מאזדה מיאטה (צילום: נעם וינד)
מכונית היא לא רק אמצעי תחבורה שלוקח אותנו ממקום למקום | צילום: נעם וינד
שנת 2011 תזכר כשנה בה עם ישראל השאיר את הקוטג' על המדפים, יצא לרחובות כדי להתלונן על יוקר המחיה הבלתי נסבל וזעק לצדק חברתי. עם זאת, שנת 2011 הולכת להיות כמו 2010 ו-2009 לפניה - עוד שנה בה ירשם שיא חדש במספר כלי הרכב החדשים שעלו במהלכה על כבישי ישראל.

בשנה זו המספר צפוי להגיע לכמעט רבע מיליון מכוניות חדשות, כלומר אחד מכל 28 תושבי במדינה יתחדש השנה במכונית מהניילונים.
אם בעבר הידע של מר ישראלי במכוניות הסתכם במה שהמוכר בסוכנות המכוניות רצה לספר לו או במקסימום המלצה של איזה מכר רחוק שמכיר מוסכניק שמבין, בשנים האחרונות נחמד לגלות שגם במדינה שמעולם לא התברכה בתרבות מוטורית מפותחת מדי אפשר למצוא ברשת ובעברית לא מעט מידע אמין, אובייקטיבי ורלוונטי לשוק המקומי על מכוניות, תחבורה וכל מה שביניהם.

 כאן בmako יסדנו לפני שנה ערוץ רכב מלא תוכן שדואג להשאיר אתכם מעודכנים בכל מה שחשוב ומתגלגל: מדגמים חדשים, חידושים טכנולוגיים, מכוניות חשמליות, מערכות בטיחות מהפכניות ועד לסרטונים מוטוריים שכובשים את הרשת, כמו גם לבחון עבורכם את מהמשפחתית הבאה שלכם, את מכונית היוקרה או רכב הספורט  שתמיד חלמתם עליהם. בנוסף הערוץ כולל כתבות בנושאים שונים שיסבירו לכם כיצד לנקות את המכונית שלכם, איך לא יעבדו עליכם במוסך, איך לקנות רכב משומש מליסינג, איפה אפשר לנהוג כאן על כבישי מע"צ ועוד ועוד.
כמו כן הערוץ כולל, בשיתוף אתר יד 2, קטלוג מרהיב עם מפרטים מלאים, מחירים, צילומים וסרטוני וידאו של כל המכוניות החדשות הנמכרות בישראל ואפילו מחירון משומשות עדכני.

כל מי שמחפש מכונית או מידע מוטורי כמו גם מי שחי ונושם גלגלים יכול למצוא את כל מבוקשו כאן בערוץ הרכב בmako אבל אנחנו מפרגנים גם לקולגות. קבלו עוד מספר אתרים מוטוריים עבריים השווים תשומת לב:

 

אין תמונה
וואלה! רכב
ערוץ הרכב של פורטל וואלה! הוא אחד הערוצים המושקעים באתר התוכן הגדול. בערוץ ניתן למצוא שלל חדשות רכב מישראל ומהעולם, דיווחים מהשקות רכב ברחבי העולם, מבחני דרכים למכוניות חדשות, מבחנים ארוכי טווח וכן מדור וידאו פעיל הכולל מבחני רכב.
שורה תחתונה: מעודכן ומושקע

motocar
הגה
אתר האינטרנט motorcar של מגזין הרכב "הגה" היה הראשון להציג נוכחות מוטורית משמעותית בעברית ברשת. מאז שהוקם לפני למעלה מעשור הוא מקפיד לעדכן את גולשיו מדי יום בחידושים מעולם הרכב תוך שהוא משלב גם טעימות מהמגזין המודפס והרבה מבחני דרכים. למרות עיצוב מיושן מעט האתר משלב סרגל חיפוש מעולה המאפשר גישה ישירה של הגולש על פי יצרן או דגם לכל מידע שנכתב בנושא מידיעות חדשותיות, דרך מפרטים וכמובן מבחני דרכים שפורסמו במשך כל שנות הפעילות של האתר.
שורה תחתונה: מאגד מעל עשור של מידע מוטורי

