נער ושתי נערות מסתכלים על מסך מחשב (צילום: vgajic, Istock)
ברגע שמתחילים, אי אפשר להפסיק | צילום: vgajic, Istock

אנחנו אוהבים להוריד. להוריד סרטים, סדרות, משחקים, תוכנות, מה לא. השטח המלבני הזה שמתמלא בצבע ירוק במהירות (ולפעמים באיטיות מרגיזה) ברגע שאנחנו לוחצים על OK, זה נותן לנו עוד סיבה אחת לחייך. למעשה, פה בערוץ דיגיטל כבר הראינו לכם איך ומה הכי כדאי להוריד, איך להוריד קבצים בביטורנט, איך בודקים מהירות הורדה ואיך לגבות את הקבצים שלכם כדי שכל מה שהורדתם לא ייעלם עם איזה וירוס.

האם גם אתם מקבלים סיפוק מכך כשהדיסק הקשיח החיצוני שלכם מלא בסרטים לעייפה, בתוכנות ומשחקים? אז תמשיכו לקרוא; הבאנו לכם רשימה של חמישה אתרים ישראליים ומאוד מוצלחים של הורדות:

האתר: הורדות נענע 

אין תמונה
הורדות נענע

אתר ההורדות של נענע התחדש בעיצוב עדכני ועיצוב נוח למשתמש ופחות צורם לעין מהעיצוב הקודם. הוא שמר על המתכונת הנפלאה של הורדות לפי קטגוריה ומציע להורדה בצורה חוקית משחקים נוסטלגיים כמו GTA2 ו-America's Army 3. בין היתר ניתן למצוא תוכנות שיתוף להורדה כמו אימיול ו- uTorrent.

יתרונות: כמובן שהיינו רוצים להגיד לכם לא לוותר על הורדת ה-GTA2 אבל זה נראה לנו בנאלי שתורידו אותו כבר, אז החלטנו לציין לשבח את מדור פיתוח האתרים שמציע מגוון ענק; תוכנות קוד פתוח המציעות בניית אתרים בקלות כמו כלים ליצירת כפתורים מגניבים ועוד.

חסרונות: לעומת המדור המתחרה של תפוז, סידור הקטגוריות בנענע לא ממש נוח וקשה להבין מי נגד מי כשמחפשים למשל תוכנת אנטי וירוס חינמית.

שורה תחתונה: מדור ההורדות הוותיק ביותר בישראל ממשיך לספק כמויות של הורדות חינמיות אך הגיע הזמן שמישהו יתעורר בנענע ויחליף את העיצוב.

האתר: תפוז תוכנות 

אין תמונה
תפוז תוכנות

מדור ההורדות של פורטל תפוז מספק קישורים לאלפי תוכנות, כלים ויישומים שימושיים למחשבים ששימוש בהם אינו עולה כסף או תוכנות המוגבלות לתקופת שימוש. מלבד זאת גם קיים מדור משחקים חינמיים להורדה, מדור מקינטוש ואפילו תוכנות למחשבי כף יד.

יתרונות: סידור התוכנות ממש נוח וניתן להגיע לתוכנה המבוקשת בלחיצת כפתור הודות לסידור הקטגוריות והתת קטגוריות הנוח. למעשה הכול פה בעצם חינם אין כסף ככה שלצייד את המחשב שלכם בתוכנות שימושיות שלרוב גם יעילות לא יעלה לכם שקל, מקסימום יגביל אתכם בזמן השימוש.

חסרונות: מכיוון שמדובר באתר די חוקי, לא תמצאו גרסה מלאה לפוטושופ או משחקים מלאים מבלי לשלם, מקסימום גרסת דמו משעממת.

שורה תחתונה: הורדות מבלי לשלם שקל אבל לא כולן באמת שוות משהו.

האתר: iDown 

אין תמונה
iDown

אתר iDown הישראלי הוא ללא ספק אחד ממקורות הגאווה שלנו ברשת האינטרנט הישראלית. מדובר בפורטל הורדות ענק המספק תדיר קישורים להורדות לכל סוגי התוכן: משחקים הכי חדשים בגרסאות מלאות, אלבומי מוזיקה, סרטים עם תרגום מובנה (לפעמים אפילו לפני שהגיעו להקרנה בארץ), סדרות ישראליות וסדרות איכות מחו"ל הכוללות תרגום מובנה, סרטי HD וגם תוכנות מלאות בכל סוגי התוכן.

