אתר נופש (צילום: SXC)
איך לתכנן את החופשה הבאה | צילום: SXC

כמעט בלי שנרגיש, מחליפה לאט לאט הרשת את סוכן הנסיעות. יותר ויותר אנשים ברחבי העולם בוחרים להזמין טיסות, מלונות ואטרקציות  אונליין, גם אם זה אומר לחטט בעצמם בין שפע וההנחות. לצד האתרים שדרכם נזמין את הטיול, קיימים גם אלו שיעזרו לנו לתכנן אותו, בארץ או בחו"ל, וכן מגוון אתרי דירוגים לבתי מלון ואטרקציות. בישראל קיים מגוון לא מבוטל של אתרים להזמנת נופש בארץ או בחו"ל, אך ישראלים רבים בוחרים להזמין בתי מלון דרך אתרים תוצרת-חוץ, שלעיתים כוללים דירוג ופירוט נרחב יותר על כל מלון.

רגע לפני שתתעדכנו לאן הכי כדאי לכם לטוס השנה, נסו להציץ בערוץ החופש של mako. יש פה מדריכי טיולים מלאים לבירות אירופיות, כולל שלל המלצות שוות, מדריך יעדים בעולם, עמוד מיוחד לצימרים וגם עמוד קופונים שווים במיוחד. אלה מכם שמחפשים מה לעשות עם הילדים ימצאו המוני המלצות לאטרקציות שהם ישמחו לקפץ בהן, ואלה שרק מפנטזים, יגלו שלל הפתעות שיעשו לכם חשק לצאת לחופשה הבאה, עם מגוון יעדים מוזרים, נידחים או פופולאריים במיוחד. שתהיה חופשה נעימה:

למטייל- אתר יומני המסע הגדול בישראל


lametayel
שלל טיפים. למטייל
למה מגיע להם: מאז בחירתו ב-2009 התחדש "למטייל" בתפריט תמונות המכוון את הגולשים לכתבות באתר, יותר נעים לעין מדף הבית עמוס המלל משנים קודמות. מדריך ההתמצאות באתר מקל על החיפוש המפרך, וניתן לבנות "מפת טיול אישית" אליה נוכל לצרף כתבות וטיפים שאהבנו, מבלי לשמור הכל ב"פייבורייטס". עם זאת, כדי לקרוא כתבות או טיפים של מטיילים עדיין נדרשת הרשמה לאתר, ללא תשלום.
פיצ'ר מעניין הוא האפשרות לבחור תאריך על לוח השנה ולראות אירועים מיוחדים שמתקיימים בו בארץ או בעולם, כך תדעו אם יש פסטיבל מעניין כשאתם נוחתים בהודו. הסקירות המקיפות כוללות יעדים מקוריים שלא תמיד ניתן למצוא באתרים אחרים והן מתעדכנות אחת למספר חודשים כדי למנוע את פדיחת "המלון הזה נסגר". מצאתם כתבה שאתם חייבים לחלוק עם החבר'ה? פרסמו אותה על קיר הפייסבוק שלכם.

שורה תחתונה: טיפים של מטיילים- אותנטי. חובת הרשמה- מציק.

נט-טראבל - אתר להזמנת חבילות נופש בארץ ובעולם

Net-travel
חבילות נופש. נט טראבל
למה מגיע להם: כי המחירים זולים, החיפוש נוח והעיצוב מזמין ולא צועק "הזמינו עכשיו!". נט-טראבל משתמש במערכת סינון שסורקת את מגוון העסקות בשוק בכל 15 דקות, ומעלה על דפי האתר את החבילות המשתלמות ביותר. אם אין לכם כוח לחפש, אפשר להשאיר פרטים ואת התנאים שלכם לחופשה המיוחלת, וצוות האתר יחזור אליכם תוך פחות משעה. בנוסף, האתר מציע חבילות מיוחדות למשחקי כדורגל או להופעות וכן למטיילים בודדים שרוצים להצטרף לקבוצות או לקבוצות מאורגנות של עשרה אנשים ומעלה שמחפשות טיול "בתנאים שלהן". לאחרונה נפתח גם דף פייסבוק לאתר והחיבור הישיר שלו לאתר "אוגוסטה" מאפשר קבלת פרטים על אירועים, מסעדות ואטרקציות ביעד החופשה.