אין תמונה
אוטו
אתר האינטרנט של מגזין הרכב  "אוטו" שיוצא לאור כבר 26 שנים. האתר קיים כעשור ועבר מתיחת פנים משמעותית לפני כשלוש שנים. כעת מציע האתר עיצוב נאה בפורמט מסך רחב וכולל עדכונים יומיים קצרים מעולם הרכב, מדריך נוח ומעודכן ביותר לבחירת רכב חדש, מבחני דרכים, גלריות, ספורט מוטורי ועוד.
שורה תחתונה: ותיק, מקצועי ומעוצב

אין תמונה
קארספורום
פורום הרכב הפעיל והמקצועי בישראל המארח מדי יום אלפי אנשים, חלקם מבקרים מזדמנים שרוצים לדעת איזה לחץ אוויר למלא בצמיגים, חלקם מחפש עצה או מזור בקשר למכונית הבאה או לתקלה מוזרה ולא מעט הם גולשים קבועים שרואים בפורומים השונים שהאתר מציע מקום מפגש וירטואלי לחולי הגה כמוהם המאפשר לנהל דיונים ארוכים בנושאים מוטוריים בשפה ובהומור יחודיים להם.
שורה תחתונה: בואו לשרשר עם מכורים כמוכם

אתר דו"גרי

דו"גרי
לקראת סוף 2010 הגשים טל שביט, מי שפחות או יותר המציא את סצנת האופנועים בארץ ויסד את מגזין "מוטו", חלום ישן שהוא גלגל כבר מספר שנים והקים אתר אינטרנט עצמאי אישי שכולו אהבה לאופנועים.

שביט, שמעולם לא חסרו לו מקומות ששמחו להיעזר בכישוריו המקצועיים וביכולות הכתיבה שלו חשק בחלקת אלוהים קטנה משלו אותה מצא באתר שיסד.
חודשים ספורים לאחר שהאתר עלה לאוויר והחל לצבור קהל גולשים נאמנים טל שביט יצא על אופנוע חדש כדי לערוך רכיבת מבחן כמוה ערך מאות במהלך שנותיו בעיתונות המוטורית, תוך הקפדה על רכיבה בטוחה כמו שתמיד הטיף לכולם.
נהג מכונית פרטית שעצר משום מה בצד הדרך המהירה החליט לפתע לחתוך מספר נתיבים מבלי להבחין באופנוע המתקרב. מעוצמת הפגיעה שביט נהרג במקום והותיר אחריו את קהילת האופנוענים בישראל ללא אב. לאחר ההלם הראשוני החליטו כמה מתלמידיו להמשיך בדרכו ובפרויקט דו"גרי שזה עתה נולד.
דו"גרי אמנם לא גדול כמו פול–גז או מתהדר בירחון כרומו כמו אתר  "מוטו" אבל בהחלט מספק שלל מידע דו גלגלי ומעביר משהו מרוחו השובבה ואוהבת האופנועים של שביט ז"ל.    
שורה תחתונה: מתגעגעים אליך, טל. המורשת שלך ממשיכה איתנו

 והנה גם 2 אפליקציות סלולריות שוות במיוחד:

Waze –  אחת האפליקציות הישראליות המצליחות ביותר שבימים אלה עושה גם חייל מעבר לים. למי שלא יודע waze היא אפליקציית GPS חינמית, נוחה ויעילה ביותר הנעזרת גם בשיתוף חברתי ומתעדכנת בעומסי תנועה, מיקומים של ניידות משטרה או אטרקציות מעניינות בדרך שמפורסמים באופן שוטף על ידי המשתמשים עצמם.  Waze מייתרת את הצורך במכשיר GPS ייעודי או מינוי חודשי לשירות ניווט  מטעם חברת הסלולר ואין ספק שלא תמצאו זולה וככל הנראה גם לא תמצאו מעודכנת ממנה.
שורה תחתונה: יציל אתכם משוטר עם לייזר

אין תמונה

Dynolicious - רוצים קצת להכיר את הרכב שלכם ולדעת איך הוא במספרים וכמה הוא שווה? האפליקציה הזו תשתמש בכל יכולות הסמארטפון כדי למדוד תאוצות שונות, כוחות סוס ואפילו את כוחות ה-G שמופעלים על נוסעי המכונית ועוד. רק עשו טובה, את המדידות שלכם תבצעו במגרש חנייה מבודד או בכביש נטוש ולא בצהרי היום באיילון.
שורה תחתונה: לחובבי הנתונים

 

אין תמונה