יש הרבה אתרי עבודה ודרושים ברשת שמציעים משרות למחפשי העבודה ברחבי הארץ, אבל מעטים מהם באמת שווים שתשלחו לשם את קורות החייים שלכם - לפניכם חמישה כאלה לחיפוש עבודה:

אין תמונה
רטרו באינטרפרטציה עכשווית

Jobnetמקום המפגש בין המעסיקים למחפשי העבודה

למה מגיע להם: כי Jobnet מציע מאגר נרחב במיוחד של משרות, המתעדכן כל העת. החיפוש באתר ידידותי למשתמש ומאפשר להגיע למשרה הנחשקת במספר דרכים: לפי תחומים, לפי מילות מפתח ואפשרות לחיפוש עבודות לפי חברה. אפשרות נוחה נוספת הקיימת באתר היא הרשמה לסוכן חכם, המאפשר לקבל אל תיבת המייל משרות רלוונטיות המתפרסמות באתר מיד עם עלייתן. ראשי האתר מתחייבים לאמינות מלאה של כל המשרות המתפרסמות.

למעסיקים מציע האתר אגף נפרד (דרושה הרשמה) המאפשר בקרה על המשרות המפורסמות, מגישי מועמדות פוטנציאליים ועוד. סימון מדויק של קהל היעד או המשרה המבוקשת חשובים במיוחד כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר. כמו כן ניתן למצוא באתר מגוון כלים ומדריכים למחפש העבודה הפוטנציאלי: טיפים לכתיבת קורות חיים, התנהגות נכונה בראיון עבודה וכתבות חשובות נוספות.

שורה תחתונה: חינמי, יעיל ואמין – אתר חובה לכל מחפש עבודה

אתר jobmaster (צילום: צילום מסך)
צילום: צילום מסך

JobMasterלוח דרושים פשוט ויעיל

למה מגיע להם: ג'וב מאסטר שייך גם הוא לדור הוותיק של לוחות הדרושים בישראל, וממשיך להיות אחד הפופולאריים בקרב מחפשי העבודה בישראל. דגש מרכזי באתר הושם פשטות השימוש והחיפוש, אותו ניתן להתחיל בלחיצה על אחת מעשרות הקטגוריות המוצגות בו. כמו באתרים אחרים גם המאסטר מאפשר למחפשים קטגוריות חיפוש מגוונות: לפי תחומים, לפי מיקום המשרה וחיפוש נוסף לפי סוגי משרות מגוונים - ממשרה חלקית ועד עבודה לנוער.

עובדי ההייטק זוכים באתר למתחם ייעודי מיוחד עבורם, המרכז בתוכו משרות במגוון רחב של אפשרויות בתחום. מתחם נוסף, הפתוח לכלל מנויי האתר, הוא "הלוח שלי", המרכז בתוכו כל משרה שהתאימה למאפייני החיפוש המוגדרים וכן משרות אליהן כבר נשלחו קורות החיים. השימוש באתר והכלים חינמי לחלוטין וכולל גם מגוון מדריכים ומאמרים בנושאי חיפוש עבודה.

שורה תחתונה: כלי חשוב בארגז של כל מחפש עבודה, בייחוד בתחום ההיטק

אין תמונה
רטרו באינטרפרטציה עכשווית

AllJobs – הלוח הגדול ביותר בישראל

למה מגיע להם: קודם כל בגלל המבחר. אולג'ובס, הלוח של ידיעות אחרונות, מציע בכל רגע נתון עשרות אלפי משרות – חלק לא מבוטל מהן בלעדיות. העמוד הראשי מאפשר גישה נוחה אל כל המשרות על ידי סינון נוח בחלק העליון. חלקו השני של דף הבית מוקדש לשורה ארוכה של מדריכים לחיפוש עבודה, המחולקים לפי סגמנטים שונים באוכלוסיה – מצעירים המחפשים את העבודה הראשונה ועד בני 50 פלוס.

