מארק צוקרברג והלייק של פייסבוק (צילום: Justin Sullivan, GettyImages IL)
איפה נקרא על מעלליו? צוקרברג | צילום: Justin Sullivan, GettyImages IL

מה שאנחנו אוהבים בדיגיטל זה שמדובר בתחום שכל הזמן מתחדש ומתרחב. אם פעם זה היה תחום שמזוהה רק עם חנונים, היום כמעט לכל אחד יש נגיעה אליו - אם זה דרך פרופיל הפייסבוק, החווה בפארמוויל או החשבון בג'ימייל.

לצד ערוצי הטכנולוגיה בפורטלים השונים, כמו ערוץ הדיגיטל שלנו כאן במאקו, בתחום הטכנולוגי פועלים בלוגים רבים, שחלקם נבחרו ברשימה של שנה שעברה. השנה ויתרנו על ההפרדה בין בלוגים ובין אתרים וראו זה פלא – שלושה מתוך חמשת הנבחרים שלנו הם בלוגים, שלדעתנו עושים עבודה פשוט מצוינת בסיקור התחום. אז בלי הקדמות נוספות קבלו את הנבחרת הדיגיטלית המנצחת שלנו לשנת 2010, ואם יש לכם המלצות לאתרים נוספים – שתפו אותנו בתגובות.

  טכנולוגי – כלכליסט - טכנולוגיה היא כבר מזמן לא לגיקים בלבד

אין תמונה
בגובה העיניים. כלכליסט

למה מגיע להם: כלכליסט הוא אולי צעיר האתרים הכלכליים (עלה לאוויר לפני כשנתיים), אבל בכל מה שנוגע לתחומי הטכנולוגיה, הוא לגמרי משחק במגרש של הגדולים. הערוץ הטכנולוגי שלו מציע תוכן מגוון בתחומי המחשבים, אינטרנט, היי-טק, הון סיכון, משחקי מחשב וסלולר, וכל זאת בגובה העיניים ובשפה בהירה ופשוטה.
בשילוב עם ניווט נוח, עיצוב נעים לעין וממשק ידידותי, מתקבל אחד מערוצי הטכנולוגיה המומלצים ביותר לדעתנו בקרב האתרים הגדולים, שעושה עבודה יפה גם בערוצים החברתיים עם דגש מיוחד על טוויטר. באופן אישי, היינו שמחים לראות קצת יותר כתבות וידאו וקצת פחות עומס בעמוד מסביב לכתבות עצמן, אבל זה רק כי אנחנו קטנוניים. בסך הכל, לייק גדול.

שורה תחתונה: סיקור טכנולוגי בגובה העיניים.

 ניוזגיק – לגרעין הקשה של הטכנופילים

אין תמונה
לגרעין הקשה. ניוזגיק

למה מגיע להם: כי ריבוי הכותבים ותמהיל התחומים שבהם ניוזגיק עוסק - ממדיה חברתית ועד תחום ה-IT - הופכים אותו לאתר מומלץ לכל מי שמתעניין בטכנולוגיה, ולאתר חובה לכל מי שעוסק בה ביום-יום. וזאת, נזכיר, כאשר מדובר באתר ינוקא – בן קצת יותר משנה בסך הכל, אשר כותביו אינם נהנים מגב כלכלי איתן, ומונעים מאהבה אמיתית לתחום. האתר, שבנוי בפלטפורמת הבלוגים וורדרפס, לא משוכלל או יפה במיוחד - אבל למי באמת אכפת? ממילא גיקים אמיתיים קוראים בעיקר ב-RSS. למעט העיצוב (טוב נו, גם כתבות הווידאו זקוקות לשדרוג), ניוזגיק נותן פייט מכובד בכל הנוגע למגוון התוכן ומהירות העדכון, ויש לו גם לוח דרושים קטן ונחמד, ובעיקר ממוקד. בעקבות הסכם תוכן שחתמו לאחרונה, תוכלו למצוא את תכניהם גם במעריב ובאתר nrg, בשיתוף פעולה מעניין שנמשיך לעקוב אחריו.

