מטרת רווח והחוקים בה ברורים למדי: הכניסה לגברים? אסורה. ההמלצות? חובה ממקור ראשון, ולא משדכנים ועסקנים למיניהם. השמצות? לא בבית ספרנו. אם מתעורר צורך, ניתן להזהיר בחורה אחרת מבחור שהתפרסם בקבוצה, אבל אך ורק בהודעה פרטית. המעוניינות להמליץ צריכות להצטרף לקבוצה ולהעלות פוסט+ תמונה של פרינס צ'ארמינג בכבודו ובעצמו. חשוב לציין גם מפרט טכני של הסחורה: גיל, גובה, אזור מגורים ורצוי גם מה הוא בעצם מחפש. פרט חשוב ביותר: לא לשכוח לבקש את אישורו של הבחור בטרם פרסמתן. איזו אידיליה: כך תוכלי לעזור לזולת ואולי אפילו למצוא שידוך בעצמך. מצד שני, עם יד על הלב: אם הוא כזה מוצלח, למה לא לצאת איתו בעצמך? (ולא נקפח את הבחורים, הנה קבוצת פייסבוק שנותנת קונטרה: "תכירו את הידידה שלי").

ג'יידייט
להביא לאמא חתן יהודי עשיר. ג'יידייט

2. ג'יידייט 

הבחירה הקלאסית, שאמנם מוכרת היטב ליהודים שבינינו אבל פשוט אי אפשר להתעלם ממנה, בטח לא כשהאמא לוחצת להביא הביתה חתן יהודי עשיר. לצד שלל אפשרויות חיפוש והתאמה בסיסיים של אתר הכרויות, לג'יידייט יש את "אפקט פייסבוק", אפקט "כולם כבר שם", ועם 750 אלף חברים רשומים, כנראה לא נשאר עוד רווק או רווקה בעלי תשלובת הגנים הנכונה שלא רשומים באתר הזה. אם אתם רוצים להכיר בדרכים, יש גם אפליקציה לאייפון. באנדרואיד עדיין תצטרכו להסתפק באתר מותאם. 

3. החצי השני: הכרויות לסטודנטים ואקדמאים

אין תמונה
אתר החצי השני

אתר מוביל וותיק שפעיל מזה 21 שנים ומגדיר עצמו כאתר "לרציניים בלבד", המחפשים קשר זוגי ארוך, משמעותי ומחייב. בנוסף, האתר פונה לקהילת הסטודנטים והאקדמאים בישראל, משמע - אם אינכם במהלך או אחרי לימודים גבוהים, לא תוכלו להשתמש בשירותיו.

בחרנו מספר בחורים ובחורות, רווקים ורווקות, לסייע לנו לברור מבין ההיצע הרב ברשת את האתר שהכי עשה להם את זה, ו"החצי השני" הוביל באופן משמעותי. הנסיינים מגדירים את חווית המשתמש באתר כחיובית מאוד, את האנשים שפגשו דרכו כאיכותיים, ואת הממשק עצמו כנוח ומזמין.

לאתר מספר שירותים ייחודיים: ראשית, ניתן להירשם אליו בחינם, כאשר קיימות אופציות לשדרוג הכרטיס וערוצי התקשורת בין המשתמשים, בתשלום. מדובר בחבילות שדרוג שונות במחירים נוחים וזולים משמעותית מן האתרים האחרים. בנוסף, מקפידים על יצירת קשר טלפוני עם כל מועמד שנרשם. באופן זה, מתחייב המועמד על מטרותיו, מאמת נתונים ובמידת הצורך גם מקבל טיפים לשדרוג הכרטיס ומשיכת בני זוג פוטנציאלים אליו. ההקפדה על הליך זה מונעת יצירת משתמשים כוזבים, יוזרים פיקטיביים למיניהם, ומצמצמת את ההפתעות הלא נעימות בשלב הדייט.

אין תמונה
יוצאים לדייט, אבל לא בפייסבוק

4. Let's Date

אפליקציית פייסבוק חינמית להכרויות דרך הרשת החברתית, שגם מבטיחה לשמור על דיסקרטיות של חבריה וגם למצוא להם אהבה ומהר. בגלל שהאפליקציה בנויה על פלטפורמת פייסבוק, היא יודעת "לחטט" בתחומי העניין של מחפשי האהבה והדרישות שלהם ולמצוא את ההתאמות המושלמות ביותר בין הפנויות והפנויות ברחבי הרשת. מינימום מאמץ - מקסימום דיוק. שימו לב, האפליקציה מאפשרת לראות מי צפה לכם בפרופיל ומי צירף אתכם לרשימת המועדפים (הפיצ'ר תקף רק דרך שימוש באפליקציה ולא על כלל משתמשי פייסבוק כמובן).