השוני המשמעותי ביותר של אולג'ובס לעומת מתחריו הוא התשלום החודשי בעבור קבלת המשרות. עם זאת המחיר אינו גבוה והאתר מאפשר הרשמה לתקופות קצרות. במסגרת המנוי תתאפשר גישה למשרות השונות ישירות דרך האתר או באמצעות הסוכן החכם ישירות לתיבת המייל. שירות נוסף שמציע האתר הוא סדנאות למציאת עבודה, הכוללות הרצאות ממדריכים מובילים. ניתן להירשם לסדנה בצורה נוחה דרך האתר.

שורה תחתונה: בהחלט מצדיק את ההשקעה הכספית

אין תמונה
רטרו באינטרפרטציה עכשווית

JobCityאתר הדרושים של וואלה ויד2

למה מגיע להם: אמנם מדובר באתר צעיר וקטן יחסית למתחרים הוותיקים והגדולים בשוק, אך עם זאת בתקופה הקצרה בו הוא קיים, הוכיח ג'וב סיטי שאין לו במה להתבייש. העיצוב נעים, מזמין ונוח, ומאפשר חיפוש מהיר ופשוט מהעמוד הראשי. גם החיפוש דרך חברות נוח יותר ומוצג באמצעות אייקונים גדולים, המחולקים לתחומים השונים בשוק. לחיצה על אייקון של חברה מבוקשת יעביר את הגולש לעמוד הדרושים שלה.

מתחם הקריירה באתר הוא קצת יותר מאכזב ומהווה רובו ככולו קידום לסדנה הניתנת בתשלום. גם הבלוגים של המומחים המופיעים במתחם לא עודכנו זו תקופה ארוכה, ויש להניח כי חלקם כבר הרבה פחות רלוונטיים למחפשי עבודה כיום.

שורה תחתונה: שווה בעיקר בזכות הגישה הנוחה לדפי הדרושים של החברות הגדולות

אין תמונה
רטרו באינטרפרטציה עכשווית

דרושים 

למה מגיע להם: לוח דרושים ותיק נוסף שמציע ממשק פשוט ונוח למציאת משרות מבוקשות. גם דורשים מבצע את ההפרדה בין המשרות לקהל הרחב לבין משרות ההייטק בעמוד הראשי בחלוקה לשני אזורי חיפוש. יש לציין שקטגוריות החיפוש באתר מעטות יחסית לעומת האתרים האחרים, כאשר ענפים מסוימים (כמו תקשורת למשל) כלל אינם קיימים בו.

גם היצע המשרות באתר מצומצם יותר מאשר באתרים אחרים, אם כי מתעדכן באופן שוטף ומאפשר גם כאן שליחה נוחה של קורות חיים רלוונטיים לתיבת המייל. מה שכן, היינו ממליצים לראשי האתר להחליף את הבאנר הבולט עם הציטוט: "מספר 1 בלוחות הדרושים על פי סקר TIM". אמנם ביולי 2008 זה היה נכון, אבל מאז עברנו כמה וכמה סקרים חדשים.

שורה תחתונה: שווה להירשם כדי לקבל עוד משרות שלא מופיעות באתרים אחרים.

אפליקציות מומלצות:

אין תמונה
רטרו באינטרפרטציה עכשווית

המדריך השלם למחפש העבודה

מחפשים עבודה? הורידו מדריך (חינמי) שיעזור לכם במשימה. האפליקציה אמנם לא כוללת מאגרים של משרות פנויות (בשביל זה יש לכם חמישה אתרים מצוינים), אבל היא תלווה אתכם במהלך החיפוש מתחילתו ועד שתקבלו את הג'וב. מה יש בה? מדריך לכתיבת קורות חיים, הפצתם, הכנה לראיון עבודה, התנהלות בראיון העבודה עצמו והחלק החשוב, ההתמודדות עם הצעת השכר. כמו כן, יש בה טיפים שיעזרו לכם לבלוט על פני מועמדים אחרים לג'וב. בהצלחה.

אין תמונה
רטרו באינטרפרטציה עכשווית

JobTicker

האפליקציה החינמית הזו היא אפליקציה פשוטה שמוצאת לכם משרות פנויות בישראל בהתאם להגדרות שלכם כמובן. האפליקציה גם שולחת לכם התראות ברגע שמשרות שמתפרסמות מתאימות לכם. כמובן שאתם יכולים לשלוח קורות חיים ישירות דרך האפליקציה.