שבץ נא. (מימין לשמאל: ג'ייקוב,קורס,קארן) (צילום: רויטרס)
אופנה, טיפוח וכל מה שמסביב | צילום: רויטרס

 לפני הכל, נקדים ונפתח במסקנה מטרידה: לייף סטייל הינו מושג א-מורפי שככל הנראה לא באמת קיים מחוץ למגזיני כרומו אמריקאיים. התמהיל החמקמק הזה בין עיצוב הבית, אופנה, אוכל טוב, שיער בריא ופנים מטופחות אולי בא לידי ביטוי במוסף סגנון ובמגזיני נשים, אך לא ברשת האינטרנט הארצישראלית (למען האובייקטיביות, אנחנו מתעלמים לרגע מהבייבי הפרטי שלנו).

אז מה כן יש לנו בדפדפן? בלוגים של חובבי אופנה אנונימיים שמצטלמים באאוטפיטים מעוררי השראה, פורומים מלאים בדיוני מופת אודות המלתחה של נינה וטוקבקיסטים ששופכים מידע מפתיע על סוגיות שהוזנחו באייטמים. במילים אחרות: המידע האיכותי והעדכני באמת מסתתר בשוליים, בפינות של האינטרנט. במרכז קיימים כמה עוגנים עיקריים שמנסים לגעת, לפחות חלקית, באחת מצלעות הלייף סטייל: אחד מתמחה באופנה, אחר מתמקד בטיפוח, שלישי שם דגש על מחקרי בריאות. אז עד שתקום גרסה עברית לאתרים כמו Elle ו- Handbag, נאלץ להסתפק בסחורה המקומית והממוקדת יותר. החדשות הטובות: בתחומים מסוימים אנחנו לגמרי אמריקה. להלן חמשת דובדבני הסטייל המוצלחים ברשת.

אתרי אופנה- וואלה אופנה
וואלה אופנה. עשיר, מעמיק, איכותי (לפעמים מדי) | צילום:
 האתר: וואלה! אופנה

מי אני: ללא ספק האתר המוביל בתחומו בביצת האופנה המקומית. העיצוב מקצועי ומזמין, בעמוד הראשי מופיעים טיזרים אטרקטיביים לכתבות העדכניות ביותר (סקירת טרנדים, ביקורות מוצרים וקולקציות, חדשות מחו"ל, ראיונות עם מעצבים ועוד), הניווט בין הקטגוריות חכם ונוח, והתכנים – אוי, התכנים! – ערוכים לעילא ואיכותיים להפליא. לסבלניות מבינכן מצפה שיעור מאלף בענייני סטייל, מובילי דעה ומקורם של הטרנדים החמים בשוק – כל זאת בהנחה שתקראו בעיון את כל כתבות העומק שהאתר מציע. לאלו שמספקות בעדכוני בזק ובעיקר רוצות לשטף את העיניים, מחכות הפקות אופנה מושקעות, כתבות וידיאו קלילות ופינת "המציאון" הנחמדת. רק אזהרה אחת לפני שאתן יוצאות לדרך: לחברים בוואלה אופנה יש נטייה לקחת את עצמם ברצינות תהומית. לכן צפו להרבה גיבובים אודות הקונספציה של המעצבת החד-הורית מגרמניה ועל המהות העיצובית העומדת מאחורי הסטרפלס.
למי זה מתאים: לכל מי שבאמת אוהבת אופנה, ושמות כמו "ווג" ו"אל" אינם זרים לה.
יתרונות: עיצוב נאה, תכנים מעמיקים, הפקות אופנה מנקרות עיניים ומנגנון עדכון מפתיע.
חסרונות: עבור חובבת האופנה הממוצעת, וואלה! אופנה עשוי להיות קצת הארד קור. בלי לרמוז לרגע שאיכות היא מילה גסה, חלק מהתכנים המפוארים של האתר הזה לא ממש מדברים בגובה האייליינר, שלא לדבר על מושגים כמו "הומאז' למודרניזם". לשיקולכן.
שורה תחתונה: אתר האופנה העברי הרציני ביותר ברשת. לינק חובה בפייבוריטס.

