כל בית מורכב מיסודות ושלד, מקירות וגג, מחדרים ורהיטים, מאופי דייריו, מהאהבות שלהם. גם אתר LIVING לעיצוב הבית, שעלה השנה לאוויר נבנה בדיוק מאותם המרכיבים. פרויקט 100 האתרים הכי טובים של mako, הוא הזדמנות לחלוק איתכם, הגולשים, עוד חמישה אתרים ובלוגים מעולם העיצוב והאדריכלות שמפתיעים ומרגשים אותנו. חלקם כל כך טובים, שכתבות נבחרות שלהם מפורסמות גם אצלנו. זאת הזדמנות טובה גם להודות לכם על הפירגון, על החברות והאמון, שמפיחים באתר living רוח של בית.

1. "הביתה", בתים עם אופי

הביתה
ניחוחות של השראה. הבלוג הביתה

הביתה,הוא בלוג ייחודי ומושקע שעלה לאוויר בתחילת השנה והפך לאחד הבלוגים המדוברים בקרב חובבי העיצוב וקהילת הבלוגרים המקומית. "הביתה" מזמין את הגולשים לצאת למסע בין בתים מעוצבים ומלאי קסם ברחבי הארץ - מצפון עד דרום, בעיר, בקיבוץ ובכפר. הצצה לבתי "הביתה" מלמדת שבית כמו שלם, עולה על סך חלקיו, ובכל מקום אשר שוכנים אנשים מעניינים עם מעוף, שוכנים גם היצירה, היופי והאסתטיקה.

"אנחנו נשים, אימהות ומלקטות שאוהבות יופי, עיצוב נוחות ואנשים", מעידות על עצמן דנה אלון, עדי מנור ותמר לביא, שלוש הנשים שעומדות מאחורי הבלוג היפהפה. "אנחנו מזמינות אתכם לחקור אתנו את המושג האישי בית, דרך אביזרים וחפצים, טקסטים אישיים ושיתוף חברתי".
באתר גם חנות לכלי בית ומתנות, ובה אפשר למצוא שלל פריטים מעוצבים למכירה. שורה תחתונה: אם אתם חובבי וינטג', יופי ופשטות, אתם הולכים להתמכר לצילומי הבתים האישיים והמרהיבים המוצגים בבלוג, להתרגש מהעיצובים המרנינים ובעיקר ליהנות.

2. "אורלי רובינזון": אינדקס והשראה

אורלי רובינזון
אינדקס שימושי ואיכותי. הבלוג של אורלי רובינזון

אתר העיצוב הישראלי, "robinzone", בעריכת כוהנת ספרי העיצוב והאדריכלות, אורלי רובינזון, הוא קודם כל ארכיון - מאגר עצום של תמונות להשראה בכל תחומי הבנייה והעיצוב לבית. באתר שלל צילומים מוקפדים של בתים יפים ומיוחדים במבחר סגנונות וטעמים, של אביזרים, טקסטיל וריהוט לבית וגלריית תמונות של גינות ומרפסות מטופחות. האתר מתפקד כאינדקס שימושי לחיפוש בעלי מקצוע, בהם אדריכלים, מעצבים, נגרים, אמנים, גננים ועוד, ועבודותיהם הנבחרות מוצגות באתר. שורה תחתונה: אם אתם משפצים או בונים את ביתכם, זה המקום לקבל השראה ומידע על בעלי מקצוע מן השורה הראשונה.

reDesign. 3, רעננות מתפרצת

רידיזיין
הלוק השיקי. האתר redesign

מגזין העיצוב האלטרנטיבי reDesign (בחסות רגבה) שחוגג השנה יום הולדת חמש, ממשיך לעניין ולאתגר מדי יום את גולשיו עם אייטמים מהארץ ומהעולם בתחומי האדריכלות, העיצוב, האופנה, האמנות ועוד. את המגזין עורכת אור ארנסט ויחד עם צוות כותבים, עורכים ומחלקת עיצוב האחראית כל חודש על שינוי הלוק המרהיב שלו, הם נותנים במה לעיצוב מקורי, למעצבים רעננים וצעירים לצד אדריכלים ותיקים וידועים. לדברי צוות הכותבים 2013 הולכת להפתיע עם שינויים, הרחבות והפתעות (חכו, חכו!). שורה תחתונה: בלוג מקורי, הומריסטי ובועט שמספק למכורים שבינינו, את המנה היומית בתחום.

XNET .4, אדריכלות למתקדמים

דידי רפאלי (צילום: xnet)
עשיר בתוכן. XNET | צילום: xnet

בין שלל ערוצי הלייפסטייל של המגזין האינטרנטי XNET, מוקדש ערוץ שלם לעולם האדריכלות והעיצוב בארץ ובעולם. מה בתפריט? סקירות של מבנים ציבוריים ובניינים מעניינים וחדשים, מידע על תערוכות אטרקטיביות, ראיונות עם אדריכלים וסיקור בתים יפים, כאשר כל כתבה מלווה בתמונות ענק מרהיבות ומקצועיות. שורה תחתונה:  אתר טוב להתעדכן על הנעשה בעולם האדריכלות המקומי והבינלאומי. ואם כבר הגעתם, מומלץ לבקר במדור "בניין וסיור" - המדור לטיולים ברחבי הארץ בהשראה אדריכלית.\

5. all over print, ספר סקיצות

דידי רפאלי (צילום: alloverprint)
כל כך הרבה רעיונות. all over print | צילום: alloverprint

הבלוגרית קרן שביט בעלת הבלוג "טוב ויפה", ממליצה על הבלוג של איילת יונטף. יונטף היא מעצבת ואמנית טקסטיל, המטפחת בלוג ותיק ומוערך ובו מעל ל-600 רשומות. היא מלמדת עיצוב טקסטיל לבית בשנקר והיא מטיילת בארץ ובעולם ובכל דבר שהיא פוגשת היא רואה צורות ודוגמאות: בדים, צבעים, סטייל, עיצוב, מלאכות יד ולפעמים גם חתולי רחוב. היא מצלמת ו"מדביקה" את התמונות היפיפיות בבלוג שלה, באופן כזה שהוא מתפקד כספר סקיצות פתוח לכל, עם הרבה רעיונות והשראה.

הבלוג משקף את זווית הראיה הייחודית של יונטף ומבלי להתערב היא מציעה לנו להביט על העולם במשקפי הפאטרנים שלה. פרטים קטנים שמסתתרים בחיי היום יום, מקבלים תשומת לב מיוחדת ומשתקפים באופן חדש ומעניין. שורה תחתונה: דרך המשקפיים של יונטף העולם נראה מקום יפה, מזמין ומעורר מחשבה.

מאה אתרים הטובים בישראל: כך בחרנו