אין תמונה
פאי או עוגה? יש ברשת גם תשובה וגם מתכון

למרות שכאן ב-mako אוכל מציעים לכם אינספור מתכונים, סדנאות, שפים, כתבות מגזין וכמובן מתכונים של משתתפים ושופטים ממאסטר שף, אנחנו לפעמים פוזלים החוצה, אל אתרים אחרים או בלוגים שכיף לנו לקרוא. אחרי הכל, איך נהיה אתר האוכל הגדול בארץ בלי לבחון בדקדוק את המתחרים, לא?

אנחנו שמחים לפרגן לחמישה אתרים כאלו ועוד 2 אפליקציות, שעושות לנו יפה בעיניים וטעים בבטן.

אין תמונה
מבשלים: צילום מסך
1. מבשלים

האתר של חיים כהן וד"ר אלי לנדאו הוא לא רק אתר האוכל הגדול בארץ, הוא גם אתר המרכז קהילה שלמה של אוהבי בישול ואפייה החולקים מתכונים ורשמים. מעבר לכך יש בו מגוון בלוגים, נבחרת שפים מוצלחת וכמובן אנציקלופדיה קטנה של רכיבים, שיטות בישול ומטבחים.

לאחרונה האתר עבר מתיחת פנים מתבקשת שהפכה אותו לנעים יותר לעין ונתנה במה מכובדת לתכנים מסוגים שונים בעמוד הבית. זו השנה השלישית ברציפות ש"מבשלים" מככב ברשימה זו, ובצדק.

מה אהבנו בו: את עושר המתכונים המקצועיים, את הקהילה הפעילה שגם מדרגת את המתכונים וגם מציעה משלה וכמובן את המידע המקיף על רכיבים שאפשר למצוא גם בספרים המצויינים שהצמד הוציא.

הצעה לשיפור: למרות מתיחת הפנים, יש עדיין הרבה פנינים המתחבאות בו ושניתן להגיע אליהן רק אחרי שיטוטים ארוכים.

במשפט אחד: האתר המקיף והגדול בארץ. יש תמורה לחיים כהן.

אין תמונה
Cook Eat: צילום מסך
2. Cook Eat

קוק איט הוא מסוג האתרים שעד שהוא לא הגיע, לא ידענו כמה אנחנו צריכים אותו. הרי אם אתם כאן, זה אומר שאוכל מעניין אתכם, וכפועל יוצא מזה – אתם צופים בתוכניות בישול. וזה מה שחסר לנו כל כך – אתר עם ארסנל וידאו גדול, שמראה לנו בדיוק איך מכינים את המתכון, באיזה סמיכות להנמיך את האש, איך לרדד, לאיזה גודל לכדרר עוגיות או קציצות ובאיזה צבע להוציא מהתנור.

קוק איט סוגר לנו בדיוק את הפינה הזאת, של חוסר הוודאות סביב "איך עושים את זה". מעבר לכך, הוא מאגד בתוכו נבחרת שפים מרשימה של שמות מוכרים לצד צעירים מבטיחים שמככבים בעצמם בסרטונים.

מה אהבנו בו: את עושר המתכונים וסרטוני הוידאו, את הבמה שהם נותנים לשפים פחות מוכרים ואת הבלוג.

הצעה לשיפור: קצת פחות תוכן פרסומי בבקשה.

בשורה התחתונה: אתר שמשלים חוסר גדול במתכונים מצולמים.

אין תמונה
על השולחן: צילום מסך
3. על השולחן

אין ספק ש'על השולחן' הוא מגזין האוכל הטוב בישראל, השם דגש רב הן על התכנים והן על העיצוב. אנשי המגזין גם דואגים לתחזק אתר מושקע ומרעננים את מראהו בערך פעם בשנה. האתר הנוכחי של על השולחן מושפע מאוד מעיצובים אמריקאיים של אתרים מובילים, דבר שמראה שמערכת המגזין נמצאת עם היד על הדופק בנוגע למה שקורה מעבר לים. רוב התכנים באתר אמנם דורשים רישום, אבל הוא חינמי.

מה אהבנו בו: האתר שופע אלפי מתכונים של טובי השפים והמתכונאים בארץ, ושם דגש גם על חדשות אוכל בארץ ובעולם.