אתרי אופנה- מנטה
מנטה. אינפורמציה עשירה בנושאי בריאות שונים | צילום:
 האתר: מנטה

מי אני: גרסה מקוונת של מגזין הבריאות המודפס "מנטה", המספקת מגוון כתבות בענייני גוף, נפש, ודרכים לפנק את השניים. האתר מספק מענה עבור קשת רחבה של קוראים (נשים, גברים, צעירים וקשישים), ומאגד תחת קורת גג משתופת תחומים כמו בריאות, סקס, כושר וטיפוח. תכנים לדוגמה: בקטגוריית הבריאות ניתן לקבל טעימה ממחקרים חדשים, סקרים וראיונות עם מומחים; בערוץ הסקס תמצאו טיפים, חדשות ואפילו ביקורת קונדומים; בערוצי הכושר והתזונה תוכלו לקרוא על דיאטות חדשניות, תוספי תזונה מומלצים ובניית שרירי בטן מפוסלים; ערוץ הטיפוח נוגע בכל מה שקשור לניתוחים פלסטיים, מוצרי אנטי אייג'ינג, ומזעור הסכנות הבריאותיות הכרוכות בהם. הכל כתוב בצורה נהירה ואינפורמטיבית, וארוז בעמוד ראשי מסודר וקל לניווט.
למי זה מתאים: לכולם, אבל בתנאי שבאים במטרה להשכיל ולהתעדכן – לא כדי לרכל על צבעי המניקור החמים של העונה.
יתרונות: נותן מענה שחסר באתרי טיפוח ואופנה מקומיים, כגון מה צריך לבדוק לפני שמזריקים בוטוקס, איך לישון כמו שצריך ומה המחיר שגובות מאיתנו נעלי העקב.
חסרונות: לא ממש מתמקד בסטייל ושיק, אלא יותר בחלק המעשי של מה שמכנים "לייף סטייל" – כלומר איך לשמור על הגוף, היחסים והדיאטה.
שורה תחתונה: השלמה מעשית למגזיני נשים ופורטלי אופנה למיניהם.

אתרי אופנה- בוטיק
בוטיק. תורם לקהילת האופנה | צילום:
 האתר: בוטיק

מי אני: אתר קהילתי סמי-מחתרתי שיצרה מיכל ארמן, מומחית מולטימדיה תל אביבית עם זיקה חזקה לאופנה. אחרי שעבדה במגזינים נחשבים בחו"ל ובחברות סטארט אפ שונות, החליטה ארמן ליצור פורטל ישראלי ראשון מסוגו (או לפחות מתיימר להיות כזה) שירכז כל מה שחובבי אופנה מקומיים צריכים לדעת, החל מחדשות ואירועים, דרך ספריית לינקים שימושיים ועד לשדרת המבצעים המקומית. אבל השוס האמיתי של האתר הוא הקונספט – משהו בין בלוג לפורום המאפשר לגולשים ליצור לעצמם פרופיל, להעלות ולשתף תכנים, וכמובן להכיר חברים חדשים מהתחום. האתר מעוצב בגווני לבן-ורוד-אפור נעימים לעין, וקשה ללכת בו לאיבוד: מימין מופיעות הקטגוריות, במרכז התכנים עצמם ומשמאל פרסומות ותיבת מסרים. למרות שניכרת השקעה ברעיון ובתכנים, האתר לא מוכר במיוחד ולכן עדיין לא ממשמש את החזון שלשמו נוצר – להפוך לחממת האופנה הישראלית האולטימטיבית.
למי זה מתאים: לכל חובבת אופנה שיש לה סבלנות לשוטט בין הקטגוריות ולפשפש באייטמים, אך בעיקר לאנשי מקצוע מהתחום כמו מעצבים, צלמים וסטייליסטים, שרוצים להציג את הקולקציות שלהם ברשת או לחפש שיתופי פעולה חדשים.
יתרונות: ממשק פשוט ונוח, הפקות אופנה מרעננות פרי יצירתם של שמות אנונימיים ששווה להכיר, ובקטגוריית שאל את המומחה מסתתר מאגר טיפים משובח בענייני טיפוח וסטייל.
חסרונות: החדשות מתעדכנות באופן לא עקבי, הקהילה עדיין מצומצמת ולנו באופן אישי חסרה דעתם של הגולשים על הקולקציות והמוצרים המתפרסמים באתר.
בשורה תחתונה: אתר אינטימי ומושקע עם הרבה פוטנציאל. שווה להציץ.