שורה תחתונה: טכנולוגיה מסקרים באהבה, או לא מסקרים בכלל.

HomeTheater מקום המפגש לחובבי חומרה וגאדג'טים

אין תמונה
לאודיופילים. HomeTheater
למה מגיע להם: כי דיגיטל הוא לא רק מאיפה מורידים את הסרטים באיכות הטובה ביותר, אלא גם איפה רואים ושומעים אותם, או איך מעבירים אותם מהמחשב לטלוויזיה. ובדיוק כאן HomeTheater נכנס לתמונה, עם מאמרים ומדריכים מקצועיים ומועילים לכל מי שמעוניין לרכוש מסך או סטרימר חדש, לקרוא השוואות מוצרים או לשאול שאלה באחד הפורומים הפועלים באתר. באתר אפשר גם להתעדכן בחדשות אחרונות, ובאירועים רלוונטיים כמו קורסים שעומדים להיפתח, מכירות מיוחדות ועוד. בקיצור, סביר להניח שאם חיפשתם מידע על מסכי LED או רסיברים, כבר הגעתם בשלב מסוים ל-HomeTheater. אם לא – זה בדיוק הזמן שתכירו. רק קחו בחשבון שמדובר באתר מקצועי מאד, כלומר עמוס במונחים טכניים שאולי לא יהיו מובנים לכולם – דבר שעשוי להיות גם יתרון וגם חיסרון.

שורה תחתונה: אודיופיליות היא לא מילה גסה.

  The Gadget Spot גאדג'טים, נגנים, מצלמות ומחשבים

אין תמונה
צעצועים למבוגרים. TG Spot

למה מגיע להם: קודם כל, כי בשנה שעברה הם לא נכללו ברשימת הבלוגים הטכנולוגיים הטובים ביותר, וזאת השעה לתקן. אם אתם מתלבטים איזה מכשיר סלולרי לקנות, או שאתם חולים במחלת הגאדג'טים חשוכת המרפא (שבאה לידי ביטוי בעקצוצים בידיים ובתחושה גורלית שאתם פשוט חייבים את הטאבלט הכי חדש למרות שיש לכם כבר שניים באריזה) – TG Spot הוא המקום בשבילכם. מתוחזק על ידי צוות כותבים שהם גאדג'טלוגים מושבעים, האתר מסקר בנוסף לסלולר גם טאבלטים, נגנים, מסכים וגם מוצרים מיוחדים לגיימרים. יש לו גם ערוץ סקירות וידאו ביוטיוב, עם כתבות מקצועיות ובאיכות טובה. אחלה.

שורה תחתונה: עולם שלם של צעצועים למבוגרים

  140 חדשות טכנולוגיות

140
עדכון מהיר. 140
למה מגיע להם: קודם כל, גילוי נאות: עורכת פרויקט "האתרים הכי טובים" של mako הקימה וניהלה בעבר את 140. עכשיו, לעניין: למרות שהוא האתר הצעיר ביותר בחבורה, 140 הצליח לגבש לעצמו תוך זמן קצר קהל קוראים נאמן של חובבי טכנולוגיה, המחפשים את החדשות האחרונות בעברית על גוגל, אפל או פייסבוק. האתר מתמקד בעיקר בתוכן אקטואלי, כך שרוב הידיעות המתפרסמות בו קצרות יחסית. העובדה שהוא מופעל על ידי צוות קטנטן של אנשים הינה מצד אחד חסרון במספר האייטמים המפורסמים בו מדי יום, אך מצד שני הוא נהנה מזמן תגובה מהיר במיוחד. במלים אחרות, לא פעם 140 יהיה המקום הראשון בו תקראו את החדשות, ורק אחר כך באתרים הגדולים. עיצוב האתר נקי ומינימלסיטי, וידבר למי שלא אוהב את התוכן שלו עמוס בפרסומות. עם זאת, חסרה האפשרות להירשם לעדכוני RSS לפי קטגוריות.

שורה תחתונה: למי שחייב להתעדכן ראשון.

לכל האתרים הכי טובים 2010