5. Date Esc של הוט: אפליקציה שמבריחה דייטים גרועים 

כולנו היינו שם: הגענו לדייט עם מי שבתמונות הכרטיס שלו נראה כמו מיליון דולר, ובמציאות ומקרוב, הוא חייב לנו 50 שקלים; היא הייתה מושלמת, עד שהזמינה סלט טונה עם בצל ועוד קינחה בלתקוע גרעפס קולני; הוא היה מקסים, וממש לא ראו עליו שהוא בדיוק השתחרר מהכלא; היא התחילה לדבר על שמות לילדים בתוך פחות מרבע שעה לדייט ועוד כהנה וכהנה. מאכזב לגלות שבזבזת את הזמן על דייט גרוע, וקשה במיוחד להתחמק ממנו. לפעמים, התמונות כל כך קשות עד שמתעורר הצורך לברוח ממש בזה הרגע, רק שלא ברור איך ולאן. בשביל הסיטואציות האלו, ובהתבסס על נסיונם של צעירים רבים בדייטים כושלים, השיקה הוט את האפליקציה הסופר מגניבה שלה "Date Esc".

 

 

האפליקציה מיועדת למשתמשי אייפון ואנדרואיד והיא פותחה עבור הוט על ידי גורני דיגיטל, כחלק מקידום לתוכנית "סינגלס". מדובר בתוכנית דייטים מצחיקה למדי בהנחייתם של יעל פוליאקוב ועידו רוזנבלום, המשודרת בערוץ הוט קומדי סנטרל. הרעיון של האפליקציה פשוט וגאוני: נתקעתם בדייט גרוע? לחצו על האפליקציה, הניחו את הנייד על השולחן ותדאגו להיעלם- לשירותים, לשוחח עם המלצר, לא חשוב לאן, העיקר שבמשך ה-15 שניות הקרובות לא תהיו ליד הפרטנר לדייט וגם לא באזור הנייד שלכם. בתוך 15 השניות הללו תקבלו שיחה מ"אשתכם המדהימה", "הבנזוג שלי לסאדו", סמסים שכותרתם "אני בהיריון וזה ממך" ועוד שלל שטויות מקוריות ומשעשעות שלא יותירו ברירה אלא לרצות לברוח מכם כמה שיותר מהר. האפליקציה תדאג למעשה, לסיים עבורכם את העסק הלא נעים הזה, ואפילו לדאוג שלא תשמעו מהפרטנר הלא רצוי בהמשך.

המלצת הסקסולוגית ד"ר לימור בלוקמן: "היהדות המודרנית - הכרויות"

ד"ר לימור בלוקמן, סקסולוגית ויועצת להכוונה זוגית ומינית, ממליצה בחום על כיוון מפתיע בתחום אתרי הדייטינג - המדור שמוקדש להיכרויות באתר היהדות המודרנית. ד"ר בלוקמן מתגוררת מחוץ לגבולות ישראל בשלוש השנים האחרונות, ונוהגת להמליץ על אתר זה גם למטופליה מהקהילה היהודית בארה"ב.

"הבחירה שלי היא פחות קונבנציונאלית, אולם אני נוהגת לקרוא באתר באדיקות", מסבירה ד"ר בלוקמן, "מדובר בתוכן עמוק וענייני המכיל טיפים רבים לזוגיות טובה. הטקסט יהודי אבל מסורתי במקרה הטוב, ואיננו משוייך לשמרנות ואדיקות". עוד מציינת בלוקמן כי היא מוצאת שהתוכן באתר מתעדכן בתכיפות, ונותן מענה לשאלות רבות בתחום הדייטינג והזוגיות.

באתר תוכלו למצוא מאמרים שונים, טורי דעות על אהבה וזוגיות, טיפים, חידושים, המלצות והמון סיפורי דייטינג משעשעים. בנוסף, ד"ר בלוקמן עצמה פיתחה אפליקציה המלמדת עוד על זוגיות טובה שמתאימה לאייפון ולאנדרואיד, בשפה האנגלית.

מאה האתרים הטובים בישראל - כך בחרנו