אייפד מיני - רטינה (צילום: Justin Sullivan, GettyImages IL)
הצרכנים התלוננו על איידיגיטל | צילום: Justin Sullivan, GettyImages IL

המועצה הישראלית לצרכנות של ממשלת ישראל הגישה לבית המשפט תביעה - ובקשה להכיר בה כייצוגית - נגד חברת איידיגיטל (iDigital) המשווקת את מוצרי אפל בישראל. המועצה לצרכנות טוענת כי איידיגיטל והחברה הבת שלה, אייקון גרופ, אינן מספקות שירות כמחוייב בחוק לישראלים שרכשו דרכן מוצרי אייפוד ואייפד.

הטענה המרכזית של המועצה לצרכנות היא כי איידיגיטל אינה מחזיקה בישראל חלפים למוצרי אייפד ואייפוד וכי לקוח שמכשירו נפגע מחויב לקנות מהחברה מכשיר חדש, בהנחה של 25% ממחירו המלא, במקום לרכוש רק את הרכיב התקול. כך נכתב בתביעה: "בתעודת האחריות הניתנת נכתב כי 'אספקת חלקי חילוף לציוד אייפוד או אייפד שמחירו עולה על 300 שקל תבוצע על ידי החברה לפי דרישה עד 12 חודשים מיום תום שנת האחריות הראשונה (היינו שנתיים מהרכישה - א"ז) באמצעות ערכת חלקי חילוף שלמה שעלותה 75% מעלות ציוד דומה באותה עת'.

"תעודת האחריות אינה מגלה לצרכן כי לאמיתו של דבר ערכת חלקי חילוף שלמה אינה כשמה - אלא מוצר שלם. בפועל, הצרכן נדרש לרכוש מוצר שלם ולרוב דרישה זו נודעת לצרכן רק לאחר שהמכשיר ניזוק או שנמצא בו ליקוי. במועד זה הצרכן ניצב בפני שוקת שבורה. התנהלות זו גורמת ללקוחות רבים המעוניינים בתיקון המכשיר שבידם באמצעות החלפת חלק, לקבל שירותי תיקון על ידי מי שאינו טכנאי מוסמך מטעמן (מעבדה פרטית - א"ז)".

המועצה לצרכנות כותבת כי חובת אחזקת ואספקת החלפים חלה על איידיגיטל מכוח תקנה 3(ב) לתקנות האחריות והשירות לחוק הגנת הצרכן. המועצה מזכירה גם כי "מכשירי האייפוד והאייפד מיובאים בלעדית על ידי אייקון". לטענת המועצה, התביעה מוגשת עקב תלונות בנושא: "אל המועצה לצרכנות הגיעו תלונות בדבר התנהלות איקון ואיידיגיטל". את המועצה מייצג עו"ד אלון קלמנט ממשרד גיל, רון, קינן ושות'.

מאיידיגיטל לא נמסרה תגובה.

לכתבה המקורית באתר TheMarker

וגם:
>> כך נראית מדינה שנותנת לבנקים להתמוטט במקום לחלץ אותם
>> חברה בריטית מרוויחה עשרות מיליוני דולרים ממכירת דרכונים אירופיים