הבלוג של אנה פשיוניסטה
פאשיוניסטה, התחיל כבלוג | צילום:
 האתר: פאשוניסטה

מי אני: ממתק אופנה דיגיטלי תוצרת הארץ, השייך למעצבת המתחילה אנה וולדצ'ינסקי, אשר התחיל את חייו כבלוג וצמח להיות אתר מקצועי לכל דבר ועניין. לטעמנו מדובר בפורטל האופנה העברי המוצלח ביותר מבחינה ויזואלית: הוא מורכב מבוקסות של תכנים ותמונות, אשר באורח פלא מצליחות למשוך את העין ולא להעמיס עליה, ויוצר תחושה של חנות ממתקים מלאה בגודי'ס – פשוט עושה חשק לשוטט ולחקור. בפנים מחכים אייטמים קצרצרים פרי עטה של וולדצ'ינסקי, המגדירה את עצמה כמכורה לאופנה וככזו יודעת בדיוק אילו סקירות ועדכונים לספק לקוראיה.
למי זה מתאים: למכורות לבלוגים על טהרת האופנה, סטייל אפונה והסודות של ויקטוריה, אבל מחפשות משהו עם קצת יותר בשר ותוכן.
יתרונות: מכיוון שהתכנים נכתבים מזווית של מישהי שיכלה להיות החברה הכי טובה שלך, הפוקוס על ענייני האופנה העילית אינו מתפרש כיומרני או מרתיע. להיפך - המידע נגיש והאווירה כיפית.
חסרונות: מי שמחפשת אתר אופנה עשיר בטיפים, מבצעים ותמונות מקולקציית החורף הקרובה של קסטרו תתאכזב לגלות שהפאשוניסטה לא מספקת את המענה הזה. מדובר בגלגול מפותח של בלוג אופנה מגניב, לא יותר.
שורה תחתונה: לא בדיוק התנ"ך האופנתי של הרשת הישראלית, אבל בהחלט מפלט משובח לשעות הפנאי. הכי קרוב למסיבת בנות וירטואלית.

אתרי אופנה- ביוטי
ביביוטי. מידע רחב על טיפוח ואיפור | צילום:
 האתר: Bbeauty

מי אני: פורטל אופנה ורוד ועמוס כל טוב, השם דגש על כל מה שקשור בטיפוח ומקיאז' – שיער, ציפורניים, תיק איפור וכו'. מאחורי הקלעים עומד צוות מקצועי השואף להביא לדפדפן הביתי שלך את המידע העדכני ביותר בענייני קוסמטיקה: אילו בשמים עלו לאחרונה ארצה, כיצד לשמור על כפות הרגליים בקיץ ואיזה צבע שיער יעשה הכי טוב לפריזורה שלך. ממבט ראשון, האתר נראה חובבני משהו, אך ברגע שמתרגלים לגוון הפוקסיה המסנוור – קל להתמצא בו. החלק הימני של המסך מחולק לכרטסות נושאים, ביניהם ביוטי בלוגס, איפור, טיפוח, שיער, גלריות ועוד. כל כרטיסיה מחולקת לקטגוריות – כתבות, עודף ממאה (מוצרים במחירים עממיים), ועשירון עליון (מצרים במחירים מופקעים). התכנים קצרים ועניינים, המידע שימושי והרמה סבירה פלוס. לא בדיוק מופת אתרי הלייף סטייל, אך בהחלט מספק את הסחורה לקראת שופינג עצבני בסופרפארם.
למי זה מתאים: לנערות חומרניות שאוהבות לעשות שיעורי בית לפני שהן צובעות את שערן או משפריצות בושם חדש.
יתרונות: מספק מידע שימושי ועדכני על מוצרי הקוסמטיקה לסוגיהם. אהבנו גם את ספריית הלינקים העשירה של חברות הטיפוח העולמיות, ואת היופי של לוח – פורום המרכז מודעות דורשים בתחום עיצוב השיער והאיפור.
חסרונות: חסר לנו החיבור המתבקש לאופנה וסטיילינג. הבו לנו אקססוריז, בבקשה.
שורה תחתונה: אתר טיפוח חביב ושימושי, שלא מריח ממסחריות. אהבנו.

 

חזרה אל 100 האתרים הטובים בישראל

 

השתתפה בהכנת הכתבה: צליל שרון