יתרונות: האתר מתעדכן על בסיס יומי וכל משחק חדש או סרט שהודלף לרשת האינטרנט העולמית, מגיע לעמוד הראשי של האתר תוך דקות. יתרון נוסף הוא ההורדות הישירות שהאתר מספק. על מנת להוריד מהאתר לא תצטרכו תוכנת שיתוף מעצבנת, רק חיבור לרשת ודפדפן גלישה. למכורים להורדות נמליץ להצטייד גם במנהל הורדות שמשפר את מהירות ההורדה פלאים, שאותו תוכלו להוריד מהאתר.

חסרונות: כמו שהבנתם, האתר לא ממש חוקי וזאת בעקבות סוג התוכן שהוא מספק. בעלי האתר מתנערים מאחריות מכיוון שהלינקים שהם מספקים באים מרשת האינטרנט ולא מאוחסנים על גבי השרתים שלהם וכך יד החוק מדלגת מעליהם.

שורה תחתונה: מקור ההורדות העיקרי הבא שלכם. אין צורך להירשם על מנת להוריד ומהירויות ההורדה מהשרתים מאוד מהירה.

האתר: הורדות.נט 

אין תמונה
הורדות.נט

פורטל הורדות גדול המספק באופן קבוע קישורים להורדת משחקים, סרטים, סדרות, תוכנות ועוד. האתר פועל במתכונת די דומה לאתר iDown וכולל גם הוא מאגר גדול של קהילת מורידים ומעלים שמספקים לאתר תוכן על בסיס יומי.

יתרונות: אתר הורדות.נט הוא יתרון אחד גדול. ניתן להוריד בו כל מה שרוצים והכי חשוב, שום דבר לא יעלה לכם כסף. הקישורים קלים לגישה ומהירות ההורדה באמת מהירה.

חסרונות: לא ממש חוקי אבל מי אנחנו שנקטר על הורדות מלאות בחינם. מדור הורדות לאלבומי מוזיקה קצת חסר, אך מלבד זאת אין עוד חסרונות.

שורה תחתונה: כל התוכנות, המשחקים, והסדרות בחינם. לא חוקי, אבל חינם.

האתר: TVnetil 

אין תמונה
TVnetil

פורטל הטלוויזיה של ישראל. תודות לאתר, אלפי אנשים כבר התנתקו מהטלוויזיה הביתית ומורידים את התוכניות האהובות עליהן מבלי לשלם כסף לאף חברת טלוויזיה. מהפורטל ניתן להוריד סדרות שלמות, פרקים בודדים ועוד. כל התוכניות מוקלטות למעשה מהשידור המקורי ומועלות על ידי משתמשי האתר מבלי רווח נראה לעין בתמורה. בעזרת האתר ניתן ליהנות מכל התוכניות שמשודרות בישראל או שודרו מבלי לשלם חשבון חודשי לחברת הטלוויזיה. בנוסף גם מתחזק האתר מדור חדשות טלוויזיה ולוח שידורים יומי הכולל מדד רייטינג.

יתרונות: האתר מתעדכן על בסיס יומי, והגעת תוכנית לאתר מרגע שידורה לוקחת מספר שעות בודדות ולפעמים אפילו פחות, תלוי בביקוש. סידור התוכניות לפי שם וסוג התגלה כנוח במיוחד. כל זה והשימוש באתר לא עולה כסף. שמישהו יעיר אותנו שהחלום ייגמר.

חסרונות: אין חסרונות. האתר הזה הוא בול פגיעה.

שורה תחתונה: אין דרך להגיד את זה יותר טוב: מלבד הקלטת מהדורות חדשות, אתר TVnetil מספק חוויה מגוונת יותר מהטלוויזיה בסלון שלכם וכל זה מבלי תשלום על שימוש באתר.

 

חזרה אל 100 האתרים הטובים בישראל
.

 

השתתף בהכנת הכתבה: עמרי פדידה