ראול, בנזמה וקאקה חוגגים במדי ריאל מדריד (צילום: רויטרס)
כמעט כל יום משחק, לפעמים הרבה יותר. שחקני ריאל מדריד חוגגים | צילום: רויטרס

כמות שידורי הספורט בטלוויזיה בישראל גדלה בשנים האחרונות בצורה מפלצתית ממש. כמעט מדי ערב ניתן לצפות במשחק אחד לפחות בשידור חי, כשלעיתים קרובות המספר הזה משלש או אפילו מחמש את עצמו. אלא שכידוע, רוב ערוצי הספורט השווים באמת הם ערוצים בתשלום, ואילו רוב צופי הספורט בישראל לא באמת רוצים לשלם. אז מה עושים?

האינטרנט מהווה פתרון לא רע לנושא, גם אם שמים בצד את שלל האתרים הלא חוקיים. אתרי הספורט הרשמיים צוברים אף הם תנופה לאחרונה, כשאת מוקד המשיכה העיקרי מהווה תוכן הווידיאו - תקצירי משחקים, מבזקי ספורט מצולמים ואף שידורים חיים של משחקים שלמים.

אז מיהם אתרי הספורט הכי טובים בישראל? שאלה מצוינת. החלטנו לעזור לכם להשיב עליה, עם חמש ההמלצות שלנו לאתרים הכי שימושיים, הכי מעודכנים והכי מעניינים בתחום הזה שאנחנו כל-כך אוהבים. מטבע הדברים ניסינו לא להכניס אתרים של קבוצות ספציפיות - גם כדי להישאר אובייקטיבים עד כמה שאפשר (ס.כ. נס ציונה שולטתתתתתת!!!1), וגם כי באמת שיש המון טובים. אז קדימה, הנה החמישיה הפותחת שלנו.

ספורט 5

אתר sport5 (צילום: צילום מסך)
כנסו כנסו, קופמן שוב צועק על שרף! אתר ספורט 5 | צילום: צילום מסך
מי אני: אתר הבית של ערוץ הספורט, הכולל עדכוני ספורט שוטפים מהארץ ומהעולם, אזור וידיאו נרחב, שידורים וסיקורים חיים של אירועי ספורט שונים, לוח תוצאות ולוח שידורים של ארבעת ערוצי ספורט 5 בטלוויזיה. 

באתר ניתן למצוא כתבות וטורים בענפים השונים מאת פרשני ערוץ הספורט, קטעים מתוכניות ערוץ הספורט, ובהן גם "חדשות הספורט" ו-"יציע העיתונות" במלואה, תקצירי משחקים וכתבות וידיאו מהליגות בישראל ומגביעי אירופה השונים בכדורגל ובכדורסל, תקצירים מהליגות הבכירות באירופה בכדורגל ואף קטעי וידיאו מה-NBA. באתר גם מתחם בנושא הימורי ספורט, מתחם בידורי בשם "מציצים" וגם רשת חברתית בנושאי ספורט.

למי מתאים: לכל מי שרוצה להתעדכן בחדשות ספורט בטקסט ובמיוחד בווידיאו, למי שפספס את הריב האחרון של קופמן עם שרף, ולמי שסתם בא לו לראות קצת גולים יפים.

יתרונות: כמובן שהיתרון הכי גדול של אתר ספורט 5 הוא גוף הספורט הגדול שעומד מאחוריו. כאתר הבית של ערוץ הספורט, ספורט 5 מכיל כמות גדולה מאוד של תכני וידיאו מעולים וטורים מעניינים של טובי פרשני ערוץ הספורט - אבי מלר, נדב יעקבי, ירון טלפז ועוד. באתר ניתן למצוא קטעי וידיאו בלעדיים בין אתרי הספורט הישראלים, ובנוסף גם שידורים חיים שלא ניתן לצפות בהם בשום מקום אחר ברשת. עבודת העריכה החכמה והמשובחת שמורגשת בדרך כלל באתר עושה חשק לחזור אליו כל פעם מחדש.

חסרונות: החיסרון הגדול ביותר באתר הוא הניווט הלקוי בו. גם למי שמכיר את האתר מקרוב קשה להתמצא בו ולמצוא בו דברים. מנוע החיפוש של קטעי הווידיאו בעייתי ולא פועל כהלכה ותפריטי הניווט פשוט לא נוחים. מאתר העוסק בתכני טלוויזיה, ניתן היה לצפות לאזור ברור ומוגדר שיכיל תוכניות מלאות לצפייה באתר. חסרון נוסף עבור הגולש המצוי הוא ההתעקשות של ספורט 5 לדרוש לעיתים כסף על צפייה במשחקים בשידור חי דרך האתר. קצב העדכון של ענפים שאינם מרכזיים אף הוא לוקה קצת בחסר.

