טאבלט ה-Kindle Fire HDX 8.9 של אמזון (צילום: אמזון)
טאבלט ה-Kindle Fire HDX 8.9 של אמזון | צילום: אמזון

אמזון, חלוצת הקמעונאות באינטרנט שהפכה בשנים האחרונות לאחת החברות הבולטות בתחום הטכנולוגיה, חשפה אמש את הדור השלישי של הטאבלטים שלה, המשווקים תחת שם המותג "קינדל פייר" לצד קוראים אלקטרוניים.

בואו לפייסבוק של נקסטר

הטאבלטים החדשים של החברה, שזכו לשם Kindle Fire HDX, נראים כלפי חוץ דומים למדי לקודמיהם – מחשבי לוח בעלי מסכים בגדלים של 7 ו-8.9 אינצ', אך צידיהם האחוריים זוויתיים יותר והם דקים וקלים יותר מדגמי השנה שעברה. מבחינת מפרטים, שני הדגמים נכנסים ישר לרשימת מובילי השוק, עם מעבדים מרובעי-ליבות מדגם Snapdragon 800 של קואלקום במהירות 2 גיגה-הרץ, זיכרון עבודה (RAM) בנפח 2 גיגה-בייט, מסכים איכותיים ברזולוציות של 1,200x1,920 נקודות בגרסת ה-7 אינצ' ו-1,600x2,560 נקודות בגרסת ה-8.9 אינצ' – צפיפות של יותר מ-300 נקודות לאינצ' בשתי הגרסאות. למכשיר הקטן יותר יש מצלמה קדמית בלבד לשיחות וידאו, בעוד לדגם הגדול גם מצלמה אחורית עם חיישן 8 מגה-פיקסל ותמיכה בצילום וידאו באיכות HD. מבחינת חיי סוללה מבטיחה החברה כי הם מחזיקים כ-11 שעות, או כ-17 שעות במצב קריאה החסכוני בסוללה.

התוכנה שמריצים המכשירים מבוססת על אנדרואיד 4.1/4.2 (ג'לי בין) של גוגל, אך בגרסא סגורה יותר שמפותחת על ידי אמזון עצמה ונקראת Fire OS 3.0, או בשם קוד "מוחיטו". במערכת זו הוחלפו כל שירותי גוגל בשירותי אמזון עצמה, כחלק מאסטרטגיית המכשירים של החברה: "קודם כל: מוצרי פרימיום במחירים שאינם פרימיום", הסביר המנכ"ל ג'ף בזוס לעיתונאים. "שנית: לעשות כסף מהשימוש של האנשים במוצרים, ולא מהקנייה עצמה". המערכת מציעה רכישת תכנים מחנויות אמזון, הכוללים אפליקציות, ספרים, סרטים וסדרות וגם מוסיקה. כך מרשה לעצמה החברה למכור את המכשירים לצרכנים במחירי עלות מתוך הנחה שהיא תרוויח בהמשך מרכישות התוכן של המשתמשים במכשירים. עד כה עבדה האסטרטגיה הזו באופן מושלם – הדור הראשון של קינדל פייר הפך תוך שבועות ספורים לאחר השקתו לטאבלט האנדרואיד הנמכר בעולם, והחברה שומרת מאז על קצב מכירות של מעל מיליון טאבלטים בכל רבעון, לפי אנליסטים. עם זאת, בשל ריבוי דגמים אצל המתחרות איבדה אמזון מנתח השוק שלה במהלך השנה האחרונה.

המכשירים החדשים ניתנים להזמנה החל מהיום במחירים של החל מ-229 דולר לדגם ה-7 אינצ' והחל מ-379 דולר לדגם ה-8.9 אינצ'. מועדי הגעתם למזמינים ולחנויות הם 18 באוקטובר לדגם הקטן ו-7 בנובמבר לדגם הגדול. בנוסף, מציעה אמזון דגם מחודש של הדור הקודם, בעל מעבד כפול ליבות ומסך HD, ב-139 דולר בלבד.