חברת מאנדיי שפיתחה מערכת הפעלה לעבודה, החלה בקמפיין בארה"ב תחת הכותרת "עבודה ללא גבולות" (work without limits), ששיאו בשידור פרסומת במהלך גמר הסופרבול, שיתקיים ביום ראשון ה-13 בפברואר. מדובר באירוע הטלוויזיוני הנצפה ביותר מדי שנה.

לפי גורמים בענף, עלות פרסומת של חצי דקה בסופרבול עומדת לרוב על כ-3-5 מיליון דולר, תלוי במיקום הפרסומת בזמן המשחק, ויכולה להגיע עד ל-6 מיליון דולר. הפרסומת של מאנדיי תשודר במחצית הראשונה. חברת וויקס הישראלית פרסמה לראשונה בסופרבול ב-2015 ועשתה זאת במשך חמש שנים רצופות. 

בפרסומת, שטרם נחשפה, מראה מאנדיי עולם בו זמן, חומר ופיזיקה אינם מגבילים אותנו יותר בעבודה שלנו, "כך שכל אחת ואחד יכול להגיע לשיאים חדשים, ללא גבולות". לדברי החברה, מערכת ההפעלה שלה מאפשרת לכל עובד ועובדת בארגון, מכל תפקיד שהוא, בנייה מאפס של תהליכי העבודה בפשטות ובאופן אינטואיטיבי, כחלק ממהלך דמוקרטיזציה של עולם התוכנה. בפרסומת נעשה שימוש מינימלי באפקטים ממוחשבים, וההפקה כללה סטים מורכבים ועבודה עם פעלולנים. כל העבודה על הפרסומת נעשתה על ידי צוות השיווק של החברה בתל אביב.

פרסומת מאנדיי בסופרבול (צילום: monday.com)
פרסומת מאנדיי בסופרבול | צילום: monday.com

בנוסף לפרסומת הסופרבול, כולל הקמפיין שלטי חוצות, מודעות ברכבות תחתיות ובאוטובוסים המתמקד ב-9 ערים גדולות בארה"ב - ניו יורק, סן פרנסיסקו, שיקגו, לוס אנג'לס, וושינגטון ועוד. 

כיום למאנדיי יש כ-127,000 לקוחות ביותר מ-190 מדינות. הלקוחות נעים בין עסקים קטנים לארגוני ענק בהם אלפי משתמשים במערכת. 

"הפרסומת הראשונה של מאנדיי בסופרבול היא נקודת ציון מרגשת עבורנו כחברה והזדמנות להגיע לקהל חדש באופן מעורר השראה", אמר גיא שריקי, מנהל מותג בחברה. "אני גאה במיוחד על כך שאת הפרסומת והמהלך כולו הובילו ויצרו אנשי השיווק של מאנדיי, היושבים במטה החברה בתל אביב, שמוכיחים עד כמה צוות פנימי חזק הוא בעל תרומה ייחודית ויוצאת דופן להצלחה".

במקביל, השנה גם חברת הסטארטאפ הישראלית גונג, שפיתחה כלי לניתוח שיחות מכירה עבור ארגונים, תשדר פרסומת בגמר הסופרבול בהשקעה של 1.5 מיליון דולר. לדברי ההחברה, ההחלטה התקבלה לאור התוצאות המצוינות שהניבה הפרסומת בסופרבול הקודם לפני שנה שבה הושקעו חצי מיליון דולר.  

"בשבוע בו התקיים הסופרבול בשנה שעברה ראינו כמות שיא של תנועה לאתר שהולידה הזדמנויות עסקיות חדשות והפכה למכירות בסכום משמעותי תוך מספר חודשים", הסביר אודי לדרגור, סמנכ"ל השיווק בגונג.

לצורך הפקת הפרסומת יוצרו גרסאות שונות של גונג פיזי, כלי הקשה שצוותי מכירות משתמשים בו כדי לחגוג סגירת עסקאות משמעותיות. המסר שמעבירה הפרסומת הוא שצוותי מכירות שמשתמשים בתוכנה של גונג חוגגים הרבה עסקאות שנסגרות, ולכן נשמעים המון צלצולי גונג בפרסומת החדשה וההומוריסטית.

גונג היא חברה פרטית. מטה החברה נמצא בפאלו אלטו, קליפורניה ומרכז המחקר והפיתוח שלה ברמת גן. סה"כ מועסקים כיום בחברה 875 עובדות ועובדים, כ-250 מהם בישראל.