הצעה לשיפור: מאז העיצוב החדש הבלוגים קצת נדחקו לשוליים, נשמח שהם יחזרו לקדמת הבמה. בנוסף, חלק מתכני המגזין לא מופיעים באתר בשלמותם, דבר שפוגע בהנאה מהטקסטים הנהדרים שלהם.

בשורה התחתונה: חגיגה לעיניים.

אין תמונה
פתיתים: צילום מסך
4. פתיתים

בלוג חדש ויפיפה של מעצב ובשלן מוכשר בשם גל, שעושה ניסויים באוכל במטבחו. הוא לא בדיוק מכניס סוכר למבחנות, אלא מתנסה בשילובים ובחומרי גלם לא קונבנציונליים, כמו ריבת חצילים, לפתן גוגואים ומדוזה מוקפצת.

מה אהבנו בו: את ההרפתקנות, את הראש הפתוח של בעל הבלוג, את הצילומים היפיפיים ואת האיורים הקטנים והכיתובים בכתב יד שהוא מוסיף לתמונות.

הצעה לשיפור: לפעמים עולים בו פוסטים של ניסויי מטבח שלא צלחו (כבר הזכרנו מדוזה מוקפצת?). נחמד יהיה לדעת על כך בתחילת הפוסט, כדי שלא נגיע לסופו עם תקוות שווא.

במשפט אחד: מעללים קולינריים שכיף לקרוא עליהם.

אין תמונה
ביסים: צילום מסך
5. ביסים

הילה קריב גרה בשנים האחרונות בארצות הברית (מנהטן, ברקלי). יש לה משפחה מקסימה, היא מבשלת נהדר ואיך לא – מצלמת צילומים יפים ורגישים. בבלוג שלה 'ביסים', אפשר למצוא את המתכונים והצילומים שלה, יחד עם פיסות קטנות מחייה שיגרמו לכם לחשוב בלב "אני רוצה את החיים של האישה הזאת" (מחשבה שעובדת היטב גם בזכר וגם בנקבה). המתכונים של קריב מושפעים מסביבתה: עונות השנה, האנשים סביבה (העוזרת האיטלקייה, חברות) והנופים היפים של קליפורניה.

מה אהבנו בו: את הסיפורים הקטנים, את קיבוץ הגלויות של המתכונים ואת העונתיות שלהם.

הצעה לשיפור: לפעמים קשה למצוא בארץ חלק מהמרכיבים, אבל כל זה עומד להשתנות כי היא חוזרת לארץ.

במשפט אחד: עם אור טוב, גם החיים שלכם יכולים להראות מז'ורנל.

אפליקציות:

אין תמונה
אפליקצית rest: צילום מסך
1. rest

רוצים שיפודים באמצע הלילה ולא יודעים לאן ללכת? רוצים לקנח בביצת פברז'ה ולא יודעים איך מגיעים למול ים? האפליקציה של rest תציל אתכם. היא מכילה את כל המידע שתרצו לדעת על מסעדות, ברים ובתי קפה בארץ, המסוננים לפי המיקום שלכם או מיקום כללי, סוג האוכל, כשרות וכו'.

ברוב המסעדות אפשר להזמין מקום או משלוח דרך האפליקציה, לבחון את התפריט, להוסיף מסעדות למועדפים ואף להשתמש בקופונים של rest.

מה אהבנו: את הנגישות למסעדות גם כשאנחנו באמצע הרחוב

הצעה לשיפור: לא תמיד האפליקציה מציעה קופונים. רוצים קופונים. תמיד.

במשפט אחד: בדיוק כמו האתר, רק בקטן.

ניתן להורדה חינמית באפסטור או באנדרואיד מרקט.

אין תמונה
אפליקצית על השולחן: צילום מסך
2. על השולחן

אפליקציה יפיפייה מבית "על השולחן", המאגדת בתוכה מאות מתכונים וכתבות נבחרות מהמגזין. המתכונים כוללים תמונות, הוראות הכנה מפורטות, רשימת חומרים. אפשר להוסיף מתכונים למועדפים ואף לדרג את המתכון ולשתפו.

מה אהבנו: את העיצוב היפה ואת השימושיות.

הצעה לשיפור: לא כל המתכונים שנמצאים באתר, נמצאים גם באפליקציה.

במשפט אחד: להדביק את האייפון מעל השיש ולהתחיל לבשל.

מתאים ל: אייפון ואייפד (ניתן להורדה חינמית באפסטור). בעתיד יהיה זמין גם באנדרואיד.

>> לכל האתרים הכי טובים לשנת 2011