משפחה בת ארבע נפשות (צילום: hidesy, Istock)
להיות אמא ואבא זה דבר ביולוגי, אבל הורות זה תפקיד | צילום: hidesy, Istock

פעם גידלו ילדים בלי סדנאות הדרכה להורים, יועצי שינה, דולות ופסיכולוגים למיניהם. אבל בעידן שלנו, בו אנו מוצפים באינפורמציה; עצות, גישות, אזהרות ומחקרים שמשנים כיוון כל רגע, מישהו צריך לעשות סדר בבלגאן.

איך מניקים בצורה נכונה, מתי מומלץ להתחיל בגמילה מחיתולים, מהם השיקולים בבחירת גן לילדים, איך מתמודדים עם המעבר לכיתה א', מה עושים כשהמתבגר מסתגר בחדר - הם רק חלק מהנושאים בהם אתרי ההורות השונים עוסקים, בניסיון לסייע לכם להיות הורים מודעים יותר. ערוץ בית ומשפחה ב-mako מציע לכם מידע רלוונטי שיעניין כל הורה לילדים מגיל אפס ועד התיכון, ובאתר "9 חודשים" מבית mako תוכלו ללמוד הכל על תהליך ההריון, הדרך לשם ומה שמצפה לכם אחריו. ובכל זאת, אנחנו מפרגנים גם לאחרים, אז קבלו את חמשת אתרי ההורות הטובים ביותר פלוס שתי אפליקציות מעניינות.

הלול: הורות בגובה העיניים

אין תמונה
ותיק, מלא במידע ופשוט. הלול
מה אהבנו? באתר יש שפע מאמרים ועצות של מומחים, רעיונות לשעות הפנאי עם הילדים והמון טיפים של הורים מנוסים בנושאי בריאות, התפתחות, בטיחות ומה לא.
האתר פונה להורים לילדים מגיל אפס ועד גילאי בית ספר יסודי, הוא כולל הדרכות וידאו ליצירות עם ילדים, מתכונים לקטנטנים ותכנים שונים ומעניינים שקשורים בחגי ישראל. מאוד פשוט להתמצא בו, במיוחד לאור העובדה שהתכנים מחולקים לפי קטגוריות של גילאים.

הצעה לשיפור: למרות שיש משהו מאוד תמים וכיפי בעיצוב הפשוט של האתר, היה כדאי לשדרג אותו. כמו כן, רצוי לעדכן את התכנים, על אף הנצחיות שלהם.

בשורה התחתונה: מחפשים עצה בענייני הורות? כנסו, פשפשו וסביר להניח שתמצאו את מה שאתם צריכים.

דולה: פורטל הריון, לידה והורות

אין תמונה
כל מה שצריך לדעת על הריון ולידה. דולה
מה אהבנו? תהליך ההריון ומה שמצפה להורים אחריו יכול להיות מבלבל מאוד ואין ספק שהפורטל הוותיק עושה קצת סדר בדברים. האתר נעים לעין (ואף עומד לעבור שדרוג בקרוב) ומאורגן לפי קטגוריות ותת קטגוריות, כך שקל מאוד למצוא בו את מה שמחפשים ועוד קצת. את האתר הקימה נעמי גטניו, דולה ותיקה ובעלת מרכז להורות, והתכנים שהוא מציע, כמו גם המומחים שכותבים בו, מאוד מקצועיים. למרות שהדגש העיקרי שלו הוא בנושאי הריון ולידה, יש בו מידע עשיר גם על נושאים העוסקים בהורות לתינוקות ופעוטות. באתר יש גם פורומים, מחשבונים וחלק מסחרי הנקרא 'דולהשופס' המציע מוצרי תינוקות וילדים לרכישה.

הצעה לשיפור: חלקים רבים באתר פתוחים לחברים בלבד. על אף שההרשמה אינה בתשלום, מן הראוי שיהיו פתוחים לכולם.

בשורה התחתונה: נכנסתם להריון? כנסו אחר כך לדולה.

בלינג בלינג: כל מה שמעניין אמהות

אין תמונה
כיפי, קליל ומהמם. בלינג בלינג
מה אהבנו? האתר מרכז מאות פוסטים של אמהות שפשוט בא להן לשתף אמהות אחרות במה שעובר עליהן, וכנראה גם על כל אחת. הדבר הבולט ביותר באתר, מעבר לתכנים שפשוט כיף לקרוא, הוא העיצוב שלו. האתר עשיר בתמונות שפשוט כובשות את העין והופכות את חווית הגלישה לקלילה ונעימה. את האתר הקימו גלית ליפשיץ מלמד וליאת ורדי בר, מי שהקימה את קבוצת הפייסבוק "צרחת האמהות הצרכניות" ובהמשך היתה לאחת ממנהיגות צעדת העגלות. הפוסטים עוסקים בכל תחום שמעניין אמהות: מההריון, דרך הקשיים הראשונים שלאחר הלידה, גידול תינוקות, פעוטות וילדים, חיי המשפחה והזוגיות, הקשרים עם החברות, עיצוב וגם לא מעט חוות דעת על פעילויות, חנויות בוטיק, תערוכות ומוצרים שונים.

הצעה לשיפור: נכון שאמהות הן קהל היעד המרכזי, אבל היה נחמד אם גם לגברים היה קצת יותר מקום באתר (למרות שהם לא אוהבים כל כך לשתף).