שורה תחתונה: חופשה טובה היא כזו שלא צריכים לקחת חופשה כדי להזמין אותה או משכנתא כדי לממן אותה

מסלולים -  מסלולים ומעיינות ברחבי הארץ

maslulim
אהבת הארץ. מסלולים
למה מגיע להם: דוד וערן גל-אור הם אב ובן, מורי דרך, שהפכו את הכרת ואהבת הארץ לפרויקט חייהם והקימו הוצאת ספרים וחברת טיילות שמוקירה תודה לארץ זבת החלב. השניים טיילו לאורכה ולרוחבה של ישראל ומציעים כ-340 מסלולי טיול מגוונים, היישר מהשטח. מציאת המסלולים באתר נוחה למשתמש ונעשית לפי איזור, דרגת קושי ומשך המסלול הרצויים, כך שלא צריך להציק שוב ל"מטייל של החבר'ה" שימליץ לכם על מסלול. תיאור המסלול הבסיסי כולל פירוט קצר על אופי המסלול, נקודות כניסה ויציאה, העונה המומלצת, שעות פתיחת השמורה ועוד. הפירוט המלא מחייב הרשמה לאתר וקבלת קישור באי-מייל, אך כולל הרחבה על ההיסטוריה ובעלי החיים באזור, לצד סיפורים ואגדות הקשורים אליו. בנוסף, האתר גדוש בפריצות "הידעת?" שבהצצה מהירה באתר חושפות כל אחד לכמה עובדות טריוויה שבטח לא הכרתם.

שורה תחתונה: כך תמנעו הליכה של שעתיים במדבר למרות שלבשתם בגדי ים והתכוננתם לטבילה במעיין שנמצא "עשר דקות מהכביש".

גרינגו - למטיילים במרכז ובדרום אמריקה

אין תמונה
לדרום אמריקה. גרינגו
למה מגיע להם: למרות העיצוב המיושן-משהו, גרינגו מספק עצות כנות ופרקטיות למטיילים באזור, מפי מטיילים שחזרו או מצוות האתר המנוסה. חדשות האתר אמנם מתעדכנות רק אחת לשבוע ויומני מסע חדשים מפורסמים פעם בחודש-חודשיים, אך מאגר הטיפים והמידע עדכניים ושמישים לכל עת והפורומים חיים ובועטים.
עמוד "גרינגו USA" מספק מידע גם על מדינות ארה"ב, ולאחרונה נוסף לו גם פורום משלו. מחפשים שותף לטיול? תוכלו לחפש אותו לפי מין, גיל ועוד, וכן למצוא ציוד יד שנייה לטיול בלוח המודעות ולקבל מידע על תקציב וביטוחים שיש להכין לקראת הטיול.

שורה תחתונה: אל תסתכלו במוצ'ילה אלא במה שיש בה. למרות הפונטים המזעזעים והכחול-בית-חולים, כולם עדיין מבקרים כאן לפני הטיול.

מפה - מגוון אפשרויות נופש, אטרקציות ובילויים בישראל.

mapa
טיולים בישראל. מפה
למה מגיע להם: אתר "מפה" הוותיק ממשיך לספק מידע אובייקטיבי על מגוון מקומות לינה וטיול בישראל, אטרקציות למשפחות ולילדים, מופעים, מסעדות ואיך לא – מפות ומסלולי הגעה. את הפרטים היבשים ניתן למצוא באתר בחינם, אך כדי להעמיק בפרטים ולקרוא את ביקורת צוות האתר תיפרדו מ-20 שקל בחודש, או מ-12 שקל בחודש במסגרת מנוי שנתי. לזכות האתר ייאמר, כי הוא בין היחידים שאינם מושפעים מיח"צנים למיניהם, מה שהופך את המידע בו למקצועי ואמין.
לצד עמודי הפייסבוק והטוויטר, לאחרונה התחדש  האתר גם באפליקציה סלולרית, המאפשרת לקבל את כלל נתוני האתר בשטח, כך שהחשק לחומוס באמצע רמת הגולן יכול לבוא על סיפוקו בחיפוש מהיר של המסעדות הקרובות. מנוי חודשי בסלולר יעלה 10 שקלים, אך ניתן להירשם גם לחודש התנסות חינם. ראו הוזהרתם- האפליקציה לא עובדת באייפון.

שורה תחתונה: בשביל מקצועיות ואובייקטיביות (עדיין) משלמים, אבל הרעיון של ביקורת זמינה בשטח משתלם למדי.

 

לכל האתרים הכי טובים 2010