שורה תחתונה: אתר מאסט לכל חובב ספורט בישראל.

ONE

אתר one (צילום: צילום מסך)
ולא רק בגלל גליצ'ים. אתר ONE | צילום: צילום מסך
מי אני: אתר ONE, בהנהלתה של אופירה אסייג, הוא למעשה אתר הספורט הפופולארי ביותר בישראל, הכולל עדכוני ספורט שוטפים וכתבות מגזין בשלל ענפי הספורט בארץ ובעולם. באתר לוח תוצאות חי, טורי דעות ופרשנויות של פרשנים ושחקני עבר בעלי שם, מתחם הימורי ספורט נרחב, אזור סאטירי ומתחם רכילות ספורט בשם "גליצ'ים". באתר ניתן לצפות בקטעי וידיאו ובשידורי וידיאו במתחם ONE TV וכן להאזין לתוכנית הספורט הפופולארית של "רדיו ללא הפסקה" בהנחייתם של אופירה אסייג ואיל ברקוביץ'.

למי מתאים: לכל אוהד ספורט שרוצה לדעת מה חדש.

יתרונות: ONE הוא אתר הספורט הגדול בישראל - יעידו כמויות הטוקבקים - ומאחוריו עומדת מערכת תוכן ענקית ממש. האתר מתעדכן במהירות רבה מאוד, במיוחד בזמן סיקורי משחקים, וכמות התכנים בו ענקית. את טורי הדעות והפרשנויות ב-ONE כותבים בדרך כלל שמות גדולים ומוכרים מעולם הספורט שלנו, מדורון ג'מצ'י ועד חיים רביבו. ל-ONE פרסומים ראשונים רבים וכן אג'נדה ברורה במגוון נושאים, כמו המאבק נגד גביית תשלום עבור שידורי ספורט בטלוויזיה. מתחם הרכילות "גליצ'ים" הפך כבר מזמן למשהו שכולם מדברים עליו, גם אם לא תמיד מודים בזה.

חסרונות: על אף היותו אתר הספורט המוביל בישראל, ONE לא חף מבעיות ולעיתים יש הרגשה שהמהירות והכמות זוכות שם לעדיפות קלה על פני האיכות - מחיר שצריך כנראה לשלם בכדי להתעדכן בתכנים במהירות כה רבה. ל-ONE לא תמיד יש יכולת להתחרות עם תכני הווידיאו של ערוצי הטלוויזיה, אם כי כמות הווידיאו באתר ואיכותו גדלה בהתמדה. 

שורה תחתונה: כנסו כנסו, אתם ממש לא רוצים להיות היחידים שעדיין לא שם.

Ynet ספורט

Ynet ספורט, צילום מסך (צילום: צילום מסך)
גדול ומקצועי. Ynet ספורט | צילום: צילום מסך
מי אני: מדור הספורט של פורטל התוכן Ynet מבית "ידיעות אחרונות". האתר כולל כתבות ועדכוני ספורט בטקסט ובווידיאו, לוח תוצאות, טבלאות מעודכנות של ליגות בארץ ובעולם, מבזקי ספורט, תקצירים מהליגה האיטלקית בכדורגל ועוד.

למי מתאים: לכל מי שמעוניין לדעת מה קורה בספורט בארץ ובעולם.

יתרונות: ל-Ynet ספורט דסק גדול ומקצועי, שמספק כתבות מעודכנות ומפורטות, כתבות וידיאו ומבזקי וידיאו על בסיס יומי, וכן סיפורים בלעדיים ופרסומים ראשונים. עם הגב של "ידיעות אחרונות", Ynet ספורט עושה לעיתים שימוש בתכנים מהעיתון, והוא שומר על קו חדשותי אמין ונקי.

חסרונות: החיסרון הכי גדול ב-Ynet ספורט הוא ללא ספק הניווט הלא נוח באתר. סרגל הניווט העליון דל מדי ולא מכיל מספיק קטגוריות, וגם הקטגוריות עצמן לא מחולקות מספיק לקטגוריות משנה. כך לדוגמא, תחת "כדורגל ישראלי" אפשר למצוא רק את תת-הקטגוריה "ליגת העל".

שורה תחתונה: עיתון ספורט - באינטרנט.

