רופא צעיר בחלוק ובסטטוסקופ מחייך למצלמה (צילום: jupiter images)
גם באינטרנט יש רופאים חתיכים? | צילום: jupiter images

פעם, רופאים בקופת חולים היו סוג של אלוהים. אלא שמאז פריחתם של אתרי הבריאות ברשת, משמש הדוקטור המצוי יותר כפקיד שחותם על מרשמים, ופחות כגורו לענייני בריאות. ככה זה כשהרופא המקוון זמין הרבה יותר, וברוב המקרים - אמין לא פחות.

הרפואה המקוונת כוללת פורומים עם אפשרות למענה מקצועי אונליין, טיפים למניעת מחלות ודרכי הטיפול בהן, מחשבוני תזונה ומשקל, מחקרים עדכניים ומדריכים לפענוח בדיקות. משום כך, המשפט האלמותי "אני רק שאלה" – מככב ברשת יותר ויותר, וכמות האינפורמציה גדולה בהתאם. ב-mako בית ומשפחה תמצאו כתבות ומחקרים על בריאות בנושאי הריון ולידה, ילדים, תינוקות ופעוטות, ויש עוד כמה אתרים שעושים עבודה לא רעה בכלל:

אתר הכללית – שפע כתבות ומדריכים מעניינים

אין תמונה
אתר הכללית: צילום מסך
למה מגיע להם: האתר של קופת חולים כללית מציע בנוסף לאינפורמציה על רופאי הקופה ומתקניה גם שפע כתבות כתובות או מצולמות בווידאו על הורות ומשפחה, תזונה, פענוח בדיקות דם של ילדים, וגם מערכת פורומים וסיפורי לידה - ועוד לא דיברנו על הניוזלטר המצוין.
עיצוב האתר פשוט ומזמין, ולא נשכח את האיור של הילד החמוד של דניאלה לונדון-דקל.

שורה תחתונה: רפואה היא עניין משפחתי.

דוקטורס - תשובות מרופאים אונליין

Doctors
דוקטורס: צילום מסך
למה מגיע להם: פרט לשפע המידע על מחלות ותרופות, בדוקטורס תמצאו גם מספר רב של פורומים, שמגיעים עד לנושאים מאוד ספציפיים, ובהם תשובות מרופאים אונליין. יש שם פורום של עמותת "בטרם" לבטיחות ילדים, למשל, פורום עצירות בתינוקות, פורום יחסי סבים-נכדים ועוד. הכל מנוהל על ידי רופאים או מומחים, מה משאפשר חוות דעת נוספת במידה ויצאתם לא מסופקים מהרופא. יחד עם זאת, אף שהניווט נוח, לטעמנו האישי עיצוב האתר לא מוצלח במיוחד.

שורה תחתונה: גורם לנו להאמין בעולם הרפואה.

 בי אוקיי - אין סוף תוכן

beok
בי אוקיי: צילום מסך
למה מגיע להם: בי אוקיי הוא פורטל בריאות הכולל כתבות מגזין ומידע בנושאים רפואיים, מערכת פורומים ענפה, סקרים, צ'טים וארכיון סרטוני וידיאו המציג הליכים רפואיים כמות שהם, לצד מדריכים שונים בנושאים מגוונים. העיצוב סביר, עמוס אבל אפקטיבי. הניווט נוח, ונדמה שאין סוף לתוכן. אהבנו את השילוב המעניין בין מגוון נושאים - פורום מחלות המעי הגס, לצד פורום לייעוץ נומרולוגי לבחירת שם הילוד. לעומת זאת, לא אהבנו בכלל את הסקרים מהסוג הזה.

שורה תחתונה: גורם לנו להרגיש יותר מאוקיי.

מגזין מנטה - גרסת האונליין של המגזין

Menta
מנטה: צילום מסך
למה מגיע להם: גרסת האונליין של המגזין המודפס מציעה כתבות מגזין רבות בנושאי בריאות, לידה, תזונה נכונה ועוד. לא מדובר באתר עצמאי, אלא בתת-אתר שיושב בתוך Ynet, ובתור שכזה הוא מעוצב יפה ונוח. מצד אחד, כתבות המגזין מושקעות ומשמחות ברובן, ומעודדות אורח חיים בריא. מצד שני, לא תמיד יש כוח להתעמל כמו האנשים היפים שבתמונות.

שורה תחתונה: כיסוי מגזיני ראוי, עם הלך רוח חיובי.

infomed - הכל על תרופות

אין תמונה
אינפומד: צילום מסך
למה מגיע להם: אתר אינפומד מספק פירוט מדויק על התרופות שאתם עומדים לקחת, על בדיקות הדם ועל דרכי טיפול שונות למחלות. האתר מכיל עשרות פורומים, מחשבונים ומידע רפואי. האתר עמוס, אבל מעוצב נקי ויפה. מנוע החיפוש שלו, שתופס את רוב שטח העמוד הראשי, יעיל ביותר. אז מצד אחד, אין צורך לעמוד כמו טמבל מול תוצאות בדיקות הדם. מצד שני, לפעמים גם עודף מידע זה מסוכן.

שורה תחתונה: יעיל ביותר, רק בלי פאניקה.

לכל האתרים הכי טובים 2010