בשורה התחתונה: גם נשים שעוד לא הפכו לאמהות מודות שהן מבקרות באתר. זה אומר הכל, לא?

פעוטות: השוואת מחירים

אין תמונה
חוסך לא מעט כסף. פעוטות
מה אהבנו? תמיד ידענו שאנחנו משלמים יותר מדי עבור מוצרים לתינוקות, אבל בתקופה של מחאה חברתית שבתוכה גם נשמעה מחאת ההורים, הבנו שאנחנו כבר לא חייבים להשלים עם המצב. אתר פעוטות משרת בדיוק את המטרה הזאת: הורים מדווחים להורים אחרים על מבצעים בחנויות שונות ברחבי הארץ. כל גולש יכול לבחור את הפריט הרצוי ולמצוא את המבצע העדכני ביותר ואת מיקום החנות, לפי דיווחי ההורים.

מלבד העניין הצרכני יש באתר קישורים חיצוניים לתכנים בנושאי הורות ולחנויות שונות למוצרי תינוקות וילדים.

הצעה לשיפור: העיצוב יכול להיות מעניין יותר, אבל כל עוד אנחנו חוסכים כסף בזכות האתר, לא תשמעו אותנו מתלוננים.

בשורה התחתונה: רגע לפני שאתם יוצאים לקנות משהו לתינוק, כדאי שתבקרו באתר ותחפשו את המוצר.

תותי: מדריך פנאי להורים וילדים

אין תמונה
כל הפעילויות להורים וילדים במקום אחד. תותי
מה אהבנו? שוברים את הראש מה לעשות עם הילדים בסופש, איזה ליצן להזמין להם ליום ההולדת, לאיזה חוג לשלוח אותם, או איפה מתקיימים קורסי הכנה ללידה? באתר תותי תמצאו מאגר עצום של חוגים ואטרקציות לגיל הרך וסדנאות העשרה להורים. האתר לא יעזור לכם בהחלטה, אבל בהחלט יספק לכם את כל המידע שתצטרכו. הוא מאוד נח וידידותי למשתמש ויש אפשרות לצמצם את החיפוש לגיל ולאזור, מה שמאוד מזרז את התהליך. מה שכן, מדובר באתר מסחרי ואין ערובה לאיכות הספקים והאירועים המפורסמים בו.

הצעה לשיפור: לאפשר לגולשים לכתוב חוות דעת על נותני השירות המפרסמים באתר. נכון שלא תמיד הן מהימנות, אבל בהחלט יכולות לתת מושג כללי.

בשורה התחתונה: כל פעילות לילדים והורים שתחשבו עליה, תמצאו כאן.

הריון: האפליקציה של ד"ר ליאת גינדס

אין תמונה
טיפים לכל שבוע בהריון. אפליקציית "הריון"
מה אהבנו? עדיין אין מספיק אפליקציות הריון בעברית ואחת הבולטות מבין הספורות שקיימות, היא זו של ד"ר ליאת גינדס, רופאת נשים, מומחית לאולטרסאונד ומעקב הריון. האפליקציה מאוד נוחה לשימוש, העיצוב שלה מזמין והיא מציעה מידע בסיסי, תמציתי ודי מספק שכל הריונית צריכה.
האפליקציה מאפשרת לכל הריונית לעקוב מדי שבוע אחר שלבי התפתחות העובר, השינויים החלים אצלה, והבדיקות הנדרשות והמומלצות לאורך שלבי ההריון. מחשבון ההריון של האפליקציה יקבע את תאריך הלידה המשוער, ויספק לכל הריונית מידע עדכני בהתאם לשבוע ההריון בו היא נמצאת. באפליקציה יש גם ספריית תמונות וסרטוני אולטרסאונד, המציגים את העובר לאורך שבועות ההריון. רק אל תשכחו שעם כל הטיפים המועילים, בסופו של דבר מדובר באתר מסחרי של הרופאה עם אפשרות להזמין תורים במרפאה הפרטית שלה.

הצעה לשיפור: אמנם מדובר במידע בסיסי ומועיל, אבל היינו שמחים לקרוא עוד קצת.

בשורה התחתונה: בתחילת ההריון? אין לך מושג מה קורה ואלו בדיקות את צריכה לעבור? זאת בדיוק האפליקציה שאת צריכה.

מעקב גדילה לתינוק: לתעד בסמארטפון כל אבן דרך בחייו

אין תמונה
הגרסה הדיגיטלית לכרטיס המעקב של טיפת חלב. אפליקציית "מעקב גדילה לתינוק"
מה אהבנו? כרטיס המעקב המוכר של טיפת חלב מקבל שדרוג משמעותי באמצעות האפליקציה הזאת. האפליקציה בעצם מאפשרת להורים להזין באופן מהיר ופשוט את כל הנתונים המתרחשים בצעדיו הראשונים של התינוק: שעות האכלה, סדר יום, שלבי התפתחות כולל גרף התפתחות, מעקב גדילה, תיאום תור לרופאים, לוח חיסונים ועוד. כרגע קיימת רק גרסה ראשונית של האפליקציה, אך הגרסה המלאה אמורה לצאת בקרוב.

הצעה לשיפור: טיפ יומי בהתאם לגילו של התינוק היה יכול להיות רעיון נחמד שיתקבל בברכה בקרב הורים רבים.

בשורה התחתונה: אהבנו בעיקר את תיעוד שעות ההאכלה ואת גרף ההתפתחות.