ספורט 1 ספורט 2

אתר sport2 (צילום: צילום מסך)
לחובבי הליגה האנגלית, ולא לממהרים. אתר ספורט 1 וספורט 2 | צילום: צילום מסך
מי אני: אתר האינטרנט הצעיר של ערוצי הספורט של חברת צ'רלטון, ספורט 1 וספורט 2. באתר ניתן למצוא בעיקר תקצירים ממשחקים בליגות שצ'רלטון מחזיקה בזכויות השידור שלהן, כמו הליגה האנגלית, הגרמנית והבלגית בכדורגל, משחקי מוקדמות המונדיאל ועוד. באתר גם מספר מאמרים מאת פרשני הערוצים - זאב זלצר, סלבה ברזילאי ועוד.

למי מתאים: מתאים במיוחד לחובבי הליגה האנגלית, למי שמחפש לצפות ברשת בקטעים שלא באתר ספורט 5, ולבעלי סבלנות.

יתרונות: כבר אמרנו שווידיאו הוא אולי הדבר הכי חשוב באתר ספורט, וזהו כנראה היתרון היחיד של אתר ספורט 1 וספורט 2. מאחר וערוץ הספורט - המתחרה היחיד עם צ'רלטון בתוכן הווידיאו - לא מחזיק בזכויות השידור של ליגות רבות, האתר של צ'רלטון מהווה למעשה פלטפורמה חוקית יחידה בישראל לצפייה בתקצירי משחקים אלה. בקיצור, כשאוהד מנצ'סטר או ליברפול רוצה לצפות בשערים של קבוצתו, ובעברית, הוא יכול לעשות את זה רק כאן.

חסרונות: נתחיל מזה שבשלב זה לא רבים בכלל מכירים את האתר, שנמצא כאמור די בחיתוליו. כמו כמות הגולשים, גם כמות התוכן בו קטנה מאוד כרגע, והוא מתעדכן לאט מאוד. תוכן הווידיאו באתר, שהוא למעשה הסיבה היחידה להיכנס אליו עכשיו, לא מסודר בצורה מספיק נוחה, והוא גם משתנה בהתאם לזכויות של צ'רלטון. 

שורה תחתונה: אתר וידיאו עם פוטנציאל גדול, למרות שבינתיים הפוטנציאל עולה על המימוש.

אתר ספסל

אתר ספסל (צילום: צילום מסך)
אתר עושים באהבה, או לא עושים בכלל. אתר ספסל | צילום: צילום מסך
מי אני: "הבית של הכדורסל הישראלי" לפי הגדרתו, הוא אחד מאתרי הספורט (והאינטרנט בכלל) הוותיקים בארץ. האתר פועל באופן רציף משנת 1997 בעזרת כתבים וצלמים שרובם עובדים בהתנדבות למען המטרה. האתר כולל ארכיון מרשים וסטטיסטיקות שהולכות עד שנת 1991 (!), כמו גם כתבות מגזין, טורי דעה ובעצם כל מה שקשור לכדורסל ישראלי.

למי מתאים: לכל חובב כדורסל בכל הרמות, החל מכאלה שלא יודעים מה זה ליי-אפ ועד כאלה שמזהים חילופי הגנות תוך כדי מהלך.

יתרונות: מדובר באתר מקיף בצורה בלתי רגילה ולעומת שאר אתרי הספורט הגדולים והפורטלים – הוא לא נוקט בשום אג'נדה ברורה בעד או נגד קבוצה מסוימת. כתבי האתר מעידים על עצמם שאינם עיתונאים, אך זו דווקא נקודה שמוכיחה את עצמה לטובה – מכיוון שכל האתר נראה שהוא נכתב מאהבה ובגובה העיניים של הגולשים.

חסרונות: עם כל הכבוד לאהבה, להתמדה ולהשקעה – קשה להסתיר את העובדה שמדובר באתר מאוד עני מבחינה ויזואלית, שלא לדבר על תכני וידיאו שנהפכו להיות גולת הכותרת של האינטרנט בסוף העשור הראשון של שנות האלפיים. בנוסף, צפייה בנתונים הסטטיסטיים כרוכה בהרשמה לאתר הנעשית בתשלום לא מבוטל.

שורה תחתונה: האתר הטוב ביותר לספורט הייצוגי מספר אחת של ישראל.

לא נכנסו וחבל:

וואלה! ספורט, אתר שוונג, אתר ההתאחדות לכדורגל, אתר הוועד האולימפי בישראל, אתר הופס, נענע10 ספורט, ויקיפועל.

 

חזרה אל 100 האתרים הטובים בישראל