בבחירת מאה האתרים הטובים בישראל לא יכולנו להתעלם מקטגוריה חשובה של אתרים ישראלים בשפה הערבית. התייעצנו עם אנשים ששולטים בתחום ומצאנו את חמשת המוכרים והפופולריים.

1. פאנט
אין תמונה
אתר פאנט

אתר החדשות המוביל בערבית, שחושף את כל הידיעות הקשורות בערביי ישראל וגם ידיעות מחו"ל. האתר מכיל גם כ-500 סדרות ערביות באיכות משביעת רצון, 200 סרטים ערביים המתחדשים בתדירות שבועית, את ערוץ הטלוויזיה המקומית "פאניט" באזור ואדי עארה, את כל השירים הישנים והחדשים בערבית וגם עדכוני בידור. האתר נחשב לאחד הפופולריים ביותר בארץ, הוא נוח מאוד למשתמש, ומציג שילוב מצויין של תרבות ערבית וחדשות.

2. אלמדאר

אין תמונה
אתר אלמדאר

אתר חדשות וידיעות מהגליל שתפס תאוצה בשנתיים האחרונות, בעיקר מאז שנכנס לשימוש יומיומי בבתי הספר. באתר ישנה אופציה לתלמידי בית ספר לחלוק חוויות ותמונות שלהם, ולכן הוא מושך הרבה גולשים צעירים. התלמידים מצטלמים ואז רצים לאתר כדי לראות את התמונות שלהם ואת התגובות שכתבו עליהם, ובדרך עוברים בדף הבית שמחולק בצורה מעניינת שמושכת את העין. כמו כן, האתר מכיל הרבה סדרות ,סרטונים ושירי mp3 להורדה קלה, פשוטה וחינמית.

3. אלצנארה

אתר חדשות וידיעות בארץ, המבוסס על עיתון שבועי מפורסם במגזר הערבי. הוא נפוץ בשל התכנים החדשותיים שבו, אבל בעיקר בגלל האפשרות לדיונים ופרסום דעות ומכתבים שנתקבלו למערכת. האתר מכיל סרטוני סאטירה וסרטונים חדשותיים, שחלקם נעשו גם על ידי הגולשים, וכן ממים נפוצים בחברה הערבית ותכנים ויראליים שהתפרסמו בפייסבוק או ברשתות חברתיות ערביות.

4. כל אלערב

אין תמונה
אתר כל אלערב

עוד אתר שמבוסס על עיתון שבועי שמתפרסם במגזר הערבי. הוא עוסק בפוליטיקה בארץ ובעולם, לאו דווקא של המגזר הערבי, ומציף על פני השטח בעיות שונות הקשורות בערביי ישראל בצפון ובכפרים קטנים.

לא אחת עורר האתר מודעות למצוקות התושבים והוביל בכירים למצוא פתרונות לבעיות השונות. באתר מתפרסמות גם עצומות שונות המזמינות את הגולשים להשתתף במחאות, להביע דעה או להתאגד למען מטרה מסויימת, וכן מתפרסמות בו אופציות התנדבות שונות. למעשה, על אף שהוא אתר של עיתון גדול, אפשר להתייחס אליו כאתר פעילות חברתית והתנדבות בקהילה.

5. הונא

אתר חדשות מפורסם במגזר הדרוזי. האתר מכיל המון מידע על הדרוזים בישראל ויש בו עידוד לשייכות לזהות הישראלית. רוב הידיעות באתר כתובות גם בשפה הערבית וגם בשפה העברית, ותחום העניין העיקרי בו הוא פוליטיקה ישראלית, פנאי ובידור.

המומחים שהתייעצנו איתם בבחירת האתרים: פתחי אמארה ממפלגת העבודה שהמליץ על אתר פאנט (הראשון ברשימה) ולדעתו מדובר באתר הטוב והמקיף בתחום. עוד ממליצים הם: פארס מולא (מורה לערבית במגזר הדרוזי), אורית אזולאי (מורה לערבית בתיכון רמות) וניצן דוראל שעיסוקו חסוי אבל הוא עוסק בתחום הערבי.